De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Maasveld

Well-known member
noord-ooster, ik heb twee vragen betreffende zaterdagclubs op hoog amateurniveau:

1. Hoeveel uitsupporters neemt een club gemiddeld mee?
2. Wat is de gemiddelde entreeprijs van een wedstrijd.
3. Wat geeft een gemiddelde uitsupporter uit in de kantine van de tegenstander?

JMD

Well-known member
Over dit topic:
De voetbalpiramide gaat naar de tekentafel en wat mij betreft zou de beste oplossing zijn:
- Geen gemengde tweede divisie, deze splitsen in een zo en za topklasse
- Daar onder 6 hoofdklassen, 3 op za en 3 op zo.
- Overstap van speeldag za-zo of omgekeerd met behoud van speeldag en dan zou bv ook een verdeling 4 hoofdklassen za en 2 hoofdklassen zo mogelijk zijn.
- Geen za-zo gemixte klassen
- Geen verplichte promotie naar de Jupiler League, tenzij de eisen aan deelname in de JL zeer sterk overeenkomen met die van de Tweede Divisies.
Goh, verrassend. Dat had je nog niet eerde gepost...:cab:

Maasveld

Well-known member
Geen idee.
Ik zou zeggen zoek het zelf uit als het je interesseert.
Nou ja, voor mij is het totaal niet interessant. Jij hebt het de hele tijd over inkomstenderving, maar dat is dus nergens op gebaseerd. 1 van de belangrijkste argumenten kun je dus niet onderbouwen. Helder.

Verder interesseren mij de volgende vragen mbt de piramide :

a. Wie waren de zgn verkenners ( die moesten adviseren o. b. v. de wensen van de clubs )
b. Hoe is de samenstelling van de projectgroep en de bondsvergadering die een doorslaggevende stem krijgen over de piramide ?
c. Wordt er besloten op basis van meerderheid van stemmen of van een percentage hoger dan 50 % ?

Geen idee.
Ik zou zeggen zoek het zelf uit als het je interesseert.

JMD

Well-known member
Maar daarom niet minder waar. :duim:
Ach, ook reclamefilmpjes worden meerdere keren uitgezonden.
En dit kun je zien als reclame voor het gezond verstand. :duim:

Reclames zijn meestal nodig om de consument aan een product te helpen dat ze als ze hun gezond verstand zouden gebruiken niet zouden kopen.
Wat dat betreft klopt je analogie wel ja...

SanMark.

Well-known member
En het lijkt mij voor de gezondheid van de verkenners wel belangrijk dat ze anoniem het werk kunnen doen. Anders heb je allemaal Nielsjes666 in de tuin staan.

Friesland

Well-known member
De beslissing is inderdaad op het hoogste niveau van de KNVB besloten en dat is de manier waarop beslissingen op het hoogste niveau worden besloten.

Friesland

Well-known member
Als je vindt dat die 60 mensen van de verenigingsraad die destijds mochten stemmen over de voetbalpiramide een goede afspiegeling vormden van de clubs die ermee te maken hadden, dan ben ik het hartgrondig met je oneens.
De BVO's waren zeer sterk oververtegenwoordigd.
En de clubs die met de gevolgen te maken kregen waren zeer sterk ondervertegenwoordigd.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik zeg alleen dat dat de gebruikelijke procedure is. Je hebt absoluut gelijk dat het een belachelijke procedure is.

erka

Well-known member
Dat zijn de statuten van de KNVB, Noordooster. Net zoals de zaterdagclubs ook statuten hebben.

Wat is het verschil?

JMD

Well-known member
En nog belangrijker, hij beloofde dat er aan de tekentafel iets zou worden bedacht waar alle clubs zich in zouden kunnen vinden ( of woorden van gelijke strekking )
En dat gaat dus niet gebeuren, simpelweg omdat er totaal tegengestelde belangen zijn.
Wat er ook besloten gaat worden er gaan 1 (of meerdere) partijen blij zijn en 1 (of meerdere) partijen niet.

Ik hoop dat de KNVB zich dat realiseert en niet probeert te polderen, want je krijgt niemand tevreden. En dat ze daarna dan staan voor hun beslissing.

Fregge

Well-known member
Daarom is het ook belangrijk dat nu wel de clubs die het aangaat werden/worden geconsulteerd, iets wat voor de besluitvorming in 2014 volstrekt onvoldoende is gebeurd.

Dit moet je absoluut niet doen. De KNVB moet een beslissing maken en clubs hebben zich daar maar aan te houden.

SanMark.

Well-known member
Maar de KNVB kan niet iedereen 'gelukkig maken' , het is vooral zaak als de KNVB een bepaalde weg heeft gekozen dat ze die dan ook zeer consequent gaan volgen. Wie ( of in dit geval club) niet mee wil valt af , en doet niet meer mee. En dan haal je niet alleen het vlaggeschip uit de competitie maar de gehele club.

SanMark.

Well-known member
Of jij snapt het niet.
Fregge geeft aan dat de KNVB clubs niet zou moeten consulteren
van der Zee gaf in een interview met voetbalprof aan , dat de KNVB in 2014 onvoldoende heeft geluisterd naar de clubs die het aanging .
En dat ze dat in het traject naar de tekentafel anders/beter willen doen.

Ja en dan komt de KNVB met een voorstel, en dat moet iedereen dan volgen. Zonder aanziens des clubs en geen inspraak meer geven hoe het nog weer anders zou moeten. Als niet iedereen het er mee eens is. ( want dat zal ongetwijfeld gebeuren)

SanMark.

Well-known member
Fregge, lees nog maar eens goed waarop jij zegt : " Dit moet je absoluut niet doen".
Maar ik vind het verder genoeg hierover.

Ah je bent door je argumenten heen en dan volg je dezelfde tactiek weer. Weglopen en morgen of overmorgen gewoon weer opnieuw beginnen.

Fregge

Well-known member
Fregge, lees nog maar eens goed waarop jij zegt : " Dit moet je absoluut niet doen".
Maar ik vind het verder genoeg hierover.

Nee, stel he. De KNVB komt met een eerste voorstel (bijvoorbeeld: Helemaal regionaal indelen en thuisclub bepaalt de aanvangstijd en dag) en zegt: Geef maar jullie feedback hierop en dan kijken we of we nog een aanpassing doen. Ongeveer 30% zegt: "Ja, maar dit willen wij niet, zo kunnen we op zondag spelen en missen we de koopzondag in het dorp." Dat dan de KNVB zegt: "Okay, dan gaan we wel regionaal indelen, maar kijken we ook deels naar de dag. Als het een x aantal kilometer gaat schelen delen we regionaal in maar niet op dag. Clubs zijn vrij om met speeldagen te wisselen, maar een maand van te voren aangeven". Dan heeft de KNVB een beslissing genomen, en ook naar de clubs geluisterd. Zijn clubs het daar niet mee eens: Prima, maar dan gaan ze uit de bond. Helemaal. Inclusief jeugdteams.

JMD

Well-known member
Ah je bent door je argumenten heen en dan volg je dezelfde tactiek weer. Weglopen en morgen of overmorgen gewoon weer opnieuw beginnen.
Ik kan zijn eerste post dan wel weer raden:

De voetbalpiramide gaat naar de tekentafel en wat mij betreft zou de beste oplossing zijn:
- Geen gemengde tweede divisie, deze splitsen in een zo en za topklasse
- Daar onder 6 hoofdklassen, 3 op za en 3 op zo.
- Overstap van speeldag za-zo of omgekeerd met behoud van speeldag en dan zou bv ook een verdeling 4 hoofdklassen za en 2 hoofdklassen zo mogelijk zijn.
- Geen za-zo gemixte klassen
- Geen verplichte promotie naar de Jupiler League, tenzij de eisen aan deelname in de JL zeer sterk overeenkomen met die van de Tweede Divisies.

Bovenaan