N
Niels5596
Guest
Ik zie nog enkel sportief element voorbijkomen. En dat is waar het hier om draait. Het niveau gaat simpelweg omhoog als je mixt en de beste clubs bij elkaar zet en dat is in het belang van het Nederlandse voetbal. Het niveau in de Tweede Divisie ligt namelijk ontegenzeggelijk hoger dan in de oude topklasses en al helemaal dan in de oude hoofdklasses.
Het gaat hier om semi-professioneel voetbal. Alle argumenten die jij aandraagt, zouden op recreatief niveau van groot belang kunnen zijn, maar passen niet bij semi-professioneel voetbal.
Ah, hier komen we ergens. Dit vind ik een valide argument. De Tweede Divisie is qua niveau wel iets hoger dan de Topklasse. Toch zie ik niet echt een probleem bij een scheiding van een za-zo-Topklasse en bij promotie van de kampioen naar de JL. Die gaat makkelijk mee kunnen. En met mixen stoot je alleen maar mensen tegen het hoofd. In principe tegen alle zaterdagclubs en ook bijv. AFC en Koninklijke HFC vinden op zaterdag spelen niet alles.
Dat een scheiding ?berhaupt nog een discussie is!
Ik wil wel nog terugkomen op jouw argument van 'andere sporten hebben ook weekendvoetbal, dus prestatief amateurvoetbal moet het dan ook'. Dat is toch echt een drogreden, een verkeerde vergelijking om precies te zijn. Dus dat is geen argument.
Laatst bewerkt: