Nu het de clubs betreft die zijn mening onderschrijven vast niet.Vind je het zelf niet vreemd dat een relatief klein aantal clubs de piramide kan tegenhouden?
Ik heb helemaal geen hekel aan zaterdagvoetbal en ook niet aan de traditie waaruit het voortkomt.Dit alles steekt heel erg bij mensen die een hekel hebben aan het zaterdagvoetbal en vooral aan de traditie waar die oorspronkelijk uit voortkomt. Zie JMD.
Met andere woorden: het geld regeert.Zoals niels zegt, zaterdagclubs willen geen mix, omdat ze er niks mee opschieten.
Integendeel, ze zijn dan in allerlei opzichten veel minder af.
Waarom zou je voor iets zijn waaraan louter nadelen zitten ?
De tweede divisie is wat dat betreft een goed voorbeeld.
Het zondagvoetbal heeft een probleem en het verliest in allerlei opzichten terrein op het zaterdagvoetbal.
Weinig toeschouwers, veel clubs en individuele spelers die overstappen naar zaterdag, het zaterdagvoetbal is zeker in de top sterker, geen representieve tweede elftallen enz. enz.
Wat is eigenlijk de reden dat de KNVB een complete zaterdag / zondag piramide wil?
Andersom, daar gaat dit topic toch over?Bedoel je waarom de KNVB een splitsing wil ipv 'alles bij elkaar'?
Andersom, daar gaat dit topic toch over?
Andersom, daar gaat dit topic toch over?
Geen idee of ze een complete gemengde piramide willen, maar zeker in de top. Denk dat je dat vanaf de 1e klasse (ofzo) ook niet moet willen dat complete gemengd.
Nee, jij doet nu aan framing.
De piramide bestond al in 2011, waarin zaterdag en zondag tot en met de Topklasse gescheiden waren. Op zoch kun je vanuit daar ook promoveren en degraderen. Op zich ben ik niet tegen promotie en degradatie naar de JL (liever niet, want zie probleem Achilles '29). Promotie kun je ook afdwingen met een zaterdag- en zondagtopklasse.
In tegenstelling tot noord-ooster zie ik het liefst de oude topklasses terug met aan het eind een strijd om het algeheel amateurkampioenschap.
Hier snap ik dus weer niets van. Waarom moet je dat vanaf de Eerste klasse niet willen dan? Dan heb je juist derby's. Snap nu niks meer van de argumentaties. Dan kun je beter alles gescheiden houden. Je cre?ert met een mix juist alleen maar problemen met te veel zaterdag- of zondagclubs door degradatie. Kan daar weer over gesteggeld worden elk jaar. Zie nu al het probleem met Magreb '90 dit jaar. Met geld 'omgekocht' om naar de zaterdag te verhuizen.
Kortom: of alles mixen, of alles gescheiden houden. En het eerste zal nooit gebeuren. Daarom ben ik voor een complete scheiding.
Op je eerste opmerking over je extreme geloofsovertuiging heb ik bewust genegeerd. Nu je er op hamert vraag ik me af of je nu stiekem op je zolderkamertje zit te posten.O ja, en het komt me toevallig ook goed uit, want als mijn club op zondag gaat voetballen, kom ik niet meer. Een hoop ultra-orthodoxen met mij.
Ik durf wel te zeggen dat bij clubs als VVIJV, Spakenburg, Katwijk, Quick Boys, Rijnsburgse Boys en GVVV zo tussen de 20 en 50 procent van de supporters niet meer komt
Voetballers in de 2e/3e divisie zijn gewoon halve profclubs (danwel legaal danwel illegaal betaald), daar past niet bij dat er niet op een bepaalde dag gespeeld kan worden.
Zie nu al het probleem met Magreb '90 dit jaar. Met geld 'omgekocht' om naar de zaterdag te verhuizen.
Nou en? Dan kom je 5 uitduels niet. Boeiend. De KNVB heeft dik 1 miljoen leden, die moeten dus maar gaan buigen voor 50% van de uitfans van wat zaterdagclubs. Laten het er 10.000 zijn, vooruit. Is toch gek?
Je schrijft gevegt verkeerd.Gevegt die aan framing doet. Geweldig!
Dus de Derde Divisie wordt weer Topklasse zonder promotie?
Mijn vraag over de piramide blijft trouwens gewoon staan.
Nou en? Dan kom je 5 uitduels niet. Boeiend. De KNVB heeft dik 1 miljoen leden, die moeten dus maar gaan buigen voor 50% van de uitfans van wat zaterdagclubs. Laten het er 10.000 zijn, vooruit. Is toch gek?
Weet jij wast de achterliggende gedachte van de piramide is?Nou en? Dan kom je 5 uitduels niet. Boeiend. De KNVB heeft dik 1 miljoen leden, die moeten dus maar gaan buigen voor 50% van de uitfans van wat zaterdagclubs. Laten het er 10.000 zijn, vooruit. Is toch gek?
Purist.Je schrijft gevegt verkeerd.