De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Volgens mij hebben we het zo de puntjes voor de "tekentafel" waar de KNVB het steeds over heeft wel aardig op een rijtje:
1. Schaf de secties prof- en amateurvoetbal af.
2. Laat clubs zelf bepalen hoeveel mensen ze in dienst willen nemen
3. Betalen mag alleen nog met standaard KNVB-contracten.
4. Alle standaardklassen regionaal indelen
5. De thuisclub bepaalt het tijdstip van spelen
6. Alle convenants (lees: zaterdagclubs die schermen met afspraken uit 1940) zijn per direct ongeldig verklaard
7. Per club speelt maximaal ??n team in de standaardklasse
8. Maak een aantrekkelijke competitie voor beloften en hogere reserveteams (kopie standaard-piramide)
9. Behoud voor de (overige) reserveteams de huidige structuur
10. Clubs doen mee op vrijwillige basis
 

Batigoal

Well-known member
Allemaal leuk en aardig dat wij het allemaal met elkaar eens zijn wat er moet gebeuren en dat je dit soort dingen moet doordrukken. Alleen de KNVB laat nu voor de zoveelste keer zien dat zij geen ruggengraat hebben, dus dat gaat allemaal niet gebeuren.
 

de waan

Well-known member
Ach ja, een beetje vrij filosoferen is ook wel eens lekker toch.

En misschien kunnen we mensen met een andere mening triggeren om zich hier weer eens te melden. :duim:
 

JMD

Well-known member
Volgens mij hebben we het zo de puntjes voor de "tekentafel" waar de KNVB het steeds over heeft wel aardig op een rijtje:
1. Schaf de secties prof- en amateurvoetbal af.
2. Laat clubs zelf bepalen hoeveel mensen ze in dienst willen nemen
3. Betalen mag alleen nog met standaard KNVB-contracten.
4. Alle standaardklassen regionaal indelen
5. De thuisclub bepaalt het tijdstip van spelen
6. Alle convenants (lees: zaterdagclubs die schermen met afspraken uit 1940) zijn per direct ongeldig verklaard
7. Per club speelt maximaal ??n team in de standaardklasse
8. Maak een aantrekkelijke competitie voor beloften en hogere reserveteams (kopie standaard-piramide)
9. Behoud voor de (overige) reserveteams de huidige structuur
10. Clubs doen mee op vrijwillige basis

11) Indien een club niet mee wil doen aan deze structuur vallen ze automatisch buiten de KNVB en mogen ze niet meedoen aan district- en KNVB-beker en mag tevens geen enkel team van die club meedoen aan een KNVB-competitie. Indien ze later toch mee willen doen sluiten ze onderaan aan.
 

Unregistere

Well-known member
Achilles'29 zal hier niet echt blij mee zijn, kan wel eens hele vervelende gevolgen hebben voor de club.

Kampioenschap leek me toch al geen optie voor ze, dus heel veel zal het ze niet uitmaken. En die vervelende gevolgen zijn wel volledig hun eigen schuld natuurlijk, daar heeft de mogelijkheid om wel of niet te kunnen promoveren weinig mee te maken. Al hebben ze uiteraard wel pech gehad dat ze vorig jaar laatste werden toen er wel gedegradeerd kon worden.
 

Sjorro

Active member
We zijn nu dus weer terug bij af. Achilles heeft mogen ruiken aan profvoetbal, die zijn nu weer terug op hun oude plaats. En meteen wordt ook de (tijdelijke?) doorstroming naar profs stop gezet.
Het ergste van alles is, dat dit tijdens het lopende seizoen "even" wordt beslist. Hoe serieus kun je de KNVB nog nemen hierin? Clubs moeten aan allerlei eisen voldoen en de KNVB rommelt maar wat raak........

In mijn ogen lijkt het erop dat ze geen fatsoenlijke regeling met de degradant van de Eerste Divisie kunnen maken. Door dit nu 2 seizoenen te blokkeren, hebben ze nu even adem. En volgens mij heeft hier de degradatie van Achilles ook nog iets mee te maken. KNVB en Achilles zijn toch nog in gesprek hierover en andere zaken?
 

Joost

Well-known member
Het meest interessante is nu hoe er wordt omgegaan met Jong Achilles '29. Achilles '29 1 krijgt nu maar 1 kans weer te promoveren als het er echt nog komt.

Hoewel het te betreuren valt dat de KNVB deze beslissing heeft moeten nemen denk ik dat ze weinig keus hadden na de blunder met de brief. Het meerendeel van de clubs die in aanmerking zouden komen voor promotie had bij de geplande gesprekken in het voorjaar diverse redenen kunnen geven waarom promotie financieel onhaalbaar was. Allemaal ge?nitieerd door die oerstomme brief.

Ik hoop wel dat de Eerste Divisie dit keer apart vertegenwoordigd is en dat het profvoetbal niet met 1 mond spreekt.
 

erka

Well-known member
In Engeland, Duitsland, Belgi?, Frankrijk, Itali?, Portugal, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Polen, Tsjechi?, Roemeni?, Bulgarije, Griekenland, Turkije, Rusland, Oekraine en vrijwel alle kleinere voetbalcompetities snappen ze echt NIKS van dit gepruts hier.

Alleen Schotland, Noord-Ierland, Armeni?, Azerbeidzjan en nog wat van dat soort landjes zitten met het zelfde doorstromingsprobleem als wij. Daar komen ze er ook niet echt goed uit.
 
Bovenaan