Als daarmee gepaard gaat dat clubs die de play-off wedstrijd niet serieus nemen een flinke schorsing aan de broek krijgen, is het een prima optie.
Maar even wat anders. Stel een zaterdagclub schuift wel door naar de Jupiler League en pak 'm beet Volendam degradeert naar de zaterdagtopklasse. En stel Volendam wil hun thuiswedstrijden op zondag spelen, wat dan?
Mijn ouders vragen waarom ik lach achter m'n iPad. En wie gaat dat beoordelen dat een ploeg een wedstrijd niet serieus neemt. Dat is subjectief en niet meetbaar. Kan dus nooit.
Nee, als Volendam degradeert, omdat ze play-offs verliezen tegen de zaterdagkampioen, dan speelt Volendam de thuiswedstrijden op zaterdag in de Zaterdagtopklasse, het liefst 's middags. Lekker duidelijk en star. Ook goed voor mensen met autisme, die weten waar ze aan toe zijn.
Ik vind mijn voorstel zelf helemaal geweldig, hihi. Je hebt ?n een piramide (waar ik op zich voor ben) ?n je scheidt zondag en zaterdag. Aan het einde dan ?n het algeheel amateurkampioenschap en play-offs voor promotie. Heerlijk!