De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Geen tijd voor gehad. Ik was druk met discussi?ren met Spakenburgers.

Het was weer een vruchtbare sessie.
 

Maasveld

Well-known member
Precies.
Net als met dat kunstgras. Gewoon als KNVB zijnde doordrukken dat je in de eredivisie en JL op echt gras speelt.
Precies, gewoon als KNVB zijnde doordrukken dat PSV de onderhoudskosten van alle Jupiler League clubs op zich neemt.
 

erka

Well-known member
Wat zijn dat nou per jaar, die onderhoudskosten per jaar van een echt grasveld t.o.v. een kunstgrasveld? Wat is het verschil?

Van de Grontmij:

Natuurgras, aanleg € 150.000,--
Kunstgras, aanleg € 300.000,--

Onderhoudskosten
van natuurgras € 7.500,--
en van kunstgras € 6.000,-- per jaar

Laten we zeggen dat je investeringen jaarlijks mag kapitaliseren. Dan heb je het voor het gemak over een investering van 150.000/20 = 7.500 per jaar.
Daar komt bij 7.500 onderhoud natuurgas per jaar. Is 15.000 euro per jaar.

Dat is dus laten we zeggen ??n speler tegen minimumloon minder. Wat een geneuzel.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
het geneuzel gaat bij de clubs die op plastic spelen natuurlijk niet om dat ene veld. Je moet het totaalplaatje zien.

Sorry, ik kan het niet laten.
 

erka

Well-known member
het geneuzel gaat bij de clubs die op plastic spelen natuurlijk niet om dat ene veld. Je moet het totaalplaatje zien.

Sorry, ik kan het niet laten.

Nou, laat het eens 2 velden zijn die je vervangt bij een profclub. Het wedstrijd en het trainingsveld. Wordt het 30.000.
 

gevegt

Well-known member
Nou, laat het eens 2 velden zijn die je vervangt bij een profclub. Het wedstrijd en het trainingsveld. Wordt het 30.000.

Ik bedoelde eigenlijk het woord 'totaalplaatje', een heerlijk management woord.

Als je serieus elke club wil compenseren om naar gras over te gaan, kost dat bij bv PEC wel iets meer dan een extra veld.
 

erka

Well-known member
Ruimte om de jeugd ook te laten trainen en te spelen. Dan moeten er al snel een aantal gebouwen neergehaald worden.

Dat begrijp ik niet. Toen BVO's tien jaar geleden overal nog natuurgras hadden, hadden we dan enorme jeugdcomplexen bij BVO's? Nee toch?
 

gevegt

Well-known member
Dat begrijp ik niet. Toen BVO's tien jaar geleden overal nog natuurgras hadden, hadden we dan enorme jeugdcomplexen bij BVO's? Nee toch?

Klopt.
Heel veel clubs hebben die grond verkocht aan de gemeente om de schuld af te lossen.
 

SanMark.

Well-known member
Wat zijn dat nou per jaar, die onderhoudskosten per jaar van een echt grasveld t.o.v. een kunstgrasveld? Wat is het verschil?

Van de Grontmij:

Natuurgras, aanleg € 150.000,--
Kunstgras, aanleg € 300.000,--

Onderhoudskosten
van natuurgras € 7.500,--
en van kunstgras € 6.000,-- per jaar

Laten we zeggen dat je investeringen jaarlijks mag kapitaliseren. Dan heb je het voor het gemak over een investering van 150.000/20 = 7.500 per jaar.
Daar komt bij 7.500 onderhoud natuurgas per jaar. Is 15.000 euro per jaar.

Dat is dus laten we zeggen ??n speler tegen minimumloon minder. Wat een geneuzel.

Je vergeet 1 zeer klein detail. Op het kunstgras kan veel meer gevoetbald worden in het weekend. Idem met trainingsuren door de week.
 

SanMark.

Well-known member
Wie betere data heeft, be my guest. Dit is wat ik kon vinden.

Qua data niet wel gezond verstand. Kunstgras word veel intensiever gebruikt, je kan niet ongestraft op een veld elke dag 3 of 4 teams laten trainen en op een zaterdag van 09.00 tot 16.30 continue wedstrijden op laten voetballen.

Iets wat op een normaal veld gewoon weg onmogelijk is. Je kan het zelfs dus combineren met een lichtinstallatie waarvan je er dus misschien ook 1 en bij een grote club 2 minder nodig van bent.

Kijk eens wat voor kosten je daarmee uitspaart.
 
Bovenaan