SanMark.
Well-known member
Ja, door alle zaterdag- en zondagcompetities te mixen tot en met de vijfde klasse standaard.
.
Nee hoor gewoon mixen tot de hoofdklasse. Daar onder gewoon mooi gescheiden houden.
Ja, door alle zaterdag- en zondagcompetities te mixen tot en met de vijfde klasse standaard.
.
Voor mij is het dan duidelijk: de za/zo scheiding dient opgeheven te worden, thuisspelende vereniging bepaalt de speeldag, strengere regels voor betalen van spelers, verplicht deel van de begroting aan de eigen jeugdafdeling spenderen.
Volgens mij moet het pyramide-vraagstuk opgelost worden met de volgende hoofdvraag als uitgangspunt: "wat is voor de ontwikkeling van het totale Nederlandse (amateur) voetbal de beste competitieopzet ?"
Voor mij is het dan duidelijk: de za/zo scheiding dient opgeheven te worden, thuisspelende vereniging bepaalt de speeldag, strengere regels voor betalen van spelers, verplicht deel van de begroting aan de eigen jeugdafdeling spenderen.
Kan me niet voorstellen dat ze met dat plan aankomen in Zeist. Ik durf misschien wel een weddenschapje te doen. Zaterdag en zondag blijven gescheiden. Voor altijd.
Een Tukker met verstand, het kan dus wel :duim:
Meer had het Oosten er schijnbaar niet.De wijzen kwamen uit het Oosten
Helaas waren het er maar 3 ��
Het eerste plan zal denk ik ook nog geen mix bevatten. Vermoedelijk willen ze eerst het vraagstuk rond de beloften oplossen en die in een aparte competitie zetten. Maar de KNVB zal toch ook wel met een schuin oog naar de huidige stand in de tweede divisie kijken en dan concluderen dat de kans vrij groot is dat er meer 'zondagverenigingen' zullen degraderen en je dus weer met een probleem komt te zitten met het indelen van de derde divisies. Ben heel benieuwd of ze daar al iets op verzinnen. Op zich kan dat natuurlijk door gewoon twee zondagteams in de zaterdagafdeling te zetten en de speeltijden aan te passen, maar misschien gaan ze wel een stap verder.
Denk dat ze nog druk zitten te schetsen aan de tekentafel.
Zondag is blijkbaar even star als zaterdag.
Zondag is blijkbaar even star als zaterdag.
Ik las hier laatst nog wel een aardig stukje over: https://www.voetbal247.nl/dweilen-met-de-kraan-open/
Al eerder gezien idd, en ook een goede auteur.
Vraag me alleen wel af: stel dat ze de 3e divisie regionaal gaan indelen, daar los je alsnog het probleem niet mee op dat er meer zondag dan zaterdag degradeert, dan kan je nog steeds hebben dat er meer terugvallen naar de zondaghoofdklasse dan naar de zaterdag. En op dat niveau heb je geen Jongteams meer (of althans: zoals het er nu uitziet) om eventueel te wisselen. Vraag me af hoe ze dat dan gaan oplossen.
Ben het verder overigens 100% eens met dit stuk, maar dat was al bekend.
Weet niet wie dat stukje geschreven heeft, maar wat een kutverhaal.
Je zult die promotie/degradatie slimmer moeten inrichten door bijvoorbeeld flexibele plaatsen. Ook is er in het huidige systeem een te grote overgang tussen hoofd en 1e klasse.Al eerder gezien idd, en ook een goede auteur.
Vraag me alleen wel af: stel dat ze de 3e divisie regionaal gaan indelen, daar los je alsnog het probleem niet mee op dat er meer zondag dan zaterdag degradeert, dan kan je nog steeds hebben dat er meer terugvallen naar de zondaghoofdklasse dan naar de zaterdag. En op dat niveau heb je geen Jongteams meer (of althans: zoals het er nu uitziet) om eventueel te wisselen. Vraag me af hoe ze dat dan gaan oplossen.
Ben het verder overigens 100% eens met dit stuk, maar dat was al bekend.
"Zaterdag en zondag gescheiden houden!" alds de zaterdagsupporters. En aangezien die veruit in de meerderheid zijn...
Waarom een probleem cre?ren voor iets dat er nu niet is...