De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Hankie

Well-known member
Iedereen zeikt altijd maar zo. Er zal nooit eens een club zijn die zegt prima dat doen wij wel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Iedereen zeikt altijd maar zo. Er zal nooit eens een club zijn die zegt prima dat doen wij wel.

Want het scheelt 300 euro aan omzet. Op jaarbasis. Want er komen 3 mensen minder per wedstrijd als ze op een andere dag spelen. Ik vind het wel heel grappig dat zondagteams niet op zaterdag willen spelen. Dan moet je vanaf nu ook je bek houden over het verplichten van zaterdagclubs die dan ook maar 'gewoon' op zondag moeten spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het wel heel grappig dat zondagteams niet op zaterdag willen spelen. Dan moet je vanaf nu ook je bek houden over het verplichten van zaterdagclubs die dan ook maar 'gewoon' op zondag moeten spelen.
Het gaat er natuurlijk vooral om dat zondagteams ook verplicht worden hun thuiswedstrijden op zaterdag te gaan spelen waar ze problemen mee hebben. Het spelen van uitwedstrijden op een andere dag zal minder problemen geven lijkt me.
 

de waan

Well-known member
Dit is wel heel erg de omgekeerde wereld. Als het aan de zondagteams ligt was er al lang gemixt. Nu er plotseling vijf beloftenteams naar de zaterdag moeten, mogen de zondagclubs dat probleem (wat feitelijk helemaal geen probleem is) op gaan lossen. Lijkt me dus niet.
 

de waan

Well-known member
De KNVB heeft geen poot om op te staan.

Waarschijnlijk hopen ze op twee vrijwilligers, anders wordt het toch echt Twente en Vitesse. Of weer eens teruggefloten worden door de rechter.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
De KNVB maakt toch de competitieregels en -indelingen? Waarom zou een rechter dat niet accepteren?
 

de waan

Well-known member
Omdat volgens die regels Jong Twente en Vitesse gewoon naar zaterdag moeten. Als UNA laatste was geworden waren zij het bokje geweest.
 

bqandy

Well-known member
Omdat volgens die regels Jong Twente en Vitesse gewoon naar zaterdag moeten. Als UNA laatste was geworden waren zij het bokje geweest.

Inderdaad. Dit zijn de regels van de KNVB voor dit seizoen.

Rechtstreekse degradatie: De nummers 17 en 18 van de tweede divisie degraderen rechtstreeks naar de derde divisie 2017/’18.* * Door degradatie vanuit de tweede divisie kan voor seizoen 2017/’18 sprake zijn van een ongelijk aantal zaterdag-en zondagclubs in de derde divisie. In dat geval worden ??n of meerdere clubs voor het seizoen 2017/’18 ingedeeld in de 3edivisiepoule, die niet overeenkomt met hun gebruikelijke/gewenste speeldag. In eerste instantie wordt de clubs uitkomende in de 3e divisie 2017/’18 verzocht aan te geven of men vrijwillig ingedeeld wenst te worden in de ongebruikelijke/ongewenstepoule. Indien hier geen of onvoldoende gegadigden voor zijn, worden ??n of meerdere (rechtstreekse) degradanten uit de tweede divisie ingedeeld in de 3e divisiepoule, die niet overeenkomt met hun gebruikelijke/gewenste speeldag. Hierbij geldt dat de nummer 18 van de 2e divisie als eerste in aanmerking komt, gevolgd door de nummer 17 en de nummer 16. Dit betreft een situatie voor maximaal ??n seizoen, tenzij de betreffende club(s)anders verzoekt en akkoord wordt bevonden door de KNVB.
 

Joost

Well-known member
Dat dus, UNA gaat dus lekker op zondag spelen.

Overigens, van de clubs die nu al in de 3e divisie zaterdag zitten is er geen enkele die de zondag als voorkeur heeft.
 

de waan

Well-known member
En daar steekt het regionaliseren ineens weer de kop op:

DCVuHsBU0AApIM_.jpg
 

bqandy

Well-known member
Het evaluatierapport over de tweede en derde divisie is klaar:
http://www.knvb.nl/downloads/bestand/11695/eindrapportage-evaluatie-2e-en-3e-divisie

Flink wat kritiek: Vrijwel geen club wil promoveren naar de eerste divisie. Voorstel: Eerste divisie moet open voor semi-profclubs.
Verder de bekende kritiek over de verschillende aanvangstijden, beloftenteam, licentie-eisen, minder bezoekers (vooral op zaterdag) Degradatieregeling naar derde divisie en hoofklasse moet soepeler. Bv Geen twee herkansers, maar ??n. De regionale derde divisie komt er ook niet zo maar, want vooral zaterdag is tegen.
 

Joost

Well-known member
De eindevaluatie van Hypercube is klaar;

http://www.knvb.nl/downloads/bestand/11695/eindrapportage-evaluatie-2e-en-3e-divisie

Ik moet eerlijk bekennen dat ik verrast ben door de kwaliteit. Enige minpuntje dat ik echt kan noemen is het klakkeloos overnemen van suggestieve toeschouwersaantallen die voetbalopzaterdag publiceert. Ik heb de stellige overtuiging dat bij hun beoordelaars de afkeer van zondag en beloftenteams behoorlijk is en dat dit meegenomen is in de aantallen. Dat de aantallen gedaald zijn geloof ik graag maar de aantallen zijn ongeloofwaardig.
 

JMD

Well-known member
Flink wat kritiek: Vrijwel geen club wil promoveren naar de eerste divisie. Voorstel: Eerste divisie moet open voor semi-profclubs.
Iets wat (ook hier) al jaren gezegd wordt. Als een club met parttimers wil spelen dan moet dat toch kunnen? Dan komen ze vanzelf hun plafond wel tegen.

Qua derby's hangt het natuurlijk ook af van welke ploegen er spelen. Doordat Lisse en Rijnsburgse Boys gepromoveerd zijn naar de 2e divisie komen er ineens alleen al 10 Bollenderby's bij. (maar zijn er minder derby's in de 3e, ook doordat Rijnvogels degradeerde)

En er kijken dus meer mensen naar een 2e-divisieduel dan naar een JL-duel. (dat zal ook te maken hebben met het schakelkanaal van JL lijkt me)


En hoezo een extra 2e divisie?? Daar zouden we toch vanaf zijn?? Dan begint het hele gedonder opnieuw.
 
Laatst bewerkt:

Ceephax

New member
De Jupiler League terug naar 18 clubs lijkt me ook een logische stap. 38 wedstrijden is voor een semi-profclub niet te doen, vooral die doordeweekse wedstrijden die je erbij krijgt. Versoepeling licentie-eisen van de JL is hier ook al regelmatig aan bod gekomen. De problemen die veroorzaakt zijn zag men natuurlijk al jaren geleden aankomen, daar is de KNVB niet handig mee omgesprongen.
 

Unregistere

Well-known member
De eindevaluatie van Hypercube is klaar;

http://www.knvb.nl/downloads/bestand/11695/eindrapportage-evaluatie-2e-en-3e-divisie

Ik moet eerlijk bekennen dat ik verrast ben door de kwaliteit. Enige minpuntje dat ik echt kan noemen is het klakkeloos overnemen van suggestieve toeschouwersaantallen die voetbalopzaterdag publiceert. Ik heb de stellige overtuiging dat bij hun beoordelaars de afkeer van zondag en beloftenteams behoorlijk is en dat dit meegenomen is in de aantallen. Dat de aantallen gedaald zijn geloof ik graag maar de aantallen zijn ongeloofwaardig.

Sowieso is het niet handig om VoZ hier als bron te nemen, omdat de aantallen worden ingevuld door de clubcorrespondenten. Dus het kan best dat die op die manier een punt wilden maken.

Alleen is er niet echt een andere, betere bron volgens mij.
 

Bonehead

Well-known member
Iets wat (ook hier) al jaren gezegd wordt. Als een club met parttimers wil spelen dan moet dat toch kunnen? Dan komen ze vanzelf hun plafond wel tegen.

Daar is de VVCS het helemaal niet met je eens. En ik heb zo vermoeden dat die best wat in de melk te brokkelen hebben.
 

JMD

Well-known member
Daar is de VVCS het helemaal niet met je eens. En ik heb zo vermoeden dat die best wat in de melk te brokkelen hebben.

Laat hen dan maar uitleggen waarom zij het nodig vinden dat er een bepaald aantal fulltime spelers moet zijn in de JL...
 
Bovenaan