Ik vind als het voor de profs kan, moet het voor de amateurs ook kunnen. Aangezien we nu juist die scheiding proberen te vervagen. Maar ze moeten het wel duidelijk maken, dus of allemaal reserveteams of allemaal beloftenteams of helemaal geen beloften in de piramide, anders gaat het echt een rommeltje worden. Dat wordt nog erger als clubs met een zaterdag en zondagtak ook nog eens voor beide takken een beloftenteam kunnen inschrijven. Hoe zit het overigens met de amateurtakken van de profs, kunnen die in dezelfde divisie uitkomen als de beloftenteams?
Ik zie niet in waarom het voor de amateurs ook zou moeten, omdat ze het bij de profs ook al gedaan hebben.
Je zou gemakkelijk de scheiding dan kunnen leggen bij de JL en de tweede divisie.
Ik heb trouwens het idee dat de grote meerderheid in voetballand helemaal ook liever de beloftenteams niet in de standaardcompetities wil.
En stel dat je ook bij de amateurs met die onzin begint, waar eindig je dan ? Ook de reserveteams van hoofd, 1e, 2e en 3e klassers maar tegen standaardteams en dan natuurlijk daarna ook AFC 3, 4 en 5 en za. 2, 3 4 en 5 maar in een standaardklasse ?
Uiteindelijk alles maar op 1 hoop gooien en op sterkte indelen ? Reserveteams en standaardteams ?
De aantrekkelijkheid voor kleine verenigingen uit de lagere standaardklassen zou dan wel erg verminderen als ze niet meer tegen hun concurrenten uit de andere dorpen spelen, maar in plaats daarvan op een idioot tijdstip op een achterafveld tegen een 2e of 3e team uit de stad.
En dan hebben we het nog niet eens over de spelers die ingezet ( mogen ) worden.
Ik ben van mening dat het voor de eerste elftallen van voetbalclubs, die toch vaak het uithangbord van de verenigingen zijn, het meest aantrekkelijk is om op een christelijk tijdstip te spelen tegen andere standaardteams.
Bovendien is er voor nagenoeg alle reserveteams wel een reservecompetitie waarin de spelers genoeg tegenstand krijgen.
Overigens is de roep van grote amateurclubs om hun reserveteams in standaardcompetities te krijgen ook wel begrijpelijk.
Voor hun spelers is een standaardcompetitie veelal aantrekkelijker en is de kans dat ze de club de rug toekeren kleiner.