De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Het lijkt erop dat uit Noord Drachtster Boys en Leeuwarder Zwaluwen bij nader inzien toch maar af zagen van meedoen aan de O23.
Achteraf hebben ze daar gelijk in , lijkt mij.
Wel staat nu Roden erbij.
Voor de 4 clubs uit Noord die meedoen worden het competities met allemaal verre tegenstanders, lange busreizen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat worden een hoop kilometers voor de sommige clubs in die O23 competitie.

In de 3e Divisie zijn er 32 clubs waarvan 25 is alles in de Randstad behalve;
AWC (Wychen)
EVV (Echt)
NEO (Borne)
Roden
SDC Putten
SWZ Sneek
Theole (Tiel)

Ik geloof dat ze alle divisies regionaal verdelen in poules van 8, maar dat is voor deze ploegen nog niet echt een voordeel qua reiskilometers uiteraard.
 

noordooster

Well-known member
Vanmiddag in Zeist gehoord dat er een optie is gelicht om zodanig in te delen in 3e divisie en hoofdklasse dat we met weekend voetbal kunnen gaan starten.
Speelmoment zoeken de clubs dan maar uit. Dat zou de worsteling een stuk makkelijker maken.

De Kok komt regelmatig met zogenaamde nieuwtjes vanuit Zeist en meestal zijn het broodje-aap verhalen.

Maar omdat ik een beetje weet welk volk er in Zeist rondloopt, zondagmannetje van der Zee voorop, zou het me ook niks verbazen als de KNVB dat er tegen de wil van de clubs door gaat drukken.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is zeker een mooie poule. En je hebt al zes punten binnen, want ONS Sneek speelt niet om te presteren. :p

Overigens ook wel opmerkelijk in de indeling van de Onder 21 competitie dat sommige amateurclubs hoger instromen dan BVO's.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mijn gevoel zegt dat er zich nog wel een paar terug trekken, bijv. NEO. Spelers van die club konden tot nu toe zelfs meestal op de fiets naar uitwedstrijden. Als die te horen krijgen dat ze nu het hele land door moeten gaan die spelers nog wel tegenstribbelen of afhaken.
 

de Kok

Member
NO heeft het over broodje aap verhaal. Maar ook over zondagmannetje van der Zee. Maar wel eens afgevraagd waarom ondanks vd Zee dat hele o21 en23 op zaterdag speelt?
Waarom zijn zondagclubs het daar mee eens?
Misschien toch voor wat hoort wat?
Broodje aap wordt dus wel degelijk besproken.
 

noordooster

Well-known member
Maar wel eens afgevraagd waarom dat hele o21 en23 op zaterdag speelt?
Waarom zijn zondagclubs het daar mee eens?
Misschien toch voor wat hoort wat?

Ik denk, dat zondagclubs daar juist blij mee zijn.
Telkens weer lees ik dat veel jonge spelers geen zin hebben op zondagochtend te voetballen.
Verder hopen clubs op deze manier te voorkomen, dat spelers over stappen naar andere verenigingen, bijvoorbeeld naar clubs die op zaterdag voetballen.
Spelers uit die elftallen mogen op zondag ook meedoen met het eerste, iets wat bv niet mag als ze spelen in een za1.
( Dat is bijvoorbeeld ook de reden, dat De Treffers za1 opheft )
En omdat zaterdagverenigingen iha niet op zondag gaan voetballen, is de keuze voor zaterdag als speeldag ook logisch als je tegen de jeugd van zulke verenigingen wilt voetballen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb ze op kaart gezet.

https://www.google.com/maps/d/drive..."userId":"101165467772883545328"}&usp=sharing

Vooral die 3e & 4e divisie wordt leuk indelen.

Handig! :duim:

Divisie 3 oogt op zich niet lastig, tot die paar teams in totaal andere regio's in beeld komen, haha.

Gisteren kreeg ik van iemand van Leonidas deze mogelijkheid voorgeschoteld:

ASWH
DCV
Hillegersberg
Leonidas
Oliveo
Olympia
VOC
Wateringse Veld Kranenburg

Het zou kunnen, al denk ik dat hij Olympia Gouda had ingeschat... En dat is Haarlem op jouw kaart, dus dan lijkt VCS logischer. Of EVV, want die moeten toch ergens bij.
 

Fregge

Well-known member
Haha, nee het mengen gaat niet gebeuren. Ik begreep wel dat er een stemming / peiling is geweest voor 16 of 18 clubs. Dat werd 14 vs 14.
 
Bovenaan