De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Het lijkt er toch van te komen;
(voetbal247)

https://www.destentor.nl/amateurvoet...rijk~aa83a542/
Staphorst lijkt de boot nog een beetje af te houden, maar ik denk dat ze nu, in tegenstelling tot voorgaande jaren wel een stapje hogerop willen.
En de derde divisie zou er met ACV erbij voor Staphorst ook leuker op worden.

Toch hoor je bij ACV wel enige twijfels, dezelfde die je eerder ook vaak hoorde bij Staphorst en ook nu bij ONS Sneek.
Men vindt de derde divisie een competitie met minder aantrekkelijke tegenstanders dan de Hoofdklasse B, nog afgezien van de extra reiskosten.
Tegenstanders als Genemuiden, Flevo Boys, Berkum, HZVV en Urk spreken meer aan dan pakweg Stedoco, Goes, Barendrecht en Lisse.

De kans dat ook nrs 2 als ACV kans maken op promotie wordt natuurlijk groter wanneer men de beide zondagverenigingen VVSB en Goes weer terug laat keren naar de eigen zondag derde divisie Iets wat m.i ook logisch zou zijn.
Bovendien zou dat het verschil in speelsterkte tussen de zondag en de zaterdag derde divisie en tussen de zondag en de zaterdag hoofdklassen wat gelijker maken.

Edit: Ik zie nu, dat Staphorst kennelijk nu ook " ja " heeft gezegd.

Het lijkt mij trouwens toe, dat de kans nu ook aanwezig is, dat Noordscheschut komend seizoen in de hoofdklasse speelt.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Als ze dat zouden doen, kan er maar één kampioen uit de zondaghoofdklasse promoveren en mag er ook nog een nummer 3 van de zaterdaghoofdklasse mee. Dat lijkt mij wel wat onlogisch verdeeld, Terbijhe.

Huidige 3e divisie A: 17 clubs. Minus Jong Almere City FC en ONS Sneek is 15, plus Staphorst, Sportlust '46 en ACV of DHSC is 18.

Huidige 3e divisie B: 17 clubs. Minus Jong ADO Den Haag en FC Lienden is 15, plus Hollandia, Unitas en JOS of Halsteren is 18.

Je hoort wel eens dat GOES en VVSB dan maar naar B moeten. Stel dat dit gebeurt, dan zouden in A zowel ACV als DHSC mogen promoveren en dan komen ook SC Feyenoord en Eemdijk nog in aanmerking. In B kan dan alleen Hollandia of Unitas hogerop.

Dat zal vast niet gebeuren.

ShimmeringWeeCaudata-max-1mb.gif
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Bovendien is het 'overschot' ontstaan door promotie en degradatie tussen tweede en derde divisie, dus het is verre van logisch om daar nu bij promotie vanuit de hoofdklasse rekening mee te gaan houden.

Ja, er is wel een manier om de indeling volledig op sporieve gronden in te richten, maar daar zijn ze dan weer niet voor.
 

Unregistere

Well-known member
Bovendien is het 'overschot' ontstaan door promotie en degradatie tussen tweede en derde divisie, dus het is verre van logisch om daar nu bij promotie vanuit de hoofdklasse rekening mee te gaan houden.

Ja, er is wel een manier om de indeling volledig op sporieve gronden in te richten, maar daar zijn ze dan weer niet voor.

Die mogelijkheid ligt wel volledig open, omdat de KNVB bewust altijd over een derde divisie A en B heeft gesproken!

tenor.gif
 

noordooster

Well-known member
De gemengde tweede divisie heeft inderdaad veel ellende veroorzaakt.

In de derde divisie zitten daardoor meer zondag- dan zaterdagteams.
De derde divisie zaterdag wordt door velen gezien als sterker en interessanter dan die op zondag.

Ook hoor en lees ik vaak ( ook van aanhangers van het zondagvoetbal ) dat de zaterdaghoofdklassen sterker en interessanter zijn dan die op zondag.
Iets wat ook opvalt bij de uitslagen in de bekercompetities

Nu de derde divisies naar 18 teams gaan, is het een ideaal moment om de beide zondagclubs in de DD za weer terug te laten gaan naar de zondag.
Inderdaad komen er dan in de DD za. meer promovendi dan in de DD zo.
Maar daardoor zal zowel de speelsterkte van de DD 's als van de 4 hoofdklassen meer gelijk getrokken worden.
Ook al omdat sowieso al meerdere plaatsen in de hogere zondagcompetities van onderaf moeten worden opgevuld vanwege terugtrekkingen en overstappen naar zaterdag.
En dat zou voor de KNVB ook belangrijk moeten zijn.
Bijkomend voordeel is, dat je zonder die uitleenclubs verschoond blijft van idiote aanvangstijden in de za. competities.

Ik zie dat ook weer geopperd wordt om er een soort weekendvoetbal van te maken en/of dat de KNVB dit er tegen de zin van de clubs door wil drukken
Immers een lobby vanuit oa. HSC '21 bleef zonder resultaat omdat de DD clubs het plan rigoureus verwierpen.
En ook de lobby van MSC-er Jonkers mbt de hoofdklassen bleef zonder resultaat omdat de clubs het er niet over eens werden .
 

Joost

Well-known member
In de derde divisie zitten daardoor meer zondag- dan zaterdagteams.
De derde divisie zaterdag wordt door velen gezien als sterker en interessanter dan die op zondag.

Ook hoor en lees ik vaak ( ook van aanhangers van het zondagvoetbal ) dat de zaterdaghoofdklassen sterker en interessanter zijn dan die op zondag.
Iets wat ook opvalt bij de uitslagen in de bekercompetities

Heb je ook objectieve feiten die dit kunnen staven?
In de districtsbeker spelen de clubs niet tegen elkaar.
 

de waan

Well-known member
We gaan dus gewoon naar twintig clubs. Want ze kunnen niet Hollandia óf JOS Wgm passeren. Tenzij één van die twee daar geen trek in heeft.

Of ze verplaatsen nog een club naar de zaterdagafdeling om plek te maken voor Halsteren. :p
 

Unregistere

Well-known member
Men staat te dringen, ook DHSC wil volgens RTV Utrecht nu graag de derde divisie in:

Het Utrechtse DHSC heeft zich bij de KNVB gemeld als kandidaat voor promotie naar de derde divisie. Dat laat voorzitter Hans Berrens weten. DHSC stond bij het afbreken van de amateurvoetbalcompetitie op de tweede plaats in de hoofdklasse A zaterdag, één punt achter Sportlust'46 uit Woerden.

De KNVB benaderde vorige week de koplopers van de vier hoofdklassen (twee op zaterdag, twee op zondag) met de vraag of zij er problemen mee zouden hebben volgend seizoen in een derde divisie met 18 teams te spelen. Om aan 18 teams per derde divisie te komen, moeten er echter ook twee nummers twee promoveren.

Het Asser ACV, tweede in de hoofdklasse B zaterdag, bevestigde eind vorige week tegenover RTV Drenthe te zijn benaderd door de KNVB. Aangenomen wordt dat ACV is gevraagd omdat zij als nummer twee van de hoofdklasse B meer punten hadden dan DHSC in de hoofdklasse A. Daarnaast heeft ook de nummer twee van de zondaghoofdklasse A, Halsteren, een uitnodiging ontvangen.

Hoe moet dat nu allemaal??? :confused:
 

de waan

Well-known member
DHSC heeft zich kennelijk zelf gemeld bij de KNVB. Dan concludeer ik dat zij het wel kunnen schudden.
 

noordooster

Well-known member
Er is veel onduidelijk, omdat de KNVB geen informatie geeft.
18 Teams per DD , de beloften eruit, ONS krijgt terecht de mogelijkheid uit te komen in de hoofdklasse en ook Lienden gaat eruit.
Verder is mij niet helemaal duidelijk welke hoofdklassers zijn benaderd om te promoveren en welke zich uit eigen beweging ervoor opgegeven hebben.
En ook niet welke gevraagde hoofdklassers er van af zien.
Het lijkt me dat niet voor alle gevraagde en ongevraagde hoofdklassers plek is in de DD.
Verder kan de KNVB in deze situatie mooi gebruik maken van de gelegenheid om VVSB en Goes weer gewoon in de DD zondag te plaatsen.
Kunnen ze ook weer mooi gewoon hun wedstrijden op zondag spelen.
We gaan zien wat zondagmannetje van der Zee samen met zijn Zeister paladijnen er van maakt.
 

de Kok

Member
Vanmiddag in Zeist gehoord dat er een optie is gelicht om zodanig in te delen in 3e divisie en hoofdklasse dat we met weekend voetbal kunnen gaan starten.
Speelmoment zoeken de clubs dan maar uit. Dat zou de worsteling een stuk makkelijker maken.
 
Bovenaan