De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Als ze slim zijn, gaan ze voor 16. Dan hoef je ook niet zo enorm te schuiven.

Maar de uitslag van een stemming maakt voor de KNVB toch nooit zo veel uit..
 

noordooster

Well-known member
Ik denk dat ze naar 18 teams per DD gaan.
Waarom zouden ze anders ook zoveel hoofdklassers hebben gepolst ?

Als Staphorst en ACV erbij komen in de Derde Divisie Zaterdag wint deze wat mij betreft wel aan aantrekkelijkheid.
En voor Harkemase Boys is het wel een leuke compensatie na de vrijwillige degradatie van ONS.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het lijkt er inderdaad op dat het 18 om 18 wordt; snap die keuze alleen niet. Er moet hierdoor veel meer gepuzzeld worden en worden te veel 'cadeautjes' uitgedeeld.
 

de waan

Well-known member
Ze hebben toch al wel een beetje verwachtingen gewekt. Als vier clubs nu ineens toch niet promoveren, zal dat ook wel weer gezeik geven.

Hoezo moet er dan meer gepuzzeld worden trouwens?
 

Fregge

Well-known member
Als je pas halverwege september mag beginnen met de competitie moet je waarschijnlijk een paar wedstrijden doordeweeks spelen. Los van de slechte velden bij bijvoorbeeld Dongen en Hercules.
 

de waan

Well-known member
Ik krijg steeds meer het gevoel dat we in augustus al wel weer gaan beginnen met voetballen. Besmettingen in de buitenlucht lijken amper voor te komen.

En als er een tweede golf komt redden we het met 16 clubs ook niet, dus dat maakt dan ook niet uit.
 

Fregge

Well-known member
Ik krijg steeds meer het gevoel dat we in augustus al wel weer gaan beginnen met voetballen. Besmettingen in de buitenlucht lijken amper voor te komen.

En als er een tweede golf komt redden we het met 16 clubs ook niet, dus dat maakt dan ook niet uit.

Hier op de club deden we een voorspelling dat halverwege augustus senioren weer in duel mogen komen. Daar is mijn halverwege september op gebaseerd.
 

Unregistere

Well-known member
Halverwege september lijkt mij rijkelijk laat, zeker gezien de actualiteit. Maar niemand die het weet, dus een kwestie van afwachten.

Begreep wel dat de degradatieregeling mogelijk wat versoepeld zou worden. Nog maar één rechtstreekse degradant en twee clubs nacompetitie. Maar of dat echt zo is? Degene die het vanochtend meldde, is daar soms wat warrig in, dus misschien had hij de mail hierover verkeerd uitgelegd.

Op Facebook zijn hierover wel heel vaak interessante en nuttige artikelen te vinden.
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt me niet dat clubs al gaan beginnen onder oefenwedstrijden gespeeld te hebben.

Dat kan misschien wel al veel eerder joh. Gewoon zo vroeg mogelijk weer beginnen! :duim:

Overigens, de waan, dat P/D verhaal zou gaan over de tweede divisie. Daarin zou men naar één rechtstreekse degradant en twee herkansers gaan, maar wel directe promotie voor de kampioenen van de derde divisie A en B.

En natuurlijk de wissel tussen het laagst geëindigde belofteteam en de kampioen van de Onder 21 competitie.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Nog even terug naar de O21 competitie.
Er waren nog vier plekken vacant in de 4e divisie tussen de profs en topmateurs. Be Quick 1887 gaat één van die plekken opvullen. Be Quick viel in eerste instantie buiten de boot.
Dat betekent wel dat Be Quick niet met een O23 team tussen de amateurs gaat spelen. Dat team zou op het hoogste niveau uitkomen.
 

de Kok

Member
Aardig wat reizen voor dat team:
De competitiegenoten zijn zoal: SC Cambuur Leeuwarden, FC Eindhoven, FC Dordrecht, MVV Maastricht, Telstar, Koninklijke HFC, Hercules, De Treffers, Hollandia, Westlandia en Excelsior Maassluis.
Het wordt steeds gekker in die KNVB.
 

de waan

Well-known member
Aardig wat reizen voor dat team:
De competitiegenoten zijn zoal: SC Cambuur Leeuwarden, FC Eindhoven, FC Dordrecht, MVV Maastricht, Telstar, Koninklijke HFC, Hercules, De Treffers, Hollandia, Westlandia en Excelsior Maassluis.
Het wordt steeds gekker in die KNVB.

Het zijn twee afdelingen, dus BQ zal vast niet naar MVV hoeven.

Mooie uitdaging.
 

de waan

Well-known member
Overigens, de waan, dat P/D verhaal zou gaan over de tweede divisie. Daarin zou men naar één rechtstreekse degradant en twee herkansers gaan, maar wel directe promotie voor de kampioenen van de derde divisie A en B.

Daarvoor geldt het ook inderdaad, omdat er in de Tweede Divisie maar 16 'echte' clubs zijn.

In de DD blijft de regeling hetzelfde als het was nu dat toch 18 clubs per afdeling worden.
 

bqandy

Well-known member
Klopt. Het wordt een soort najaar en voorjaarscompetitie met 8 clubs. .
edit: Dit was nog een reactie op Be Quick.
 
Bovenaan