De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Daarvoor geldt het ook inderdaad, omdat er in de Tweede Divisie maar 16 'echte' clubs zijn.

In de DD blijft de regeling hetzelfde als het was nu dat toch 18 clubs per afdeling worden.

Helder. Scheelt toch wel wat, al blijft het natuurlijk een enorme uitdaging om drie amateurclubs onder je te houden.

Benieuwd welke clubs nog profiteren van de verschuiving in de Onder 21 competitie, want ik verwacht dat er dan in de Onder 23 ook clubs omhoog mogen.
 

noordooster

Well-known member
18 teams per DD lag wel in de lijn der verwachtingen.
En daar zullen Staphorst en ACV zeker bij zitten. Mooi zo.
Betekent natuurlijk wel dat deze aantrekkelijke clubs verdwijnen uit de Hoofdklasse B.
Maar daar komen dan in ieder geval Noordscheschut en ONS voor terug.
Hoe de KNVB het verder indeelt en of er weer een serie Amsterdamse en zondagclubs bij in komt valt af te wachten.
Net als in bij bv De Dijk is er nu een prima gelegenheid om bv ook Hoek en VVSB weer gewoon naar de zondag te zetten.
Daardoor trek je ook het verschil in speelsterkte bij de DD's en de hoofdklassen enigszins gelijker.

Ondanks bezwaren van vrijwel de gehele dvk mag ONS dus terecht een stapje terug doen.
Verder weet ik alleen dat ook Grouw ( uit zo. 1F ) dat heeft aangevraagd.
.
 

Unregistere

Well-known member
Ik neem toch aan dat Halsteren (20-41) voorrang krijgt boven ACV (21-42) op basis van het puntengemiddelde?

Zou wel lullig zijn anders. Hebben immers beter gepresteerd.
 

de waan

Well-known member
Ik neem toch aan dat Halsteren (20-41) voorrang krijgt boven ACV (21-42) op basis van het puntengemiddelde?

Zou wel lullig zijn anders. Hebben immers beter gepresteerd.

Ik neem aan dat Halsteren gerechtelijke stappen voorbereidt.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Bij Halsteren wijzen ze op het feit dat er is gesproken over de 'beste nummers 2' zonder dit te koppelen aan een speeldag. Het lijkt dus niet meer dan logisch dat Halsteren in de derde divisie A of B aansluit en dat ACV in de mooie hoofdklasse B blijft.

Het ziet er zeker naar uit dat zij juridische stappen overwegen als de KNVB daadwerkelijk ACV zou aanwijzen als promoverende club.

Kan interessant worden dus!
 

Unregistere

Well-known member
Halsteren grijpt er dus naast, ondanks het feit dat ze beter presteerden dan ACV. Dat heeft de KNVB nu laten weten. Zeer zuur voor de Brabanders. Mogelijk gaan ze nog stappen ondernemen, maar dat moet dan wel zin hebben.

Unitas toch gepromoveerd in elk geval, dat is wel leuk. De 'roodbroeken' melden zich dus in de derde divisie B. Ben benieuwd hoe ze het op dat niveau gaan doen.
 

Joost

Well-known member
Voor wat betreft de 2e klasse heeft GSV'28 geen verzoek gedaan. Die eindigen 11e en zouden er dus sowieso naast grijpen. Maar daarmee is MASV de eerstvolgende op de lijst.
 

Unregistere

Well-known member
Wel heel raar dat een directe brief gewoon gelekt wordt. Is raar lijkt me.

Ja en nee. Het zijn mails, dus een journalist met goede lijntjes kan die moeiteloos doorgestuurd krijgen door iemand van de clubs uit zijn netwerk. Misschien is de bron wel een club die al derde divisie speelde. Of er naast greep, zoals Wes.
 

Fregge

Well-known member
Ja en nee. Het zijn mails, dus een journalist met goede lijntjes kan die moeiteloos doorgestuurd krijgen door iemand van de clubs uit zijn netwerk. Misschien is de bron wel een club die al derde divisie speelde. Of er naast greep, zoals Wes.

Dan nog. Het is een brief gericht aan je 'werkgever' / 'leidinggevende' (op die level zijn het meer vrijwilligers). Zou jij dat doen als ze naar jouw krant een brief sturen? Zomaar publiceren?
 

Unregistere

Well-known member
Dan nog. Het is een brief gericht aan je 'werkgever' / 'leidinggevende' (op die level zijn het meer vrijwilligers). Zou jij dat doen als ze naar jouw krant een brief sturen? Zomaar publiceren?

Nee, maar je zegt het zelf al min of meer. Dit zijn vrijwilligers, die vervolgens info delen. Het is ook niet echt een enorm geheim natuurlijk. De mail is niet alleen gericht aan Sportlust '46, om maar een naam te noemen. Gewoon een algemene KNVB-mail voor alle clubs in de derde divisie, zoals ze die vaker versturen. Ik zou het anders vinden als het bijvoorbeeld om een zaak gaat die slechts aan één club is gerelateerd, waarin dus vertrouwelijke informatie wordt verstrekt. Al kun je er altijd over discussiëren uiteraard.

Als Wes niet wilde, zoals de waan schrijft, is Halsteren dus de enige door de bond benaderde hoofdklasser die er naast grijpt. Beetje genaaid zijn ze wel.

De aanvraag van Groede, Harkemase Boys, OSS '20, ODIN '59 en Sparta Nijkerk om te promoveren naar de tweede divisie is overigens afgewezen. Maar dat was vooraf al min of meer duidelijk natuurlijk.
 

SanMark.

Well-known member
Nee, maar je zegt het zelf al min of meer. Dit zijn vrijwilligers, die vervolgens info delen. Het is ook niet echt een enorm geheim natuurlijk. De mail is niet alleen gericht aan Sportlust '46, om maar een naam te noemen. Gewoon een algemene KNVB-mail voor alle clubs in de derde divisie, zoals ze die vaker versturen. Ik zou het anders vinden als het bijvoorbeeld om een zaak gaat die slechts aan één club is gerelateerd, waarin dus vertrouwelijke informatie wordt verstrekt. Al kun je er altijd over discussiëren uiteraard.

Als Wes niet wilde, zoals de waan schrijft, is Halsteren dus de enige door de bond benaderde hoofdklasser die er naast grijpt. Beetje genaaid zijn ze wel.

De aanvraag van Groede, Harkemase Boys, OSS '20, ODIN '59 en Sparta Nijkerk om te promoveren naar de tweede divisie is overigens afgewezen. Maar dat was vooraf al min of meer duidelijk natuurlijk.

Toch zonde voor de enige Friese club met ambitie.
 
Bovenaan