De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Bonehead

Well-known member
JMD geeft aan voor mixen te zijn. Ik geef aan dat jij ongetwijfeld anders over denkt (gezien je duizend post met die strekking)

Dan kom je met onderstaande reactie wat als een lul op een drumstel slaat

Over dat vermakelijk denk ik wat anders .
En wat dat laatste betreft, ik geef het liefst zelf aan hoe ik over iets denk.
Mijn ervaring is, dat anderen het nogal eens bij het verkeerde eind hebben als zij dat ook voor mij doen.

Dus je bent het niet met me eens dat je tegen dat mixen bent. Nou ging er even vanuit dat je er niet neutraal in staat dus dan ben me voor lijkt me:

Ooh dus je bent v??r mixen? My bad. Dat had ik niet uit die meer dan 1000 berichten die je hier gepost hebt gehaald.

Komt de volgende nietszeggende reactie zonder onderbouwing:

Zit niet zo dom onzin te lullen man. Dat doe je al veel te vaak.

Tsja dan raak een beetje gespeeld ge?rriteerd:

Wat is is het nu? Het ??n of het ander. Of weet je het zelf nu ook niet meer? In plaats daarvan zit je een beetje om je heen te slaan. En dan klagen over dat je respect bij anderen mist. Ik vind het allemaal erg schattig.

Kant noch wal daar komt ie weer.

Jouw reactie op iets van mij is dom lullen omdat die nergens op slaat, althans niet op dat waarop je reageert.
Verder ervaar ik jouw beschuldigingen regelmatig als weinig respectvol

En dan mag ik mij aansluiten in de lange lange lange rij van mensen die volgens jou je niet respectvol behandelen. Er zit namelijk geen enkele beschuldiging in. Maar ik vermoed, waarde N-O, dat jij thuis geen spiegels hebt. Maar vrees niet. Ik reageer verder niet meer op je. Je gaat verongelijkte gang maar.

Deathprod

Well-known member
Ik ga niet opnieuw op elk punt in. Vaak genoeg gedaan.
1999 slaat nergens op , 2015-2016 was al veel beter.
Ook jij legt me woorden in de mond die ik niet zei.
Nogmaals : een mix zal met name voor de zaterdaghoofdklassers financieel en sportief nadelig uitpakken . Ik heb al vaak uitgelegd waarom.
De grotere zaterdagclubs waren begin vorig seizoen in grote meerderheid negatief over het gemengde karakter van de Tweede Divisie.
Niet mixen is beter.

Ach ja, er spelen volgend seizoen wellicht nog maar 4 zondagclubs in de 2e Divisie. Alle wedstrijden worden al gespeeld op zaterdag. Het is vrijwel al het zelfde als de zaterdag topklasse. Als AFC bijvoorbeeld met hun zaterdagtak in de 2e Divisie zou spelen, zou je het dan wel prima vinden?

En niet vergeten, dat jij ook alle tweede elftallen van hoofdklassers, de derde en de tweede divisie, de eerste divisie en de eredivisie, dus totaal zo'n grofweg 150 reserveteams ertussen wilt planten in de piramide.
Want, "alles moet op sterkte". Tsja het is ook een mening.

Geen reserveteams, maar bijvoorbeeld een onder 21 team is wel een prima idee. Maar dan alleen clubs met een Lokale of Regionale jeugdopleiding, die kunnen dan als beloning een beloftenteam in laten stromen. Er zijn al talloze zondag clubs met een zaterdagtak, die fungeert als 2e team. Het zal voor de amateurclubs weinig uitmaken of ze nou tegen een zaterdagtak wat bestaat uit voornamelijk jeugdspelers of een echt beloftenteam moeten spelen. Het lijkt me juist gunstig voor de zaterdagclubs, die op die manier ook een beloftenteam in de piramide kunnen hebben.

noordooster

Well-known member

Wat een ophef kerel.
Als jij zegt dat je het onbegrip en de onkennis van JMD best vermakelijk vindt geef ik aan, dat ik JMD helemaal niet vermakelijk vind,
( noch inhoudelijk noch vanwege zijn toontje )
Waarop jij reageert met : " Dan ben jij dus voor mixen ".
Wat inderdaad slaat als kip op dirk en wat dom lullen is, omdat ik het daar niet over had, afgezien van het feit dat jij wel zou moeten weten, dat ik dat mixen helemaal niet zo'n geweldig idee vind.
Denk er nog maar eens goed over na, misschien snap je het.

noordooster

Well-known member
Geen reserveteams, maar bijvoorbeeld een onder 21 team is wel een prima idee. Maar dan alleen clubs met een Lokale of Regionale jeugdopleiding, die kunnen dan als beloning een beloftenteam in laten stromen. .

Ik ben tegenstander van reserveteams of beloften teams of onder de 21 teams in de standaardklassen , net als dat ik de idee?n van de Kok daaromtrent belachelijk vind.
Zulke teams horen thuis in een reserve- en/of beloftencompetitie , waarin ze ook voldoende kunnen leren en waarmee ze de standaardcompetities niet vervuilen.
Verder zou ik de clubs die het geluk hebben over heel veel jeugd te kunnen beschikken, omdat ze toevallig in een grote plaats zitten en daardoor gemakkelijk hun jeugdteams op een hoger plan kunnen brengen , niet nog eens extra willen belonen met een extra team in de piramide. Ze hebben al genoeg geluk , dat ze over veel jeugd mogen beschikken, jeugd die ook nog eens extra contributiegeld enz. in het laatje brengt .

in de 2e Divisie. Alle wedstrijden worden al gespeeld op zaterdag. Het is vrijwel al het zelfde als de zaterdag topklasse. Als AFC bijvoorbeeld met hun zaterdagtak in de 2e Divisie zou spelen, zou je het dan wel prima vinden?

Niet alle wedstrijden zijn op zaterdag en regelmatig worden ook wedstrijden op zaterdag vastgesteld om 15.30 uur of om 18.00 uur.
Al die wedstrijden op verschillende tijden in het weekend vind ik maar niks.
In plaats van de tweede divisie zouden twee topklassen , zoals we 3 jaar geleden hadden,beter zijn. De topklasse zaterdag zou niks minder aantrekkelijk zijn dan de huidige tweede divisie en de wedstrijden worden alle gelijktijdig afgewerkt.
Het zaterdagteam van AFC, wat bepaald niet een beloftenteam is, mag niet bij het eerste zondagteam in 1 competitie zitten.
Voorlopig zie ik ze ook niet de tweede divisie bereiken.

JMD

Well-known member
Niet alle wedstrijden zijn op zaterdag en regelmatig worden ook wedstrijden op zaterdag vastgesteld om 15.30 uur of om 18.00 uur.
Al die wedstrijden op verschillende tijden in het weekend vind ik maar niks.
Maar even serieus: je kan toch maar op 1 plek tegelijk zijn? Wat maken de andere tijden dan uit? Goed, je hebt er de ene keer last van dat jouw club een uitduel speelt bij een club die om 15.30 ofzo speelt, maar voor de rest toch niet?

Overigens, in de hoofdklasse A zaterdag wordt komend weekend ook op 4 tijden gespeeld (zelfs om 12.00...). Dus het is een utopie te denken dat als we weer terug mochten gaan naar Topklasses zaterdag dat er dan standaard om 14.30 wordt afgetrapt.

Batigoal

Well-known member
Even voor mijn beeld: over hoeveel uitsupporters van clubs uit de Tweede en Derde Divisie waar men rekening mee zou moeten houden hebben we het eigenlijk?

De Groene Scout

Well-known member
Even voor mijn beeld: over hoeveel uitsupporters van clubs uit de Tweede en Derde Divisie waar men rekening mee zou moeten houden hebben we het eigenlijk?

Dat is echt minimaal hoor. Gaat doorgaans een beetje familie mee en enkele echte vaste supporters (paar handjes vol) die het hele land meegaan met hun club.
Bij derby's soms enkele honderden.
2e en 3e divisie bij elkaar opgeteld en gemiddeld schat ik in dat het er nog geen 50 zijn.

noordooster

Well-known member
Overigens, in de hoofdklasse A zaterdag wordt komend weekend ook op 4 tijden gespeeld (zelfs om 12.00...). Dus het is een utopie te denken dat als we weer terug mochten gaan naar Topklasses zaterdag dat er dan standaard om 14.30 wordt afgetrapt.

In de topklasse zaterdag werd standaard om 14.30 of 15.00 uur gevoetbald.
In A speelt jong Den Bosch om 18.00 uur. Mede een reden waarom ik beloftenteams liever in een eigen beloftencompetitie zie.
Feyenoord speelt nu om 12.00 uur. Geen idee waarom, anders spelen ze steeds om 14.30 uur. Misschien samen afgesproken ?
En overigens vind ik het afwijken van een standaardtijd van 14.00, 14,30 of 15.00 uur minder een probleem wanneer beide clubs het daarover eens zijn, dan wanneer de thuisclub dat eenzijdig kan bepalen.

JMD

Well-known member
In de topklasse zaterdag werd standaard om 14.30 of 15.00 uur gevoetbald.
In A speelt jong Den Bosch om 18.00 uur. Mede een reden waarom ik beloftenteams liever in een eigen beloftencompetitie zie.
Feyenoord speelt nu om 12.00 uur. Geen idee waarom, anders spelen ze steeds om 14.30 uur. Misschien samen afgesproken ?
En overigens vind ik het afwijken van een standaardtijd van 14.00, 14,30 of 15.00 uur minder een probleem wanneer beide clubs het daarover eens zijn, dan wanneer de thuisclub dat eenzijdig kan bepalen.
Je hebt idd gelijk vwb Jong Den Bosch, had alleen 'de tijd' gezien en niet dat het een Jongteam was.

Maar dan het eerste deel van mijn vorige post: waarom heb je er problemen mee als een wedstrijd die jij niet bezoekt niet om 1400/14.30/15.00 begint? ALs de thuisploeg dat nou prettig vindt o m om 17.00 te spelen? Blijkbaar vinden de thuissupporters dat geen probleem, anders had de club wel een ander aanvangstijdstip gekozen.

EN vwb de topklasse: ja, dat was standaard 14.30/15.00, maar ik denk dat ook als we terug zouden gaan naar de topklassen je tegenwoordig nog steeds afwijkende tijden zou hebben.

noordooster

Well-known member
Maar dan het eerste deel van mijn vorige post: waarom heb je er problemen mee als een wedstrijd die jij niet bezoekt niet om 1400/14.30/15.00 begint?

Het heeft mijn persoonlijke voorkeur dat de wedstrijden in een competitie gelijktijdig worden afgewerkt.
Het maakt anderen wellicht niet uit, maar tussenstanden, hoe staat die of die ervoor, na afloop de stand op kunnen maken, niet rekening kunnen houden met de eindstand van een andere wedstrijd, dat prefereer ik.
Ook als toeschouwer bezoek ik het liefst wedstrijden om 14.30 uur, ook als ik uitwedstrijden bezoek van teams waarvan ik hoop dat ze winnen en dat hoor ik ook wel van mede supporters.
In de enqu?te van dik een jaar geleden onder de clubs in de tweede divisie gaf 64 % aan, dat men voorstander is van alle wedstrijden op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip en voor 27 % hoefde dat niet zo nodig.

Joost

Well-known member

IJsselmeervogels, Spakenburg, Quick Boys en Katwijk nemen wel aardig wat mensen mee. De Spakenburgse clubs liggen ook heel erg centraal en hoeven betrekkelijk weinig kilometers te maken. GVVV zit daar een stukje onder.

De andere clubs zijn voor gemiddelde duels meestal blij als er een bus vol is. VVOG zal tegen DVS'33 natuurlijk veel mensen meenemen maar heeft tegen Achilles '29 maar 1 bus.

noordooster

Well-known member

De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden.
Zoals ik zopas al aangaf is dat voor mij niet het enige en ik denk, dat het voor die 64 % van de clubs uit de tweede divisie die voorstander is van een vaste speeldag en een vast tijdstip ook niet het enige is.

Joost

Well-known member
De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden.
Zoals ik zopas al aangaf is dat voor mij niet het enige en ik denk, dat het voor die 64 % van de clubs uit de tweede divisie die voorstander is van een vaste speeldag en een vast tijdstip ook niet het enige is.

Dat is merkwaardig. Je geeft zelf aan dat mixen financiele nadelen heeft voor de zaterdagclubs omdat zondagclubs nauwelijks supporters meenemen. Maar als je moet toegeven dat ook vrijwel alle zaterdagclubs geen significante aantallen meenemen is dat argument plotseling niet meer van belang.

Maar je noemt ook steeds 'de clubs' in die 64%. dat betrof een interne enquete van de overkoepelende organisaties. Wie heeft die dingen ingevuld, zijn ze representatief voor de mening van de hele club of enkel de persoon die ze invulde? Die enquete was na 1 seizoen, we zijn inmiddels anderhalf seizoen verder.
Het onderzoek in opdracht van de KNVB waar specifiek de besturen en de spelers apart zijn ondervraagd ondermijnen je conclusies totaal.

noordooster

Well-known member
Dat is merkwaardig. Je geeft zelf aan dat mixen financiele nadelen heeft voor de zaterdagclubs omdat zondagclubs nauwelijks supporters meenemen. Maar als je moet toegeven dat ook vrijwel alle zaterdagclubs geen significante aantallen meenemen is dat argument plotseling niet meer van belang.

Maar je noemt ook steeds 'de clubs' in die 64%. dat betrof een interne enquete van de overkoepelende organisaties. Wie heeft die dingen ingevuld, zijn ze representatief voor de mening van de hele club of enkel de persoon die ze invulde?
.

Voordat er weer een hele polemiek ontstaat vanwege het suggestief of verkeerd citeren van wat ik geschreven heb , toch maar weer een reactie.
Zoals ik zo vaak moet doen na verkeerd te zijn geciteerd of nadat mij woorden in de mond worden gelegd.
Om dan vervolgens nb weer te kunnen zeggen, dat ik zo vaak reageer.

Ook in dit verhaaltje probeert Joost zich weer te gedragen als het geweten van dvk.
Ik zeg nl nergens dat toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden niet van belang zijn.
Als bij HHC de club AFC gesupporterd wordt door Jack van Gelder samen met slechts 5 andere heren , strak in het pak en met blitse schoentjes vind ik dat minder leuk dan wanneer de supporters van bv Katwijk of GVVV in ruime getale langskomen , vergezeld van spreekkoren en grote vlaggen.

Ik heb slechts beweerd, dat de toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden niet het enige criterium te vinden bij de beoordeling van aanvangstijden.

Verder vind ik het erg goedkoop om de resultaten van een gepubliceerde enqu?te aan te vechten met argumenten van " wie heeft ze namens de club ingevuld" en dat er wordt getwijfeld aan de betrouwbaarheid van instanties als de Co?peratieve Vereniging Tweede Divisie , Centraal Orgaan Hoofdklassen en de BAV.
Het komt over als het goedkoop spijkers op laag water zoeken als de uitkomsten je niet bevallen.
Het rapport is inderdaad van dik een jaar geleden, maar ik heb nog geen andere soortgelijke en recentere onderzoeken onder ogen gehad.

zwammy

Well-known member
Dat wil ik wel maar ik moet maandag weer werken. En aangezien jij meteen weet op te dreunen waarom het is doe ik het zo. Dus wat zijn de financiele nadelen?

Batigoal

Well-known member
Dat is echt minimaal hoor. Gaat doorgaans een beetje familie mee en enkele echte vaste supporters (paar handjes vol) die het hele land meegaan met hun club.
Bij derby's soms enkele honderden.
2e en 3e divisie bij elkaar opgeteld en gemiddeld schat ik in dat het er nog geen 50 zijn.

IJsselmeervogels, Spakenburg, Quick Boys en Katwijk nemen wel aardig wat mensen mee. De Spakenburgse clubs liggen ook heel erg centraal en hoeven betrekkelijk weinig kilometers te maken. GVVV zit daar een stukje onder.

De andere clubs zijn voor gemiddelde duels meestal blij als er een bus vol is. VVOG zal tegen DVS'33 natuurlijk veel mensen meenemen maar heeft tegen Achilles '29 maar 1 bus.

Dank, over het algemeen een handjevol, maar de grotere clubs nemen dus wel degelijk de nodige uitfans mee.

Nou ja, het is niet zo gek dat daar naar gevraagd wordt als de wensen van de uitclub meewegen in de discussie over het vaststellen van een tijdstip. Maar als je dat zou doen voor een handjevol uitsupporters, dan weegt dat belang niet zo zwaar.

En daarnaast vroeg ik het me gewoon af uit interesse.

Bovenaan