Vooruit dan:
HUP ZATERDAG
Nou voor jou dan nog een keer een aantal argumenten die ik al enkele malen heb aangedragen:
-In de huidige zaterdagcompetities worden er geen of nauwelijks wedstrijden gespeeld op de late zaterdagmiddag. Als dat qua recette en kantine-opzet voordelig was, zou dat veel vaker gebeuren.
Zondaghoofdklassers als MSC en Be Quick Groningen hebben enkele malen later op de zaterdag gevoetbald tegen competitiegenoten uit de noordelijke 3 provincies. Dat leverde bedroevend weinig toeschouwers op, nog minder dan die clubs normaal op zondagmiddag trekken.
- Na een wedstrijd om 14.30 uur thuis en uit blijven er nog behoorlijk veel toeschouwers in de kantine hangen, wat omzet betekent. Dat is bij latere wedstrijden veel minder het geval. Ook al omdat zo'n kantine vaak eerder dicht moet.
- uit een enqu?te onder clubs uit de tweede divisie blijkt dat 86 % van de zaterdagclubs het liefst gewoon speelt op zaterdagmiddag.
Waarom dat is, staat daar niet bij, maar het lijkt me waarschijnlijk dat toeschouwersaantallen en kantine inkomsten daar mee te maken hebben.
- 64 % van de clubs uit de tweede divisie vindt dat de wedstrijden alle op dezelfde dag en dezelfde tijd gespeeld moeten worden ( zie ook vorige punt )
- Zelfs al zou het qua financi?n weinig uitmaken en zelfs al zou het clubs onverschillig laten op welk tijdstip er wordt afgetrapt, wat niet zo is, dan nog vind ik de eerder genoemde bezwaren ertegen ( zie eerder vandaag ) zwaarder wegen dan het voordeel van een vaste dag en een vast tijdstip.
- Straks zal men wel weer beginnen over Alcides - MSC op zaterdagavond die 1500 toeschouwers trekt. Ja ok dat zijn uitzonderingen en ook op zondag- of zaterdagmiddag zouden er veel toeschouwers komen.
-En wat betreft de veronderstelde hogere toeschouwersaantallen betreft wanneer de clubs wat dichter bij elkaar zouden komen te zitten.
Een paar kilometers extra voor een mooiere wedstrijd is geen probleem.
Wat dat betreft begrijp ik ex AZSV en huidige Staphorst trainer Dennis van Toor toen hij nog trainer was in Aalten : Ik reis liever wat verder naar Urk of Genemuiden vanwege de voetbalsfeer, dan naar Silvolde of RKHVV.
Zo eerst maar even weer. Kijkt u maar even welk puntje u eruit pakt om te bekritiseren. Dat ben ik gewend. Of ik zin heb te reageren, op wie en hoe bepaal ik uiteraard zelf.
Ik kan niet beloven op alles in te gaan