De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Dank, over het algemeen een handjevol, maar de grotere clubs nemen dus wel degelijk de nodige uitfans mee.

Nou ja, het is niet zo gek dat daar naar gevraagd wordt als de wensen van de uitclub meewegen in de discussie over het vaststellen van een tijdstip. Maar als je dat zou doen voor een handjevol uitsupporters, dan weegt dat belang niet zo zwaar.
En daarnaast vroeg ik het me gewoon af uit interesse.

Mijn punt :
"De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden."
Was niet zozeer gericht op jou.
Verder heb je in je reactie gewoon gelijk.

JMD

Well-known member
Mijn punt : "De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden."
Klopt. Omdat jij elke keer er een punt van maakt dat er bij veranderde aanvangstijden (of het mixen) clubs dat geen merken in hun financi?n qua kantine-omzet.
Nou ga ik er vanuit dat een thuisclub op de voor hen meest gunstige tijden speelt, dus zou verminderde kantine-omzet dus vooral komen omdat een uitclub om bv 18.00 minder mensen zou meenemen dan om 15.00.
Maar nu blijkt dat (op een paar uitzonderingen na) vaak dus sowieso al niet veel volk te zijn, dus vervalt dat argument tegen andere aanvangstijden of mixen.
Dus laat een thuisclub bepalen wanneer ze spelen (zondag alleen als tegenstander dat ook wil), en dat zullen ze op het door hen gewenste tijdstip doen, en dan zal de recette van de kantine echt meetellen. Maar de ene club speelt liever om 14.30, de andere om 18.00.

Dat je het zelf het prettigst vindt dat alle clubs tegelijk spelen (zodat je na afloop direct weet waar je aan toe bent) snap ik best, dat lijkt mij idd zelf ook het prettigst. Maar goed, ik hoop ook nog steeds dat de eredivisie weer terug gaat naar zaterdagavond 19.30 en zondagmiddag 14.30, maar dat is tegenwoordig gewoon niet meer ree?l om dat te hopen. Idem met de verschillende aanvangstijden in de top van het amateurvoetbal. We zullen het met de laatste (2) speeldag(en) moeten doen.

Eef de Kip

Well-known member
Dat wil ik wel maar ik moet maandag weer werken. En aangezien jij meteen weet op te dreunen waarom het is doe ik het zo. Dus wat zijn de financiele nadelen?

Er vanuit gaande dat andere aanvangstijdstippen gevolgen heeft voor het aantal toeschouwers en dus ook de kantineomzet.

Dit is natuurlijk flinterdun aangezien over de hele linie geen enkele zekerheid is wat de toeschouwersaantallen waren en nu zijn dus dat argument gaat niet op. Trouwens ook allang meerdere malen aangegeven hier (maar ik voel me niet te groot om dit te herhalen voor je) maar dat past niet in het straatje van NO dus vandaar dat hij hetzelfde riedeltje af blijft draaien.

Joost

Well-known member
Voordat er weer een hele polemiek ontstaat vanwege het suggestief of verkeerd citeren van wat ik geschreven heb , toch maar weer een reactie.
Zoals ik zo vaak moet doen na verkeerd te zijn geciteerd of nadat mij woorden in de mond worden gelegd.
Om dan vervolgens nb weer te kunnen zeggen, dat ik zo vaak reageer.

Ook in dit verhaaltje probeert Joost zich weer te gedragen als het geweten van dvk.
Ik zeg nl nergens dat toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden niet van belang zijn.
Als bij HHC de club AFC gesupporterd wordt door Jack van Gelder samen met slechts 5 andere heren , strak in het pak en met blitse schoentjes vind ik dat minder leuk dan wanneer de supporters van bv Katwijk of GVVV in ruime getale langskomen , vergezeld van spreekkoren en grote vlaggen.

Ik heb slechts beweerd, dat de toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden niet het enige criterium te vinden bij de beoordeling van aanvangstijden.

Verder vind ik het erg goedkoop om de resultaten van een gepubliceerde enqu?te aan te vechten met argumenten van " wie heeft ze namens de club ingevuld" en dat er wordt getwijfeld aan de betrouwbaarheid van instanties als de Co?peratieve Vereniging Tweede Divisie , Centraal Orgaan Hoofdklassen en de BAV.
Het komt over als het goedkoop spijkers op laag water zoeken als de uitkomsten je niet bevallen.
Het rapport is inderdaad van dik een jaar geleden, maar ik heb nog geen andere soortgelijke en recentere onderzoeken onder ogen gehad.

Dit rapport is (hoewel niet veel) recenter dan de quote waar jij steeds op terugvalt;
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/11695/eindrapportage-evaluatie-2e-en-3e-divisie

Je mag het best goedkoop vinden maar een beschrijving aan de enquete van de overkoepelende organisatie is er gewoon niet. Het rapport dat ik je geef heeft die beschrijving wel.

Langzamerhand word ik wel eens een keer tureluurs van figuren die iets vragen wat al vele malen is uitgelegd.
Aanrader : lees nog eens terug en vraag niet naar de bekende weg.

Je komt steeds weer met dezelfde opmerking dat je dat al zo vaak hebt uitgelegd maar ik heb echt nog nooit een onderbouwing gezien die verder komt dan 'Ik denk dat...'.

Je schrijft lappen tekst over futiliteiten, waarom niet een keer je onderbouwing plaatsen.

noordooster

Well-known member
Vooruit dan:

HUP ZATERDAG

Nou voor jou dan nog een keer een aantal argumenten die ik al enkele malen heb aangedragen:
-In de huidige zaterdagcompetities worden er geen of nauwelijks wedstrijden gespeeld op de late zaterdagmiddag. Als dat qua recette en kantine-opzet voordelig was, zou dat veel vaker gebeuren.
Zondaghoofdklassers als MSC en Be Quick Groningen hebben enkele malen later op de zaterdag gevoetbald tegen competitiegenoten uit de noordelijke 3 provincies. Dat leverde bedroevend weinig toeschouwers op, nog minder dan die clubs normaal op zondagmiddag trekken.
- Na een wedstrijd om 14.30 uur thuis en uit blijven er nog behoorlijk veel toeschouwers in de kantine hangen, wat omzet betekent. Dat is bij latere wedstrijden veel minder het geval. Ook al omdat zo'n kantine vaak eerder dicht moet.
- uit een enqu?te onder clubs uit de tweede divisie blijkt dat 86 % van de zaterdagclubs het liefst gewoon speelt op zaterdagmiddag.
Waarom dat is, staat daar niet bij, maar het lijkt me waarschijnlijk dat toeschouwersaantallen en kantine inkomsten daar mee te maken hebben.
- 64 % van de clubs uit de tweede divisie vindt dat de wedstrijden alle op dezelfde dag en dezelfde tijd gespeeld moeten worden ( zie ook vorige punt )
- Zelfs al zou het qua financi?n weinig uitmaken en zelfs al zou het clubs onverschillig laten op welk tijdstip er wordt afgetrapt, wat niet zo is, dan nog vind ik de eerder genoemde bezwaren ertegen ( zie eerder vandaag ) zwaarder wegen dan het voordeel van een vaste dag en een vast tijdstip.
- Straks zal men wel weer beginnen over Alcides - MSC op zaterdagavond die 1500 toeschouwers trekt. Ja ok dat zijn uitzonderingen en ook op zondag- of zaterdagmiddag zouden er veel toeschouwers komen.
-En wat betreft de veronderstelde hogere toeschouwersaantallen betreft wanneer de clubs wat dichter bij elkaar zouden komen te zitten.
Een paar kilometers extra voor een mooiere wedstrijd is geen probleem.
Wat dat betreft begrijp ik ex AZSV en huidige Staphorst trainer Dennis van Toor toen hij nog trainer was in Aalten : Ik reis liever wat verder naar Urk of Genemuiden vanwege de voetbalsfeer, dan naar Silvolde of RKHVV.
Zo eerst maar even weer. Kijkt u maar even welk puntje u eruit pakt om te bekritiseren. Dat ben ik gewend. Of ik zin heb te reageren, op wie en hoe bepaal ik uiteraard zelf.
Ik kan niet beloven op alles in te gaan

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Oftewel, er is geen enkel valide argument om niet te mixen.

Ik vind elk argument wel valide.
Daarbij, mixen zal leiden tot een financieel en sportief nadeel voor de zaterdagverenigingen.
Ik hoop, dat de hoofdklassers net zo verstandig zijn als destijds de clubs in de derde divisie.
En als die clubs uit de derde divisie er nog steeds zo over denken, heeft een mix van alleen de hoofdklassers nog minder zin. Sterker, dan levert het nog meer extra problemen op.

JMD

Well-known member
-In de huidige zaterdagcompetities worden er geen of nauwelijks wedstrijden gespeeld op de late zaterdagmiddag. Als dat qua recette en kantine-opzet voordelig was, zou dat veel vaker gebeuren.
Zondaghoofdklassers als MSC en Be Quick Groningen hebben enkele malen later op de zaterdag gevoetbald tegen competitiegenoten uit de noordelijke 3 provincies. Dat leverde bedroevend weinig toeschouwers op, nog minder dan die clubs normaal op zondagmiddag trekken.
- Na een wedstrijd om 14.30 uur thuis en uit blijven er nog behoorlijk veel toeschouwers in de kantine hangen, wat omzet betekent. Dat is bij latere wedstrijden veel minder het geval. Ook al omdat zo'n kantine vaak eerder dicht moet.
Maar dat kan ook in een mixcompetitie nog steeds gebeuren. Als club A om 14.30 wil thuisspelen omdat ze dan een goede recette hebben en/of een goed aantal toeschouwers dan staat ze dat helemaal vrij. Als club B om dezelfde redenen om 18.00 wil thuisspelen kan dat ook, want eerder vandaag is in dit topic al aangetoond dat dat qua aantal uitsupporters nou niet heel veel zal uitmaken.

Jij doet steeds alsof bij een mixcompetitie iedereen ineens bv om 18.00 moet spelen, dat was idd in het eerste seizoen 2e divisie zo, maar daar is men inmiddels van teruggekomen. Zo speelt bv dit weekend Rijnsburgse Boys als enige 'zaterdagploeg' niet om 14.30 of 15.00 op zaterdagmiddag. Er komt vrijheid van aanvangstijdstip, dus kan een club hun thuisduel gewoon zaterdagmiddag om 14.30 aftrappen.

Het enige waar naar gekeken moet worden is de laatste speelronde, wanneer laat je die spelen. Dan spelen er dus een aantal clubs 1x niet thuis op het door hun gewenste tijdstip. Jammer dan.

noordooster

Well-known member
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Hooguit wat wenschdenken en argumenten om te proberen benarde positie van het zondagvoetbal uit het slop te halen ten koste van het zaterdagvoetbal.

Bovenaan