De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Eef de Kip

Well-known member
Overigens heb ik nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men niet zou moeten mixen.
Hooguit wat herhalingen van heel erg vaak genoemde idee?n en aannames die meerdere malen zijn weerlegd en weinig steekhoudend zijn.

SanMark.

Well-known member
Overigens heb ik nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men niet zou moeten mixen.
Hooguit wat herhalingen van heel erg vaak genoemde idee?n en aannames die meerdere malen zijn weerlegd en weinig steekhoudend zijn.

Ja ja het is slecht voor het zaterdagvoetbal. Maar geen enkel feit waarom het minder zou opleveren alleen maar speculatie en aannames.

Want als het waar is wat hij zegt. ( dat zou dan voor het eerst zijn) Dan zouden de begrotingen van de tweede divisie clubs dus lager moeten zijn dan in de topklasse jaren.

de Kok

Member
Ja ja het is slecht voor het zaterdagvoetbal. Maar geen enkel feit waarom het minder zou opleveren alleen maar speculatie en aannames.

Want als het waar is wat hij zegt. ( dat zou dan voor het eerst zijn) Dan zouden de begrotingen van de tweede divisie clubs dus lager moeten zijn dan in de topklasse jaren.

Juist.
Wat toeschouwers betreft hebben ook belofteteams natuurlijk bijna geen enkele invloed. Beetje reiskosten maar verder? Ik had al eens gemeld dat dit gewoon extra wedstrijden waren omdat de competitie met die wedstrijden werd uitgebreid. Dus naast de al bestaande toppers.
En die 2e divisie met de absolute "amateur top" was grotendeels een wens van de zeer sterke zaterdag semi profs.

zwammy

Well-known member
Persoonlijk vind ik het niet geweldig, dat er in een bijdrage van mij door anderen vragen worden gezet.
Verder : Over de gevolgen voor zondagclubs. Velen willen niets liever dan voetballen tegen zaterdagverenigingen om daar van te profiteren.
En als ze het liefst op zondagmiddag willen voetballen ?
Prima, uitstekend, ook ik heb het liefst, dat ze alle wedstrijden lekker op zondag kunnen afwerken, in een competitie met clubs die dat ook graag willen.
Voor het overige, lees nog maar eens terug wat ik daarover zei.

Zal ik het nooit meer doen. Doe ik het hieronder.

Heb je over het dikgedrukte een linkje voor me?

noordooster

Well-known member
Vanaf heden ga ik niet meer in op elke vraag, elke kennelijk aan mij gerichte opmerking of anderssoortige verzoeken om uitleg over algemene of specifieke voetbalzaken, wanneer ik in mijn bijdragen daaraan reeds meerdere malen aandacht heb geschonken.
In die gevallen raad ik aan : zoek het maar terug.

De Groene Scout

Well-known member
Vanaf heden ga ik niet meer in op elke vraag, elke kennelijk aan mij gerichte opmerking of anderssoortige verzoeken om uitleg over algemene of specifieke voetbalzaken, wanneer ik in mijn bijdragen daaraan reeds meerdere malen aandacht heb geschonken.

Dat is in ieder geval en goed begin van de dag. Succes ermee!!!:duim:

noordooster

Well-known member
Juist.
Wat toeschouwers betreft hebben ook belofteteams natuurlijk bijna geen enkele invloed. Beetje reiskosten maar verder? Ik had al eens gemeld dat dit gewoon extra wedstrijden waren omdat de competitie met die wedstrijden werd uitgebreid. Dus naast de al bestaande toppers.
En die 2e divisie met de absolute "amateur top" was grotendeels een wens van de zeer sterke zaterdag semi profs.

De Kok blijft maar proberen om het meedoen van die beloften in een standaardcompetitie goed te praten.
En dat terwijl nagenoeg de complete nadenkende amateurwereld ze eruit willen en willen dat ze in een eigen beloften of reservecompetitie gaan spelen.
Sterker, als het aan de Kok ligt worden de standaardcompetities compleet vervuild met zulke teams.
Hoe dom kun je zijn ?
In de tweede divisie geeft 64 % van de clubs aan tegen het gemengde karakter van de tweede divisie te zijn.
Wat dat betreft ben ik het met Waning eens : gauw afschaffen van die tweede divisie.

noordooster

Well-known member

De hoogte van inkomsten worden tevens be?nvloed door inflatie, sponsorgelden, verhoogde contributiegelden, meer of minder leden ( bv damesvoetbal ) en noem maar op. Slechts deels door recettes en kantine inkomsten.
Een hogere begroting dan enkele jaren geleden zegt niet per se iets over de te realiseren zaken t.o.v. enkele jaren geleden.
In de gemengde tweede divisie zijn de toeschouwersaantallen van de zaterdagclubs fors gedaald tov de jaren in de topklasse, waardoor de wedstrijden ook minder sfeervol zijn.

zwammy

Well-known member

Dus jij vertelt iets, daar wil ik een linkje van en dan moet ik zelf in die 129 pagina's gaan zoeken waar dat ergens uit zou moeten blijken dat de zondagclubs het liefst tegen zaterdagclubs willen spelen. Dat is een vreemde gang van zaken. Kijken of ik het ook kan.

Zaterdagclubs hebben laatst aangegeven dat ze het helemaal niet erg vinden om op zondagmorgen om 08.00 uur te spelen. Ik ga niet in op de inhoud, zal echt nog wel ergens op google te vinden zijn.

JMD

Well-known member
Oh ja Abubakari zei letterlijk : "JMD versus Noord-Ooster: Doe dat maar even via de pb "
Ook hier levert hij weer het bewijs slecht te lezen en woorden te verdraaien, maar ook dat heb ik al meermalen aangetoond.
versus betekent 'tegen', zo zeggen de Engelsen Arsenal versus Manchester City. Maar jij denkt dat alleen Arsenal dan tegen Manchester City speelt en Manchester City niet tegen Arsenal?
Gebrek aan vocabulairekennis blijkt dus je probleem te zijn.

EN ik zei eerder: Je gaat vrolijk in op vele andere posts van mij vandaag, maar als het te heet onder je voeten wordt ga je er niet op in.
Ook ditmaal probeert JMD het weer met zijn irritante dwingende toontje.
En gewoon weer opnieuw allerlei vragen stellen , die ik al tig malen heb beantwoord en uitgelegd.
Weer hopen dat ik het opnieuw uitleg om vervolgens ongeacht het antwoord te kunnen zeggen dat het niks is of zo, of om er een nummer bij te kunnen zetten.
Zoals ik al zei, ik heb geen zin meer in dat zinloze geouwehoer van hem met alsmaar die allang beantwoorde vragen
QED

JMD

Well-known member

Ik zal wel even een samenvatting geven van jouw duizend posts:
Zaterdag wordt constant genaaid, zaterdag is mijlenver verheven boven zondag, mixen komt van de duivel, de KNVB is voor de zondag, iedereen die het niet met me eens is die ik voor de zondag, en als het me te heet onder de voeten wordt begin ik gewoon weer opnieuw met: zaterdag wordt constant genaaid enz.

de Kok

Member
De Kok blijft maar proberen om het meedoen van die beloften in een standaardcompetitie goed te praten.
En dat terwijl nagenoeg de complete nadenkende amateurwereld ze eruit willen en willen dat ze in een eigen beloften of reservecompetitie gaan spelen.
Sterker, als het aan de Kok ligt worden de standaardcompetities compleet vervuild met zulke teams.
Hoe dom kun je zijn ?
In de tweede divisie geeft 64 % van de clubs aan tegen het gemengde karakter van de tweede divisie te zijn.
Wat dat betreft ben ik het met Waning eens : gauw afschaffen van die tweede divisie.

Dat schrijf ik hier helemaal niet. Ik geef alleen een mogelijke reden dat de belofteteams geen rol kunnen spelen in het aantal toeschouwers. Tenzij je dus het totaal door de meerdere wedstrijden deelt wordt het lager. Maar nogmaals het zijn extra wedstrijden.
Of er belofte of reserve teams in de standaard klasse moeten is een denkrichting. Zoals er zovele zijn. Het vinden van de meest aantrekkelijke?

Toen ik zelf voetbalde was het wat mij betreft aantrekkelijk. Toen was de eerste klasse het hoogste en was dat in het jouw geliefde zatvoetbal dacht ik nog de 2e klasse. Maar het was allemaal wel heel regionaal en aantrekkelijk.
Maar goed ik vond en vind ook dat de 6 hoofdklassen als aantrekkelijk golden.

noordooster

Well-known member
Dus jij vertelt iets, daar wil ik een linkje van en dan moet ik zelf in die 129 pagina's gaan zoeken waar dat ergens uit zou moeten blijken dat de zondagclubs het liefst tegen zaterdagclubs willen spelen. Dat is een vreemde gang van zaken. Kijken of ik het ook kan.

Zaterdagclubs hebben laatst aangegeven dat ze het helemaal niet erg vinden om op zondagmorgen om 08.00 uur te spelen. Ik ga niet in op de inhoud, zal echt nog wel ergens op google te vinden zijn.

zie 5127

noordooster

Well-known member
JMD geeft aan, dat Abubakari niet gezegd zou hebben JMD versus noord-ooster.
Ik wijs hem op de letterlijke tekst waarin dat wel gezegd is.
Vervolgens heeft de knaap een heel referaat en een hele brei aan woorden nodig om maar niet te hoeven zeggen, dat Abubakari dat gewoon wel gezegd heeft .

noordooster

Well-known member
Dinsdag a.s. komen de hoofdklassers bijeen , oa om te gaan praten over het voorstel van MSC om de hoofdklassen te gaan mixen.

Natuurlijk is zondagmannetje van der Zee een groot voorstander en hij deinst er niet voor terug zijn zin door te drukken tegen de wens van veel tegenstanders en ik zie hem in staat om dat ook te willen doen tegen de wens van de derde divisieclubs die dik een jaar geleden zo'n voorstel nog massaal verwierpen.

Intussen roeren ook de vele voorstanders van dvk zich volop met reeds vele malen genoemde wenschdenken t.a.v. een mix.
Het lijkt wel verkiezingstijd.

Het valt te hopen, dat de hoofdklassers inzien, dat een mix zowel sportief als financieel nadelig gaat uitpakken voor de zaterdaghoofdklassers.

JMD

Well-known member
JMD geeft aan, dat Abubakari niet gezegd zou hebben JMD versus noord-ooster.
Ik wijs hem op de letterlijke tekst waarin dat wel gezegd is..
Verdomme man, dat zeg ik helemaal niet. Ik heb nergens ontkend dat Abu gezegd heeft "JMD vs NO". Ik leg je alleen uit wat 'versus' betekent, namelijk 2 (twee) partijen tegen elkaar. Een tegen ander ?n ander tegen een.

Maar goed, hang je jankverhaal maar weer op dat jij altijd verkeerd wordt begrepen en geciteerd. Zelf doe je dat namelijk vooral. Zie de quote.

Je zal hier wel weer omheen praten of niet op terugkomen of de schuld bij anderen leggen. Dat is jouw hele stijl, al pagina's lang.
Bovenstaande quote is daar weer een bewijs van.

Bovenaan