De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Hooguit wat wenschdenken en argumenten om te proberen benarde positie van het zondagvoetbal uit het slop te halen ten koste van het zaterdagvoetbal.

Zowel zaterdag als zondag word er sterker van ,alleen profiteert naar alle waarschijnlijkheid de zondag er wel meer van.

noordooster

Well-known member
en dat zullen de diverse commissies ook vinden.

Dat is inderdaad wel een probleem.
Ondanks dat het zondagvoetbal aardig in verval geraakt is, zijn hun representanten nog overmatig rijkelijk vertegenwoordigd in de KNVB, de commissies, de belangenorganisaties, de media ( zowel gedrukte als radio, tv en sites ) en het lobby-circuit.

de Kok

Member
Dat is inderdaad wel een probleem.
Ondanks dat het zondagvoetbal aardig in verval geraakt is, zijn hun representanten nog overmatig rijkelijk vertegenwoordigd in de KNVB, de commissies, de belangenorganisaties, de media ( zowel gedrukte als radio, tv en sites ) en het lobby-circuit.

Hoe weet jij dat zo precies NO
De opmerking slaat nl nergens op.
De top managers komen bijna allemaal uit het zaterdag voetbal.
Vd Zee uit de zondagtak.
Er zijn nog steeds 2x zoveel zondag clubs als zaterdagclubs, die dan ook nog vaak in beide takken aanwezig zijn.

noordooster

Well-known member
Er zijn nog steeds 2x zoveel zondag clubs als zaterdagclubs

de Kok, komend seizoen zijn er 1022 standaardteams op zaterdag en 1443 op zondag.
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen standaardvoetbal op zaterdag wordt aangeboden.

In 2013 waren er trouwens 969 op zaterdag en 1698 op zondag.

Er is al jarenlang sprake van een duidelijke tendens.

de Kok

Member
de Kok, komend seizoen zijn er 1022 standaardteams op zaterdag en 1443 op zondag.
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen voetbal op zaterdag wordt aangeboden.

dat laatste ontkent ook niemand maar hoeveel van die standaardteams op zat zijn onderdeel van een zondagclub?
Een paar 100 of meer.

noordooster

Well-known member
Hoe weet jij dat zo precies NO
De top managers komen bijna allemaal uit het zaterdag voetbal.
Vd Zee uit de zondagtak.

Ik heb mijn oren en ogen goed open en lees vrij veel.
Dat van der Zee een zondag-mannetje is, is duidelijk, lijkt me.
En dan ook nog op zo'n belangrijke positie.

Die andere topmanagers hoor ik niet, of ze zeggen verkeerde dingen, want wat ik namens de KNVB over het amateurvoetbal hoor en zie is louter anti-zaterdagvoetbal.
Ik zou ook graag van de KNVB eens iets positiefs over het zaterdagvoetbal lezen.
Daarvoor houd ik me aanbevolen.

JMD

Well-known member
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen van jou om de huidige situatie zo te laten.

En verder: ga eens in op wat ik post (zie onder bij*) in plaats van als je in een hoek wordt gedrukt weer met je riedeltje te komen.

*: Maar dat kan ook in een mixcompetitie nog steeds gebeuren. Als club A om 14.30 wil thuisspelen omdat ze dan een goede recette hebben en/of een goed aantal toeschouwers dan staat ze dat helemaal vrij. Als club B om dezelfde redenen om 18.00 wil thuisspelen kan dat ook, want eerder vandaag is in dit topic al aangetoond dat dat qua aantal uitsupporters nou niet heel veel zal uitmaken.

Jij doet steeds alsof bij een mixcompetitie iedereen ineens bv om 18.00 moet spelen, dat was idd in het eerste seizoen 2e divisie zo, maar daar is men inmiddels van teruggekomen. Zo speelt bv dit weekend Rijnsburgse Boys als enige 'zaterdagploeg' niet om 14.30 of 15.00 op zaterdagmiddag. Er komt vrijheid van aanvangstijdstip, dus kan een club hun thuisduel gewoon zaterdagmiddag om 14.30 aftrappen.

Het enige waar naar gekeken moet worden is de laatste speelronde, wanneer laat je die spelen. Dan spelen er dus een aantal clubs 1x niet thuis op het door hun gewenste tijdstip. Jammer dan.

JMD

Well-known member
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen standaardvoetbal op zaterdag wordt aangeboden.

Zeker, maar dat ontkent ook niemand.
Maar dat betekent dus ook dat er significant aantal 'zaterdagclubs' dus van oorsprong 'zondagclubs' waren. En dat er dus een kleinere groep dan de 1022 die jij noemt op zaterdag 'moeten' spelen omdat ze een van oorsprong zaterdagclub zijn. Die andere clubs die er bij gekomen zijn denken niet in zaterdag en zondag, die denken aan spelen in een zo leuk mogelijke competitie, en dat is (zeker hier in West II) de laatste jaren idd steeds meer de zaterdag.

noordooster

Well-known member
dat laatste ontkent ook niemand maar hoeveel van die standaardteams op zat zijn onderdeel van een zondagclub?

Er zijn ook clubs die op zondag begonnen en er later een standaard zaterdagteam bij kregen door fusie, door een ledenwens of door wat dan ook. Ook zijn er veel clubs die vroeger op zondag voetbalden en nu op zaterdag.
Over wat je dan een zondagclub of een zaterdagclub of een zondag- en zaterdagclub moet noemen wil ik mijn kop niet breken.
Ik ga net als bijvoorbeeld oud- KNVB-Noord boegbeeld Jan van Driel uit van het aantal standaardteams dat uitkomt in de standaard competities op zaterdag en zondag. Net als bijvoorbeeld op die leuke kaartjes van Rene Waning.

Eef de Kip

Well-known member
Over wat je dan een zondagclub of een zaterdagclub of een zondag- en zaterdagclub moet noemen wil ik mijn kop niet breken.

Huh?

noordooster

Well-known member
Verder heb ik nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Hooguit wat herhalingen van heel erg vaak genoemde idee?n, die vooral als kenmerk hebben, dat men hoopt, dat ze zich gaan voordoen en waarvan men in ieder geval weet en dat vindt men het belangrijkste, dat er bij invoering met deze KNVB nooit een weg terug is en dat men hoopt, dat het zondagvoetbal van de ondergang wordt gered ten koste van het zaterdagvoetbal.

JMD

Well-known member
Verder heb ik nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Dan lees je niet goed (of je wil het niet lezen, dat kan ook natuurlijk)
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen van jou om de huidige situatie zo te laten.

En verder: ga eens in op wat ik post (zie onder bij*) in plaats van als je in een hoek wordt gedrukt weer met je riedeltje te komen.

*: Maar dat kan ook in een mixcompetitie nog steeds gebeuren. Als club A om 14.30 wil thuisspelen omdat ze dan een goede recette hebben en/of een goed aantal toeschouwers dan staat ze dat helemaal vrij. Als club B om dezelfde redenen om 18.00 wil thuisspelen kan dat ook, want eerder vandaag is in dit topic al aangetoond dat dat qua aantal uitsupporters nou niet heel veel zal uitmaken.

Jij doet steeds alsof bij een mixcompetitie iedereen ineens bv om 18.00 moet spelen, dat was idd in het eerste seizoen 2e divisie zo, maar daar is men inmiddels van teruggekomen. Zo speelt bv dit weekend Rijnsburgse Boys als enige 'zaterdagploeg' niet om 14.30 of 15.00 op zaterdagmiddag. Er komt vrijheid van aanvangstijdstip, dus kan een club hun thuisduel gewoon zaterdagmiddag om 14.30 aftrappen.

zwammy

Well-known member
Er vanuit gaande dat andere aanvangstijdstippen gevolgen heeft voor het aantal toeschouwers en dus ook de kantineomzet.

Dit is natuurlijk flinterdun aangezien over de hele linie geen enkele zekerheid is wat de toeschouwersaantallen waren en nu zijn dus dat argument gaat niet op. Trouwens ook allang meerdere malen aangegeven hier (maar ik voel me niet te groot om dit te herhalen voor je) maar dat past niet in het straatje van NO dus vandaar dat hij hetzelfde riedeltje af blijft draaien.

Dank Eef, je bent een held :duim:

Vuile overloper!

HUP VRIJDAGAVOND!

Nou voor jou dan nog een keer een aantal argumenten die ik al enkele malen heb aangedragen:
-In de huidige zaterdagcompetities worden er geen of nauwelijks wedstrijden gespeeld op de late zaterdagmiddag. Als dat qua recette en kantine-opzet voordelig was, zou dat veel vaker gebeuren.
Zondaghoofdklassers als MSC en Be Quick Groningen hebben enkele malen later op de zaterdag gevoetbald tegen competitiegenoten uit de noordelijke 3 provincies. Dat leverde bedroevend weinig toeschouwers op, nog minder dan die clubs normaal op zondagmiddag trekken.
Dus willen die niet mixen?
- Na een wedstrijd om 14.30 uur thuis en uit blijven er nog behoorlijk veel toeschouwers in de kantine hangen, wat omzet betekent. Dat is bij latere wedstrijden veel minder het geval. Ook al omdat zo'n kantine vaak eerder dicht moet. Logisch, maar het gaat toch om de financi?le nadelen van de zat tegenover de zon, maakt het tijdstip toch niet uit?
- uit een enqu?te onder clubs uit de tweede divisie blijkt dat 86 % van de zaterdagclubs het liefst gewoon speelt op zaterdagmiddag.
Waarom dat is, staat daar niet bij, maar het lijkt me waarschijnlijk dat toeschouwersaantallen en kantine inkomsten daar mee te maken hebben.
zondagclubs zullen dat ook vinden.
- 64 % van de clubs uit de tweede divisie vindt dat de wedstrijden alle op dezelfde dag en dezelfde tijd gespeeld moeten worden ( zie ook vorige punt )Ook duidelijk, maar hoeveel % van de zondagclubs speelt het liefst op zondagmiddag?
- Zelfs al zou het qua financi?n weinig uitmaken en zelfs al zou het clubs onverschillig laten op welk tijdstip er wordt afgetrapt, wat niet zo is, dan nog vind ik de eerder genoemde bezwaren ertegen ( zie eerder vandaag ) zwaarder wegen dan het voordeel van een vaste dag en een vast tijdstip. Nee, hier snap ik echt niets van
- Straks zal men wel weer beginnen over Alcides - MSC op zaterdagavond die 1500 toeschouwers trekt. Ja ok dat zijn uitzonderingen en ook op zondag- of zaterdagmiddag zouden er veel toeschouwers komen.Ik ken die clubs niet eens dus heb er ook geen mening over
-En wat betreft de veronderstelde hogere toeschouwersaantallen betreft wanneer de clubs wat dichter bij elkaar zouden komen te zitten.
Een paar kilometers extra voor een mooiere wedstrijd is geen probleem.
Wat dat betreft begrijp ik ex AZSV en huidige Staphorst trainer Dennis van Toor toen hij nog trainer was in Aalten : Ik reis liever wat verder naar Urk of Genemuiden vanwege de voetbalsfeer, dan naar Silvolde of RKHVV. Ook logisch toch? Ik speel ook liever tegen Heerenveen dan tegen RKC
Zo eerst maar even weer. Kijkt u maar even welk puntje u eruit pakt om te bekritiseren. Dat ben ik gewend. Of ik zin heb te reageren, op wie en hoe bepaal ik uiteraard zelf.
Ik kan niet beloven op alles in te gaan

Yes dank u, ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat mensen zich druk maken over amateurvoetbal dus ik weet ook niet waar het over gaat. Ik zal even met dikgedrukt mijn vragen stellen, als leek ben ik een mooie tussenpaus :duim:

noordooster

Well-known member
Yes dank u, ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat mensen zich druk maken over amateurvoetbal dus ik weet ook niet waar het over gaat. Ik zal even met dikgedrukt mijn vragen stellen, als leek ben ik een mooie tussenpaus :duim:

Persoonlijk vind ik het niet geweldig, dat er in een bijdrage van mij door anderen vragen worden gezet.
Verder : Over de gevolgen voor zondagclubs. Velen willen niets liever dan voetballen tegen zaterdagverenigingen om daar van te profiteren.
En als ze het liefst op zondagmiddag willen voetballen ?
Prima, uitstekend, ook ik heb het liefst, dat ze alle wedstrijden lekker op zondag kunnen afwerken, in een competitie met clubs die dat ook graag willen.
Voor het overige, lees nog maar eens terug wat ik daarover zei.

noordooster

Well-known member
Ik ga niet meer in op JMD.
Hij vraagt steeds maar weer op zijn vervelende toontje naar zaken die ik al vele malen heb uitgelegd.
Daarbij komt, dat ik iemand die zegt geen steekhoudend argument van mij te lezen niet serieus neem.
Dat maakt het eens te meer zinloos om op die alsmaar herhaalde vragen, die al zo vaak zijn beantwoord, opnieuw in te gaan.
Verder moest het van Abubakari ophouden met de opmerkingen van JMD versus mij .

JMD

Well-known member
Ik ga niet meer in op JMD.
Hij vraagt steeds maar weer op zijn vervelende toontje naar zaken die ik al vele malen heb uitgelegd.
Nee, dat heb je niet. Je zit eerst te zeuren dat er 'veel inkomsten worden misgelopen', dan wordt gezegd dat er helemaal niet zo veel uitsupporters komen en dan iga je er dus niet meer op in.
Je gaat vrolijk in op vele andere posts van mij vandaag, maar als het te heet onder je voeten wordt ga je er niet op in.
Idem bij anderen, je bent continu in discussie maar ineens ga je er niet op in.
Idem met het mij beschuldigen van bedreigende taal, als ik dan vraag waar, ga je er niet op in.

Je hebt gewoon een grote mond, tot je op feiten wordt gewezen, dan ineens stop je met discussi?ren.

Daarbij komt, dat ik iemand die zegt geen steekhoudend argument van mij te lezen niet serieus neem.
Spreek voor jezelf. Zelfs als je mij negeert staan er hier van vele mensen heel veel argumenten voor mixen, en dan zeggen dat daar geen steekhoudende argumenten bij zitten is echt de grootste onzin.

Verder moest het van Abubakari ophouden met de opmerkingen van JMD versus mij .
Het zoveelste voorbeeld dat je niet kan lezen. ABu zei het ook over jou.
Maar goed, als jij weer onzin gaat verspreiden, dat met feiten weerlegt kan worden, dan hou ik me niet in nee.

Maar goed, loop maar weer weg. Vergeet niet nog even je standaard riedeltje te posten.

O wacht, ik doe het wel even voor je:

"Zo, ook ditmaal heb ik weer mijn bijdragen geleverd aan de levendigheid van deze site.
En ook nu werd er weer veel gereageerd op mijn bijdragen.
Bedankt voor de reacties die een positieve insteek hadden.
Helaas waren ze dat ditmaal lang niet allemaal."
Goed zo NO. Knuffelbeertje pakken.
Oogklepjes op, snaveltje toe, slaap lekker.
Morgen weer lekker met gelijkgestemden langs de lijn. Wel je oogklepjes even afzetten, want anders kijkt het zo lastig voetbal.

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Ook ditmaal probeert JMD het weer met zijn irritante dwingende toontje.
En gewoon weer opnieuw allerlei vragen stellen , die ik al tig malen heb beantwoord en uitgelegd.
Weer hopen dat ik het opnieuw uitleg om vervolgens ongeacht het antwoord te kunnen zeggen dat het niks is of zo, of om er een nummer bij te kunnen zetten.
Zoals ik al zei, ik heb geen zin meer in dat zinloze geouwehoer van hem met alsmaar die allang beantwoorde vragen
Oh ja Abubakari zei letterlijk : "JMD versus Noord-Ooster: Doe dat maar even via de pb "
Ook hier levert hij weer het bewijs slecht te lezen en woorden te verdraaien, maar ook dat heb ik al meermalen aangetoond.

Bovenaan