De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Geeft een vertekend beeld dit. Dit waren allemaal zaterdaghaters.

Ik had begrepen dat dit woord niet meer gebruikt mag worden in DVK.
Maar een aantal personen, zoals Tukkervoetbal en Fregge gaat er vrolijk mee door dat woord te gebruiken en de kenmerken ervan te vertonen.
 

noordooster

Well-known member
die dit inderdaad vooral doen om de Heilige Zaterdag in een slecht daglicht te zetten. Foei!!!

Waar en wanneer is het misgegaan bij jou ?
Je bent nog in staat om een axioma als de kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn in twijfel te trekken.
 

noordooster

Well-known member
Er wordt weer van alles geschreven en gesuggereerd.
De conclusie dat het slecht gaat met het zondagamateurvoetbal in Nederland en goed met het zaterdagvoetbal wordt niet of nauwelijks weersproken. Zelfs Jan Dirk met zijn zondagachtergrond noemt dit heel prominent.
Mensen uit het zondagvoetbal zien de oplossing voor de neergaande lijn in het zondagvoetbal in het mengen van competities met voorwaarden die het succes van het zaterdagvoetbal aan banden leggen ( op verzoek wil ik ze eventueel nog wel eens noemen ) en waardoor het zondagvoetbal ook wat kan meeprofiteren.
Maar het probleem is dat het zondagvoetbal al gauw vindt dat het teveel concessies moet doen en dat het zaterdagvoetbal de kip met de gouden eieren liever niet slacht.
Alles overziend is de beste oplossing om onder de jupiler league 2 Tweede klassen ( of topklassen ) te cre?ren , voor elke speeldag 1.
En daaronder gewoon weer 2 x 3 hoofdklassen enz.
Zo kan elke club gewoon weer lekker voetballen op zijn eigen speeldag en hoeven de zondagclubs geen concessies te doen aan zaterdagclubs.
Verder moeten natuurlijk de beloftenteams uit de voetbalpiramide en moeten prachtige traditieclubs als Harkemase Boys niet gestraft worden omdat ze logischerwijze over weinig jeugd beschikken.
 

SanMark.

Well-known member
Het word niet weersproken omdat het ons niet boeit of het zaterdag dan wel zondag voetbal is. Jij maakt er continue een discussie van zat zondag van.

'Wij' willen een goede piramide zien met een 100% doorstroming op alle niveaus.

En een club als Harkema een traditie club noemen, die hebben zich gewoon een weg omhoog gekocht met voornamelijk zwart geld.
 

noordooster

Well-known member
Het word niet weersproken omdat het ons niet boeit of het zaterdag dan wel zondag voetbal is. Jij maakt er continue een discussie van zat zondag van.

'Wij' willen een goede piramide zien met een 100% doorstroming op alle niveaus.

En een club als Harkema een traditie club noemen, die hebben zich gewoon een weg omhoog gekocht met voornamelijk zwart geld.

Tot 2016 was die doorstroming er ook gewoon, alleen naar de JL league was er geen verplichting. Moet er maar niet zo'n verschil in voorwaarden zijn.
Al jarenlang is er in Nederland zaterdag en zondag voetbal. Ik ben niet degene die aan dat gegeven een eind wil maken.
Dat ben jij. Daarmee begin jij de discussie.
Ik zou zeggen neem eens een kijkje in de geschiedenis van Harkemase Boys, als het niet teveel gevraagd is.
Zwart geld, zwart maken, jij bent er goed in. Bewijs ? Ho maar.
 

SanMark.

Well-known member
Tot 2016 was die doorstroming er ook gewoon, alleen naar de JL league was er geen verplichting. Moet er maar niet zo'n verschil in voorwaarden zijn.
Al jarenlang is er in Nederland zaterdag en zondag voetbal. Ik ben niet degene die aan dat gegeven een eind wil maken.
Dat ben jij. Daarmee begin jij de discussie.
Daar hoeft geen eind aan te komen maar wel op het semi prof niveau. Kunnen we de discussie aangaan of dat op het derde divisie of hoofdklasse niveau moet zijn.
Ik zou zeggen neem eens een kijkje in de geschiedenis van Harkemase Boys, als het niet teveel gevraagd is.
Zwart geld, zwart maken, jij bent er goed in. Bewijs ? Ho maar.

Heb diverse spelers gekend die daar gevoetbald hebben.
 

De Groene Scout

Well-known member
Blijft wel een heel fraai 1-2 tje elke dag opnieuw hier.
Valt mij op dat ik steeds minder reageer in dit topic. Heeft ook weinig zin natuurlijk als je echt elke dag hetzelfde slappe gelul tegenkomt.
 

noordooster

Well-known member
Clubs die in de jaren '60 en '70 voor veel toeschouwers met eigen jongens op het hoogste amateurniveau speelden en die nu , weliswaar met gehaalde en betaalde spelers ( maar dat doen alle clubs op de 3 hoogste niveaus ), zoals Harkemase Boys, nog steeds in de top spelen noem ik traditieclubs.
 

noordooster

Well-known member
Blijft wel een heel fraai 1-2 tje elke dag opnieuw hier.
Valt mij op dat ik steeds minder reageer in dit topic. Heeft ook weinig zin natuurlijk als je echt elke dag hetzelfde slappe gelul tegenkomt.

Knap dat het jezelf opvalt dat je steeds minder reageert. Ik zou zeggen houden zo.
Maar je leest het kennelijk nog wel. Goed zo.
Jouw mening wordt hier trouwens toch al door vele anderen verkondigd.
Ohw ja en als je het slap gelul vindt, kun je het ook gewoon niet lezen natuurlijk.
Er zijn ook ontzettend veel topics die ik nooit lees.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Blijft wel een heel fraai 1-2 tje elke dag opnieuw hier.
Valt mij op dat ik steeds minder reageer in dit topic. Heeft ook weinig zin natuurlijk als je echt elke dag hetzelfde slappe gelul tegenkomt.

Inderdaad, het is ook niet meer nodig om het uit te leggen want het staat er allemaal al.
 

JMD

Well-known member
Alles overziend is de beste oplossing om onder de jupiler league 2 Tweede klassen ( of topklassen ) te cre?ren , voor elke speeldag 1.
En daaronder gewoon weer 2 x 3 hoofdklassen enz.
Zo kan elke club gewoon weer lekker voetballen op zijn eigen speeldag en hoeven de zondagclubs geen concessies te doen aan zaterdagclubs.

Zucht... Dat is JOUW oplossing, en helemaal niet de beste. (En is ook pas de 30e keer dat je dit post)
Maar geef vooral de anderen de schuld dat we een oplossing zoeken.
 

noordooster

Well-known member
Ontopic a.u.b.

De aanvangstijden in gemengde competities hebben uiteraard alles te maken met de piramide.

NB het bericht is zelfs , overigens zonder uitleg, weggehaald uit het topic tweede divisie.

Waar hoort het volgens jou wel thuis Maasveld ?
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Zucht... Dat is JOUW oplossing, en helemaal niet de beste.
Maar geef vooral de anderen de schuld dat we een oplossing zoeken.

Moet ik dan overal "ik vind" voor zetten ?
Als ik schrijf dat het de beste oplossing is, of dat ik anderszins mijn mening geef, ga er dan maar van uit dat ik dat vind.
Ik geef anderen geen schuld dat ze iets proberen te zoeken, ik geef slechts mijn mening over de resultaten van dat zoeken en over de motieven van dat zoeken.
 

noordooster

Well-known member
https://www.voetbal247.nl/gvvv-en-fc-lisse-starten-lobby-voor-14-30-u-speeltijd/

Prima initiatief van deze clubs.
HHC heeft ook al een aantal wedstrijden weten te verplaatsen naar een fatsoenlijker tijdstip.
Terecht geven de clubs aan dat 15.30 uur toeschouwers en dus geld kost, iets wat vorig seizoen met die onzinnige 18.00 uur helemaal het geval was.

Mocht men in alle wijsheid toch verder willen gaan met mixen van competities, dan kunnen wellicht deze initiatieven en de opgedane ervaringen met tijdstippen als 15.30 uur en 18.00 uur een handje helpen. :eek:mg:
 

JMD

Well-known member
Mocht men in alle wijsheid toch verder willen gaan met mixen van competities, dan kunnen wellicht deze initiatieven en de opgedane ervaringen met tijdstippen als 15.30 uur en 18.00 uur een handje helpen. :eek:mg:
Dit ben ik dan wel 100% met je eens.
Enige minpunt is natuurlijk wel dat als je om 14.30 speelt er eerder op de dag misschien problemen ontstaan qua indeling van velden met het jeugdvoetbal.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het enige echte probleem blijft dat er, in verhouding, een paar clubs van hun achterban niet op zondag mogen spelen. De spelers zal het worst zijn, want dat zijn passanten. Dat er een lokale Folkert Velten zal zijn is niet het probleem van de KNVB.

Stel je toch voor, Spakenburg, IJsselmeervogels, Kozakken Boys en nog 8 zaterdagploegen bij elkaar, met 4 zondagploegen. En dat er dan gezeur is dat 'ze' hooguit 4x niet op zaterdag kunnen spelen. Hoe fucking idioot is dat dan? En die zondagploegen willen misschien ook wel op zaterdag spelen, gewoon een envelopje geven zou al helpen...
 
Bovenaan