Ik kwam nog iets tegen van Jonkers van MSC , de man van het plan om de hoofdklassen te gaan mengen.
Er wordt hier in DVK nogal eens gezegd dat zondag bij mengen onevenredig veel concessies moet doen.
maar de zondagclubs zijn nu bereid om ook thuis op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur af te trappen: “
“Als zondagverenigingen doen we veel water bij de wijn”, zegt Jonkers. “Zo voelen wij het ook, maar dat geeft niet, want wij hebben de grootste problemen. We moeten tien jaar vooruit kijken. Straks voetbalt er geen zondagclub uit het noorden meer op niveau. Nu al hebben veel clubs geen tweede elftal meer en is het voor andere clubs om sportieve redenen moeilijk om spelers vanuit het tweede te laten doorstromen naar het eerste, omdat het niveau ontbreekt”.
Zoals bekend lijkt me de situatie van voor het vorige situatie het beste.
Maar ook met de door de waan, die toch niet echt bekendstaat als een pleitbezorger van de belangen van het zaterdagvoetbal, en mij bepleite optie om clubs te laten kiezen, alleen zaterdag, alleen zondag, mag beide, en op basis daarvan in te delen lijkt me zo verkeerd nog niet.
Dat voorkomt in ieder geval het eeuwige gezeur over clubs die op een dag moeten spelen waarop ze dat niet willen.