De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Als het gaat om het halen en betalen van spelers doen de hoofdklassers en het merendeel van de eerste klassers ook gewoon mee.
En ook daaronder zitten er genoeg clubs die hun spelers betalen.
Dus om dan alleen de divisies semi profclubs te noemen is een beetje kortzichtig.

Over het grote geheel worden we het niet eens. Ga je over details zeuren.
 

SanMark.

Well-known member
Omdat ik jou minstens een keer of 4 heel beslist als enige optie heb zien beweren dat er gemixt moet worden, dat de thuisclub de wedstrijddag bepaalt en dat clubs die zich daarin niet kunnen vinden uit de KNVB gezet moeten worden.

Je doet nu net alsof je dat niet hebt gezegd. Moet ik nu begrijpen dat je dat helemaal niet zo bedoelde en het niet je enige optie is ?
Zie je dat nog steeds als een serieuze optie ?

De ene keer zeg je nl dit, de andere keer dat.

Zucht er zijn ook mensen die van standpunt kunnen veranderen en wat ik nu zeg . Zeg ik al weken. Alleen jij komt steeds op iets terug van het begin van de discussie waar ik dat gezegd heb. Maar blijf vooral dat voor mijn voeten gooien ben je lekker constructief bezig.
 

Fregge

Well-known member
Als er promotieplicht is, mogen ze m.i. niet gedwongen worden om op zondag te spelen, met uitzondering van de Eredivisie (vanwege allerlei belangen die daar van toepassing zijn).
Als er slechts sprake is van promotierecht dan moeten ze wel verplicht op zondag spelen, als de thuisclub dat wil.

Hier ben ik het niet mee eens. In de divisies ben je semi-prof. De tussenstap naar profvoetbal. Daarin moet je dus wel dingen gaan verplichten. Dat doet de KNVB tot nu toe ook wel, maar dat is vaak iets te streng.
 

Friesland

Well-known member
Daar volgt natuurlijk logischerwijze de volgende vraag op:

We hebben 10 niveaus in Nederland , eredivisie t.e.m. vijfde klasse.
Bij welke promoties, tussen welke niveaus, moeten promoties verplicht zijn en bij welke moet promotierecht gelden ?

Promotie van de Eerste Klasse naar de Derde Divisie. (De 2e divisie/3e divisie/hoofdklasse moeten samengevoegd worden tot 2 niveaus)
 

noordooster

Well-known member
Blijf vooral hier over neuzelen ipv om het over het grote geheel te hebben.
En alleen deze dingen te quoten en niet de andere dingen.

De dingen die ik quote zijn zeer essentieel .
Als jij zegt dat je alleen lang geleden zei dat zaterdagclubs maar verplicht op zondag moeten voetballen, laat ik zien dat je dat onlangs nog zei.
En verder heb ik al zo vaak over het grote geheel gehad.
Je volgt alles van mij, ik kan me niet voorstellen dat je het gemist hebt.

Jij denkt alleen maar in problemen en niet in oplossingen.
Klopt niet.
Ik doe bijna niet anders als oplossingen opschrijven.
Zo vaak dat jij meestal zegt dat ik me herhaal. Weet je het weer ?
En dan zeg jij standaard dat je het er niet mee eens bent, vaak ook gevolgd door een belediging een insinuatie of wat anders.
 

noordooster

Well-known member
Promotie van de Eerste Klasse naar de Derde Divisie. (De 2e divisie/3e divisie/hoofdklasse moeten samengevoegd worden tot 2 niveaus)

Aha, dus zaterdagclubs die niet op zondag willen voetballen kunnen niet verder komen dan de eerste klasse. Duidelijk.
Ja het is natuurlijk ook wel een inventieve poging om het zaterdagvoetbal een kopje kleiner te maken.
En dan gaan we er natuurlijk toch wel van uit dat die clubs in de eerste klasse zwakker zijn dan die in de hoofdklasse, derde divisie en tweede divisie neem ik aan.
Kan heel wat moois opleveren. Ik zie het al voor me. :eek:mg:
Katwijk , Spakenburg, IJsselmeervogels, HHC en Quick Boys in de eerste klasse met duizenden toeschouwers en 2 a 3 niveaus daarboven TEC, De Dijk , EVV en OFC met een paar honderd belangstellenden. :rumcolaa:

NB : Friesland verklaart later hier onder dat er voor dergelijke clubs volgens hem een overgangsregeling moet gelden, waardoor zij niet op zondag hoeven te voetballen als ze het niet willen.
Voor clubs die vanuit de eerste klasse hogerop willen zou dat anders moeten liggen en dat lijkt me een slecht idee.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Aha, dus zaterdagclubs die niet op zondag willen voetballen kunnen niet verder komen dan de eerste klasse. Duidelijk.
Ja het is natuurlijk ook wel een inventieve poging om het zaterdagvoetbal een kopje kleiner te maken.
En dan gaan we er natuurlijk toch wel van uit dat die clubs in de eerste klasse zwakker zijn dan die in de hoofdklasse, derde divisie en tweede divisie neem ik aan.
Kan heel wat moois opleveren. Ik zie het al voor me. :eek:mg:
Katwijk , Spakenburg, IJsselmeervogels, HHC en Quick Boys in de eerste klasse met duizenden toeschouwers en 2 a 3 niveaus daarboven TEC, De Dijk , EVV en OFC met een paar honderd belangstellenden. :rumcolaa:

Op basis van mijn regels kunnen die clubs alleen op sportieve basis in de Eerste Klasse belanden.
 

Friesland

Well-known member
Ik heb het verwoord onder het kopje overgangsregelingen:
Overgangsregelingen:
Zaterdagclubs, die bij invoering van de piramide uitkomen in de Eerste, Tweede of Derde Divisie behouden voor onbepaalde tijd het recht om niet op zondag te hoeven spelen. Dit recht vervalt indien de club naar de Eredivisie promoveert of naar de Eerste Klasse degradeert. Clubs die vanuit de Eerste Klasse promoveren hebben promotierecht en kunnen derhalve verplicht worden om op zondag te spelen.
Bij degradatie naar de Eerste Klasse heeft iedere club het recht om te bepalen of ze in de zaterdag- of zondagpiramide willen uitkomen.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb het verwoord onder het kopje overgangsregelingen:

In jouw antwoord op mijn vraag:

"Vind jij dat zaterdagclubs in gemengde competities gedwongen moeten worden op zondag te voetballen ?
Zo ja, op welk niveau zouden nog wel mogen voetballen als ze aan die eis niet willen voldoen ?"

zat dat verhaal van die overgangsregeling niet verwerkt.

Ik blijf het in jouw voorstel vreemd vinden dat clubs uit de eerste klasse alleen kunnen promoveren als ze wedstrijden op zondag willen voetballen.
Hierdoor maak je het voor clubs uit eerste klasse en lager die niet op zondag mogen en willen voetballen onmogelijk om hogerop te komen.
In de huidige situatie zou Drachtster Boys bij promotie verplicht op zondag moeten voetballen en voor bv HZVV zou die verplichting niet gelden. Lijkt mij geen goed idee.
 

JMD

Well-known member
Hierdoor maak je het voor clubs uit eerste klasse en lager die niet op zondag mogen en willen voetballen onmogelijk om hogerop te komen.
En wat dan als er verplicht op zaterdag gespeeld gaat worden en er zondagclubs zijn die niet op zaterdag willen spelen???
 

JMD

Well-known member
Dus als de KNVB beslist dat principiele zaterdagclubs op zondag moeten voetballen en ze weigeren dat , dan moet je ze maar buitensluiten.
Lekker a-sociaal is dat.

En als de KNVB vindt dat er in de divisies op zaterdag gevoetbald MOET worden en zondagploegen weigeren dat? Sta je dan ook voor hen op de barricaden dat dat asociaal is?
 

JMD

Well-known member
Hier ben ik het niet mee eens. In de divisies ben je semi-prof. De tussenstap naar profvoetbal. Daarin moet je dus wel dingen gaan verplichten.
Alleen voor de zondag natuurlijk. Want de zaterdag is Heilig. De KNVB mag de zaterdagtak op de blote knie?n danken voor het bestaan van de zaterdag. De alfa en omega van het amateurvoetbal, daar waar al het goede begint en eindigt, daar waar men jeugdspelers bij bosjes laat debuteren, waar nooit zwart geld betaald wordt, waar nooit een onvertogen woord valt, waar de supporters vol liefde met elkaar omgaan (https://www.youtube.com/watch?v=J2wsEsbu7Ok)...
 

JMD

Well-known member
Zucht.... Mijn leerlingen luisteren en lezen beter....

Nog maar eens een keer dan:
ik ben helemaal niet tegen zaterdag of tegen zondag. Gezien mijn woonomgeving (Bollenstreek) zou ik juist eerder meer pro-zaterdag zijn dan pro-zondag. Alleen word ik doodziek van zaterdagmensen die reageren zoals jij: iedereen is tegen ons en als je kritiek hebt ben je een zaterdaghater.

Ik wil dat de amateurpiramide open gaat naar boven en naar de zijkant. Het is in 2018 van de gekke dat dat niet geregeld is.
Dus moet er een plan komen zodat dat kan, en als dat betekent dat we zaterdagmiddag spelen, mij best. Maar het moet ophouden dat 1 type club noodzakelijke veranderingen tegenhoudt met non-argumenten als 'dat het alleen maar is om zaterdag te pesten' of 'dat we dit x jaar geleden toch ook niet deden'.
En dat zou een zaterdag2eklasser van mij nog best mogen vinden eigenlijk, maar niet de zaterdagtopamateurploegen, die wel de lusten maar niet de lasten willen.

Ook opvallend dat je niet op deze post reageert NO. Of komt dat je niet uit, die nuance?? Liever lees je over dit soort posts heen (van mij, erka, SanMark etc) zodat je lekker ongenuanceerd door kan blijven gaan en ons (San Mark, erka, Tukker, mijn persoontje) met je persoonlijke haatcampagne tegen alles en iedereen die niet de zaterdag op een goudschaaltje legt.
 

Fregge

Well-known member
Alleen voor de zondag natuurlijk. Want de zaterdag is Heilig. De KNVB mag de zaterdagtak op de blote knie?n danken voor het bestaan van de zaterdag. De alfa en omega van het amateurvoetbal, daar waar al het goede begint en eindigt, daar waar men jeugdspelers bij bosjes laat debuteren, waar nooit zwart geld betaald wordt, waar nooit een onvertogen woord valt, waar de supporters vol liefde met elkaar omgaan (https://www.youtube.com/watch?v=J2wsEsbu7Ok)...

Geeft een vertekend beeld dit. Dit waren allemaal zaterdaghaters.
 
Bovenaan