De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
https://www.knvb.nl/info/45843/column-jan-dirk-vd-zee-problemen-het-weekendvoetbal

Ons aller Jan Dirk doet ook weer een duit in het zakje.

Mij vielen met name deze zinsneden op :

"In betrekkelijke stilte voltrekt zich daar een ramp."
"Van meer pupillenvoetbal op zondag tot het spelen van wedstrijden op vrijdagavond. "
"in de Tweede divisie en de KNVB Beker hoe spectaculair de wedstrijden kunnen zijn tussen zaterdag- en zondagclubs."
"Doe je niks, dan struikelt de zaterdagcompetitie over zijn eigen succes en komt zondagvoetbal steeds vaker buitenspel te staan. "

In de tweede divisie de wedstrijden tussen zaterdag- en zondagclubs spectaculair ?
Niks spectaculairder dan de wedstrijden in de zaterdag topklasse, te vaak zelfs minder spectaculair.
Bij HHC had ik liever Harkemase Boys, Spakenburg ( dit seizoen ), Quick Boys, DVS '33 of DOVO zien voetballen dan TEC, AFC, HFC of De Dijk.

Zo'n columnpje van van der Zee maakt wel weer erg nieuwsgierig naar waar ze straks mee komen.
Ik ben er bepaald niet gerust op.

Joost

Well-known member
Er kijkt toch geen hond naar FOX? Of nu ineens wel?

Ik bedoel, zaterdag vanaf 14:00 kun je kiezen tussen Engels, Spaans, Duits voetbal en dus de Eredivisie er dan bij. Je hoeft geen hogere wiskunde te hebben om te bedenken dat Ajax, PSV en Feyenoord nooit om 14:00 of 16:00 spelen, want juist dan kijkt er geen hond. Dus dan komen ze met Heracles - Willem II aanzetten. Dan is de kans groot dat ik niet kijk, vanwege het grote aanbod.

Als clubs om zaterdagmiddag moeten spelen gaan amateurclubs in de knoei komen met jeugd die ook naar de betaaldvoetbalclub wil.

JMD

Well-known member
Ik ben er bepaald niet gerust op.
Dat snap ik, want het licht bij de KNVB lijkt eindelijk te gaan branden dat ze zich niet meer moeten laten 'gijzelen' door de zaterdagclubs.

Vooral deze zinsnede is natuurlijk de kern:'Zaterdag- en zondagclubs zullen over hun trots heen moeten stappen en kijken naar de gezamenlijke kansen om een voorzet te geven naar een mooie en duurzame toekomst voor het voetbal in het weekend.'

"Niets is moeilijk voor hen die willen"
Waar Latijnse teksten van Baudet soms nergens op slaan, is deze van Vd Zee de spijker op de kop.

de waan

Well-known member
Prima stukje van Van der Zee. Alleen is het mij een raadsel waarom hij vindt dat de clubs het allemaal zelf op moeten lossen. Waar hebben we de KNVB dan voor?

noordooster

Well-known member
Dat snap ik, want het licht bij de KNVB lijkt eindelijk te gaan branden dat ze zich niet meer moeten laten 'gijzelen' door de zaterdagclubs.
"Niets is moeilijk voor hen die willen"

Het stuk ademt helemaal de sfeer dat het zaterdagvoetbal maar flink moet inleveren om de problemen in het zondagvoetbal op te lossen.
En dat gijzelen is natuurlijk dikke onzin.
Tsja als je maar zonder te zeuren ( woorden van zondagamateur voorman van der Zee ) akkoord gaat met wat ze straks in Zeist willen is het inderdaad niet moeilijk.

JMD

Well-known member
Prima stukje van Van der Zee. Alleen is het mij een raadsel waarom hij vindt dat de clubs het allemaal zelf op moeten lossen. Waar hebben we de KNVB dan voor?

Omdat hij nog steeds hoopt dat men nader tot elkaar gaat komen en dat hij de herstructurering zonder veel problemen dan kan doorvoeren. Dat gaat echter niet lukken.

de waan

Well-known member
Het stuk ademt helemaal de sfeer dat het zaterdagvoetbal maar flink moet inleveren om de problemen in het zondagvoetbal op te lossen.
En dat gijzelen is natuurlijk dikke onzin.
Tsja als je maar zonder te zeuren ( woorden van zondagamateur voorman van der Zee ) akkoord gaat met wat ze straks in Zeist willen is het inderdaad niet moeilijk.
Jij blijft maar verder radicaliseren, h??

De Groene Scout

Well-known member
Ik vind dit eigenlijk wel een hele fraaie voor op een tegeltje:

'Zaterdag- en zondagclubs zullen over hun trots heen moeten stappen en kijken naar de gezamenlijke kansen om een voorzet te geven naar een mooie en duurzame toekomst voor het voetbal in het weekend.'

erka

Well-known member

"Als je deze ontwikkelingen met hardcore clubmensen deelt, zetten ze het liefst een keiharde tackle in."

Check.

'Zaterdag- en zondagclubs zullen over hun trots heen moeten stappen en kijken naar de gezamenlijke kansen om een voorzet te geven naar een mooie en duurzame toekomst voor het voetbal in het weekend.'

"Wij moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen"

Check.

de waan

Well-known member

Laat ik het zo zeggen: een beetje eindredactie had geen kwaad gekund.

noordooster

Well-known member

Tis maar door welke bril je kijkt.
Ik lees ook al jarenlang jouw verhalen overal en die stukjes zijn ook regelmatig nogal radicaal en soms zelfs ridicuul.
Als ik lees "Doe je niks, dan struikelt de zaterdagcompetitie over zijn eigen succes en komt zondagvoetbal steeds vaker buitenspel te staan. ", dan lijken me mijn conclusies vrij logisch.
En dat van der Zee een sneinsmantsje is, hoorde ik in bij Harkemase Boys voor het eerst en daar zit inderdaad wat in, ook al gezien zijn voetbalverleden bij met name vv Gorredijk.

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Blijkbaar is het onderscheid tussen Noord- en Zuid-Korea nog niks vergeleken met het zaterdag en zondagvoetbal.

SanMark.

Well-known member
Tis maar door welke bril je kijkt.
Ik lees ook al jarenlang jouw verhalen overal en die stukjes zijn ook regelmatig nogal radicaal en soms zelfs ridicuul.
Als ik lees "Doe je niks, dan struikelt de zaterdagcompetitie over zijn eigen succes en komt zondagvoetbal steeds vaker buitenspel te staan. ", dan lijken me mijn conclusies vrij logisch.
En dat van der Zee een sneinsmantsje is, hoorde ik in bij Harkemase Boys voor het eerst en daar zit inderdaad wat in, ook al gezien zijn voetbalverleden bij met name vv Gorredijk.

Wat is dat ?

noordooster

Well-known member
Overigens vergeet van der Zee te melden dat de KNVB grotendeels zelf schuld heeft aan die grotere reisafstanden.
De teams uit de zondag hoofdklasse A, die met name moeite hebben met de reisafstanden, hadden helemaal niet naar noord limburg of de randstad hoeven te reizen als ze gewoon hadden vastgehouden aan 3 hoofdklassen per speeldag, zoals het altijd was.
En dit was gemakkelijk mogelijk gebleven zonder de onnodige tweede divisie en zonder de beloftenteams.

Overigens speelden in 1971 Harkemase Boys en ACV in de eerste klasse al tegen clubs uit Katwijk , Oud Beijerland, Noordwijk, Spakenburg, Veenendaal en Huizen.

Bovenaan