De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Poeh, ik zie nu dat die er inderdaad wel heel beroerd voor staan. Opvallend, als degradant uit de derde divisie. De halve selectie is wel vertrokken en er is een nieuwe trainer, dus het is wel te verklaren, maar toch.

Ik ben trouwens wel benieuwd in hoeverre de plannen van MSC nu echt al gedeeld zijn met alle clubs. Van de hoofdklassers uit deze regio hoor ik er namelijk helemaal niets over. Dus of ze weten het niet of het leeft niet bij ze.

Volgende week dinsdag is er in Huizen een bijeenkomst van het COH, Centraal Overleg Hoofdklassen.
Daar zullen de MSC-plannen worden besproken. En zullen de meningen worden gepeild.
van der Zee heeft al aangegeven benieuwd te zijn naar de uitslag.
Tegelijkertijd wordt aangegeven dat e.e.a. geen initiatief is van de KNVB.

Hollandia Hoorn blijkt tegenstander van de plannen, Swift voorstander en Noordwijk wil het wel, als alles maar gespeeld wordt op zaterdag om 14.30 uur, begrijp ik.
 

noordooster

Well-known member
Ik citeerde vice voorzitter Leo Kruithof van vv Noordwijk

"Leo Kruithof ? Noordwijk, Zuid-Holland, Netherlands
Voor vv Noordwijk is samenvoeging zaterdag en zondag (in de Hoofdklasse en 3e Divisie) bespreekbaar, mits aan enkele voorwaarden wordt voldaan. Een van die voorwaarden: vast aanvangstijdstip op zaterdag om half 3. Noordwijk behoort dus (nog) niet tot de vele voorstanders, waarover Arjan Jonkers van MSC spreekt. "
 

noordooster

Well-known member
Oss'20 kan ook niet akkoord gaan met de plannen van MSC zoals die er nu liggen.

Overigens heb ik een mogelijke regionale indeling van de hoofdklassen gezien, waarbij Zuid bijna geheel zou bestaan uit clubs die, net als Oss'20 nu in de zo hoofdklasse B zitten.
Slechts zaterdaghoofdklasser DFS uit Opheusen zou daar dan bij in komen.

Misschien is dat ook wel een reden waarom het bij de Zondaghoofdklassers uit B allemaal wat minder speelt.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Oss'20 kan ook niet akkoord gaan met de plannen van MSC zoals die er nu liggen.

Overigens heb ik een mogelijke regionale indeling van de hoofdklassen gezien, waarbij Zuid bijna geheel zou bestaan uit clubs die, net als Oss'20 nu in de zo hoofdklasse B zitten.
Slechts zaterdaghoofdklasser DFS uit Opheusen zou daar dan bij in komen.

Misschien is dat ook wel een reden waarom het bij de Zondaghoofdklassers uit B allemaal wat minder speelt.

:eek:mg: Dat heeft Joost dus ook al een keer of 16.347 gezegd hier.
 

noordooster

Well-known member
:eek:mg: Dat heeft Joost dus ook al een keer of 16.347 gezegd hier.

Ik lees niet alles hier, misschien kun je me 3x aangeven waar Joost gezegd heeft dat het met die gemengde hoofdklassen niet zo leeft in Limburg en Brabant, omdat er dan weinig zaterdagverenigingen bij in komen.
Op de 16.347 keer moet dat toch makkelijk te vinden zijn.
 

erka

Well-known member
Ik lees niet alles hier, misschien kun je me 3x aangeven waar Joost gezegd heeft dat het met die gemengde hoofdklassen niet zo leeft in Limburg en Brabant, omdat er dan weinig zaterdagverenigingen bij in komen.
Op de 16.347 keer moet dat toch makkelijk te vinden zijn.

Stijlfiguur van overdrijving en chargeren. Ik bedoel o.a.

Daarvoor hoef je echt geen wiskunde te hebben gestudeerd. In West2 is zaterdagvoetbal wat groter, in Noord is het redelijk gelijk. Is west 1 en oost is zondag nog flink groter, in zuid1 is zondag zelfs veel groter en zuid2 is er geeneens zaterdagvoetbal.

Dus nogal wiedes dat het niet of amper leeft in Limburg en Brabant.
 

noordooster

Well-known member
Stijlfiguur van overdrijving en chargeren. Ik bedoel o.a.

Dus nogal wiedes dat het niet of amper leeft in Limburg en Brabant.

Is dat alles wat je kan vinden ?

Dat was ook nog eens een reactie op :

"Joost/De Waan/of wie dan ook, heb jij cijfers qua aantal spelende leden op de beide dagen? Is de zaterdagkliek zoveel groter als Niels meent?"

En niet op wel of niet interesse hebben in gemengde competities.
 

noordooster

Well-known member
Overigens zou het voor oa het topic voetbalpiramide goed zijn de ban van Niels op te heffen.
Een forum is niet gebaat bij teveel eenzijdigheid.

Noordwijk wil dus dat ook zondag-zondagduels gespeeld worden op zaterdagmiddag?

Ik ben geen voorstander van gemengde competities.
De zaterdagcompetities draaien naar behoren en de clubs zijn er iha zeer tevreden over en gemengde competities leveren voor hen veel meer nadelen dan voordelen op.

Maar als er zonodig toch gemengd moet worden om het zondagamateurvoetbal uit het slob te helpen , is het idee van Noordwijk zo gek nog niet.
Alles gelijktijdig afwerken op de zaterdagmiddag is in ieder geval beter dan allemaal wedstrijden op verschillende tijdstippen in het weekend ( + soms maandag ), zoals in de tweede divisie en waarop de betreffende clubs ook de nodige kritiek hadden
Liefst 64 % van de clubs in de tweede divisie is van mening dat de wedstrijden gelijktijdig zouden moeten worden gespeeld.
 

SanMark.

Well-known member
Het is toch van de zotte dat twee zondagclubs perse hun duel op de zaterdag moeten afwerken als ze tegen elkaar moeten voetballen. Dan heb je echt 0,0 inleveringsvermogen en heb je totaal geen bereidwilligheid om een zo goed mogelijke piramide neer te zetten waar het hele Nederlandse voetbal op lange termijn bij gebaat is.
 

Joost

Well-known member
Overigens zou het voor oa het topic voetbalpiramide goed zijn de ban van Niels op te heffen.
Een forum is niet gebaat bij teveel eenzijdigheid.



Ik ben geen voorstander van gemengde competities.
De zaterdagcompetities draaien naar behoren en de clubs zijn er iha zeer tevreden over en gemengde competities leveren voor hen veel meer nadelen dan voordelen op.

Maar als er zonodig toch gemengd moet worden om het zondagamateurvoetbal uit het slob te helpen , is het idee van Noordwijk zo gek nog niet.
Alles gelijktijdig afwerken op de zaterdagmiddag is in ieder geval beter dan allemaal wedstrijden op verschillende tijdstippen in het weekend ( + soms maandag ), zoals in de tweede divisie en waarop de betreffende clubs ook de nodige kritiek hadden
Liefst 64 % van de clubs in de tweede divisie is van mening dat de wedstrijden gelijktijdig zouden moeten worden gespeeld.

Eigenlijk geef je in een notendop aan wat het probleem is in de hele discussie; iedereen kijkt enkel naar zijn eigen belang en heeft geen enkele behoefte om iets te offeren voor het grote geheel.

Feit is dat de hele piramide een opfrisbeurt kan gebruiken omdat de verhoudingen volledig scheefgegroeid zijn. Nogal wiedes dat de clubs die daarvan het meest geprofiteerd hebben het allemaal wel best vinden zoals het nu is. Is Henk Krol soms adviseur daar?
 

noordooster

Well-known member
Het is toch van de zotte

Daar denkt zo'n 64 % van de clubs uit de 2e divisie en oa ook vv Noordwijk en ik anders over.

Onderdeel uitslag enqu?te onder de clubs uit de tweede divisie:
"Gevraagd is of wedstrijden in de 2e divisie op dezelfde dag en tijd gespeeld zouden moeten worden.
In de 2e divisie is 64% het hiermee eens tegen 27% die het hiermee oneens zijn. "
 

noordooster

Well-known member
Eigenlijk geef je in een notendop aan wat het probleem is in de hele discussie; iedereen kijkt enkel naar zijn eigen belang en heeft geen enkele behoefte om iets te offeren voor het grote geheel.

Feit is dat de hele piramide een opfrisbeurt kan gebruiken omdat de verhoudingen volledig scheefgegroeid zijn. Nogal wiedes dat de clubs die daarvan het meest geprofiteerd hebben het allemaal wel best vinden zoals het nu is. Is Henk Krol soms adviseur daar?

Toen het zondagamateurvoetbal in kwantiteit en kwaliteit het zaterdagvoetbal veruit de baas was hoorde ik niemand over opfrisbeurten, scheefgroei, modernisering of wat dan ook.
Nu door een volledig natuurlijk proces de rollen zijn omgedraaid, zeker wat betreft kwaliteit, maar ook kwantiteit verandert in de goede richting, moet er kennelijk zo nodig veranderd worden.
In dat natuurlijk proces heeft de KNVB nauwelijks een rol gespeeld. Hooguit een negatieve door clubs die willen overstappen van speeldag onderaan te laten beginnen.
Ik denk dat MSC allang een zaterdagvereniging was geweest als die eis er niet lag.
Maar de KNVB zou er goed aan doen de overstap mogelijk te maken met behoud van niveau.
En verder ben ik het met AFC-man Jack van Gelder eens dat t het beste is als er geen gemengde competities zijn of komen.
 

Joost

Well-known member
Toen het zondagamateurvoetbal in kwantiteit en kwaliteit het zaterdagvoetbal veruit de baas was hoorde ik niemand over opfrisbeurten, scheefgroei, modernisering of wat dan ook.
Nu door een volledig natuurlijk proces de rollen zijn omgedraaid, zeker wat betreft kwaliteit, maar ook kwantiteit verandert in de goede richting, moet er kennelijk zo nodig veranderd worden.

Nee dat was niet nodig. De beste zondagclubs die de stap konden en wilden maken deden dat ook. Zie Emmen, Oss en RKC.

Je zegt overigens weer exact hetzelfde; geen enkel oog voor het groter geheel.
 

noordooster

Well-known member
Nee dat was niet nodig. De beste zondagclubs die de stap konden en wilden maken deden dat ook. Zie Emmen, Oss en RKC.

Alsof dat de enige reden is waarom er toen niet gesproken werd over opfrisbeurten enz. ....
Er waren daarna zat zondag- en zaterdagverenigingen die van de KNVB zouden mogen promoveren, maar dat niet wilden.
Maar mijn opmerkingen slaan ook meer op het thema gemengde competities.

En dat grotere geheel.... Of een groter geheel, wat dat dan ook zijn moge, wel of gediend is met plannen uit heden en toekomst kun je van mening verschillen.
I.h.a. zullen gemengde competities meer negatieve dan positieve gevolgen hebben voor zaterdagverenigingen.

En als je dan ook nog geen voordelen ziet in " een groter geheel ", dan krijg je uitkomsten zoals in die enqu?te onder clubs uit de top van het amateurvoetbal, waarbij een grote meerderheid van de clubs uit de tweede en de derde divisie een gemengde competitie niet ziet zitten. ( van de hoofdklassers kon ik daarover geen cijfers vinden )
En steeds blijkt dat i.h.a. zondagclubs dat mengen meer zien zitten dan zaterdagclubs.

https://www.voetbal247.nl/rapport-enquete-over-tweede-divisie-derde-divisie-en-hoofdklasse/
 
Bovenaan