De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Ik heb ze allemaal geteld en ik kom tot een eindstand van 2-0. Of 1-0 als je de gebande leden niet meetelt.

Mooi dat iedereen het hier weer heel erg met elkaar eens is.
Selectieve verontwaardiging.
Dus afkeer mag ook al niet meer ?

Wordt misschien weer eens tijd voor een blah of een blog over de zaterdagvoetbalverenigingen.
Ik word het trouwens ontzettend zat dat ik word neergezet als zondaghater of tegenstander van het zondagvoetbal, dat ben ik nl niet.

noordooster

Well-known member
Ik ook, het is mij echt om het even het zaterdag en het zondagvoetbal.

En zelf voetbalde ik veel liever op de zaterdag omdat ik op de zaterdagavond altijd op stap ging.

Heb je op zaterdag gevoetbald ? Zozo.
En nog steeds moeten zaterdagverenigingen maar verplicht op zondag voetballen en als ze dat niet willen moeten ze maar uit de KNVB gezet worden ? Je hebt echt het beste met ze voor :duim:

SanMark.

Well-known member
Heb je op zaterdag gevoetbald ? Zozo.
En nog steeds moeten zaterdagverenigingen maar verplicht op zondag voetballen en als ze dat niet willen moeten ze maar uit de KNVB gezet worden ? Je hebt echt het beste met ze voor :duim:

Niet de gehele club alleen het eerste team wat uit semi profs bestaat, en die dus een paar keer per jaar op zondag zouden moeten voetballen. Maar je trekt mijn woorden ook weer geheel uit zijn verband, zoals je zo vaak doet in deze discussie.

de waan

Well-known member
Veel zondagverenigingen , ook in deze regio, vinden het geen flauwekul.
Ze zien het veelal als een manier om leden die anders zouden vertrekken, toch voor de club te behouden.

Dat maakt het niet minder grote flauwekul.

Je hebt als club ??n eerste elftal. Het heet namelijk niet voor niets eerste elftal.

noordooster

Well-known member
Niet de gehele club alleen het eerste team wat uit semi profs bestaat, en die dus een paar keer per jaar op zondag zouden moeten voetballen. Maar je trekt mijn woorden ook weer geheel uit zijn verband, zoals je zo vaak doet in deze discussie.

Flauw. Letterlijk gezien heb je gelijk, maar je snapt ook wel dat ik teams ipv verenigingen bedoel.
En die toevoeging van uit de KNVB zetten heb ik ook enkele malen van je gelezen.

SanMark.

Well-known member
Flauw. Letterlijk gezien heb je gelijk, maar je snapt ook wel dat ik teams ipv verenigingen bedoel.
En die toevoeging van uit de KNVB zetten heb ik ook enkele malen van je gelezen.

En nee het is niet flauw want het is een wezenlijk verschil of je een hele club verplicht om 4 a 5 x per jaar op zondag te laten voetballen of 4 a 5 x per jaar alleen je eerste team.

Als je met het uiteindelijk plan niet mee wil ja. Heb daar meerdere voorbeelden van gegeven dat dit ook voor zondagteams zou gelden. Maar meestal kwam jij dan met je opmerking dat je het de komende tijd even zou laten rusten en even niet meer zou posten.

noordooster

Well-known member
En nee het is niet flauw want het is een wezenlijk verschil of je een hele club verplicht om 4 a 5 x per jaar op zondag te laten voetballen of 4 a 5 x per jaar alleen je eerste team.

Wel flauw, jij hebt donders goed door dat het alleen gaat om de teams in de piramide.

Maar meestal kwam jij dan met je opmerking dat je het de komende tijd even zou laten rusten en even niet meer zou posten.

Meestal ? Klopt niet. Of wil je suggereren dat ik daar geen antwoord op heb ?
Als ik het al afkap is het meestal omdat ik er flauw van ben en nooit omdat ik om een reactie verlegen zit.

Mug

Member
Ik ben voetballiefhebber , zaterdag ga ik naar Staphorst tegen HZVV en zondag naar Hoogeveen - Alcides en nu maar hopen dat het MSC plan doorgaat, kunnen in de toekomst mooie derby's worden. Mag van mij allemaal op de zaterdag .

noordooster

Well-known member
Ik ben voetballiefhebber , zaterdag ga ik naar Staphorst tegen HZVV en zondag naar Hoogeveen - Alcides en nu maar hopen dat het MSC plan doorgaat, kunnen in de toekomst mooie derby's worden. Mag van mij allemaal op de zaterdag .

Goede keuze, Mug.
Ik denk dat ik zondag ook even naar Hoogeveen ga.
Zaterdag ga ik waarschijnlijk naar HHC - Lienden , extra leuk vanwege Hans Kraaij .
Maar Staphorst - HZVV is ook een interessante . 2 Verschillende speelstijlen ook.
Als het mengen doorgaat omdat er een breed draagvlak voor is bij de clubs ben ik ook voor de 14.30/15.00 uur-variant die MSC voorstelt.

gevegt

Well-known member
Goede keuze, Mug.
Ik denk dat ik zondag ook even naar Hoogeveen ga.
Zaterdag ga ik waarschijnlijk naar HHC - Lienden , extra leuk vanwege Hans Kraaij .
Maar Staphorst - HZVV is ook een interessante . 2 Verschillende speelstijlen ook.
Als het mengen doorgaat omdat er een breed draagvlak voor is bij de clubs ben ik ook voor de 14.30/15.00 uur-variant die MSC voorstelt.

De VN kan hier een voorbeeld aan nemen.

gevegt

Well-known member
Je moest eens weten hoe vaak ik op zondag een wedstrijdje meepak.
Al moet ik toegeven dat ik Dalfsen nog niet heb zien spelen.
Ze doen de jeugd samen in Dalfsen las ik. Op termijn ook de moederverenigingen samen ?

Daar zijn hele oude mannen van de zaterdag fel op tegen.

Fregge

Well-known member
Raar eigenlijk, dat zij hun wil willen opleggen tov een hele grote groep die wel wil he, noord-ooster?

noordooster

Well-known member
Raar eigenlijk, dat zij hun wil willen opleggen tov een hele grote groep die wel wil he, noord-ooster?

Ik weet niet hoe jij je dit voorstelt , Fregge, zulke besluiten worden bij mijn weten gehouden in een ledenvergadering.
En wanneer de vereiste meerderheid van stemmen 51 % of misschien 66 % wordt gehaald, gaat het gewoon door.
Het kan nooit zo zijn dat een "klein groepje ouderen" zoiets kan tegenhouden, wanneer de rest van de leden voor is en komt opdagen .
Dus onzin van " wil opleggen"
Wanneer de jeugd binnen een club het eendrachtig wil, kunnen " ouderen" het niet tegenhouden.

Bovendien is mijn ervaring dat de aanname dat ouderen tegen zulke fusies zijn en jongeren voor veel te zwart-wit.
Het zijn in voorkomende gevallen heus niet alleen " ouderen" zijn die tegen een fusievoorstel stemmen.

noordooster

Well-known member
Daar zijn hele oude mannen van de zaterdag fel op tegen.

Bestaat de meerderheid van de leden van ASC uit allemaal " hele oude mannen " ?
Overigens zijn in zulke gevallen " de hele oude mannen " van de zondag er ook lang niet altijd voor.
Maar misschien is dat in Dalfsen anders.
Het is misschien wel een beetje op het randje van off-topic, maar heeft wel te maken met het piramide-onderwerp zaterdag en zondag samen . :eek:mg:

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
De piramide is een onderwerp waarover oeverloos kan worden geouwehoerd. In het algemeen kan over voetbal en alles er omheen oeverloos worden geouwehoerd. Is het ook niet de belangrijkste bijzaak in het leven? Althans dat hoor en lees je vaak.

Een nieuwe bedreiging doemt op aan de horizon van het amateurvoetbal. FOX had al een ballonnetje opgelaten over uitzendingen eredivisie op de zondagavond en dat gaf toch redelijk wat weerstand. Het laatste geluid is dat er nu een onderzoek plaatsvindt naar een verdeling van de wedstrijden over de zaterdag en zondagmiddag, te beginnen op zaterdag om 14.00 uur en de zondag ook om 14.00 uur i.p.v. 12.30 uur en dan enz. Als alternatief voor de zondag avond.

In het verleden was de zaterdagmiddag bezwaarlijk vanwege de winkeltijden,maar sinds die in alle grote steden ook op zondag open zijn is er natuurlijk qua veiligheidsaspect wel wat veranderd.

Lijkt overigens logischer dan de zondagavond.

JMD

Well-known member
De piramide is een onderwerp waarover oeverloos kan worden geouwehoerd. In het algemeen kan over voetbal en alles er omheen oeverloos worden geouwehoerd. Is het ook niet de belangrijkste bijzaak in het leven? Althans dat hoor en lees je vaak.

Een nieuwe bedreiging doemt op aan de horizon van het amateurvoetbal. FOX had al een ballonnetje opgelaten over uitzendingen eredivisie op de zondagavond en dat gaf toch redelijk wat weerstand. Het laatste geluid is dat er nu een onderzoek plaatsvindt naar een verdeling van de wedstrijden over de zaterdag en zondagmiddag, te beginnen op zaterdag om 14.00 uur en de zondag ook om 14.00 uur i.p.v. 12.30 uur en dan enz. Als alternatief voor de zondag avond.

In het verleden was de zaterdagmiddag bezwaarlijk vanwege de winkeltijden,maar sinds die in alle grote steden ook op zondag open zijn is er natuurlijk qua veiligheidsaspect wel wat veranderd.

Lijkt overigens logischer dan de zondagavond.

Zaterdag om 14.00 is echt idioot. Behalve dat het idd een deel van de amateurs in de weg zit (want de zondagamateurs hebben hier natuurlijk al jaren al mee te maken), is de zaterdagmiddag een andere middag dan de zondagmiddag. (qua invulling en beleving)

Zondag om 14.00 zou dan wat mij betreft wel kunnen, temeer omdat het potje daarna dan om 16.00 kan beginnen, wat ik een betere tijd vind dan 16.45.
Zondagavond is idioot. Dat ze bij de KNVB nou op maandag blijkbaar pas tegen tienen beginnen, de rest van het land werkt gewoon op maandag. Als je dan zondagavond om 20.00 gaat aftrappen, dan weet je dat je gemiddeld legere stadions gaat trekken. Dan kan daarna natuurlijk wel hypercube weer een leuk onderzoekje doen door te zeggen dat de stadions leeglopen, terwijl zij gewoon het probleem zijn. (want volgens die maffiabende 'vermarkten' we onze competitie niet goed genoeg, en dat doe je wel door op veel verschillende tijden te spelen)

Bovenaan