De klassieker: Feyenoord - Ajax

inhethoekje

Active member
Ik vond het qua vijhandelijkheid en sfeer erg matig vandaag. Ik miste een beetje dat klassieker gevoel in de Kuip, of lag dat aan mij?

De bekerwinst heeft voor even het echte spanningsveld weggehaald denk ik.

Zie het als jarig zijn, je bent vandaag jarig maar het cadeau heb je een week geleden al uitgepakt omdat je niet kon wachten.
 

Fabian

Active member
Ja, wellicht was het beter geweest dat er meer ruimte zat tussen beide wedstrijden. Dit is een wedstrijd om naar toe te leven en we hadden nu juist nog maar net een Klassieker afgesloten.
 

inhethoekje

Active member
En vergeet ook niet dat de domme nederlaag tegen ADO ook heeft meegespeeld, elk seizoen weer hetzelfde,je op kunnen laden voor de Klassieker en daarna weer tegen domme nederlagen oplopen.
Het houdt natuurlijk een keer op om steeds maar weer die slappe excuses te horen van de spelers, Het Legioen is gek maar niet dom.
 

inhethoekje

Active member
Ja, wellicht was het beter geweest dat er meer ruimte zat tussen beide wedstrijden. Dit is een wedstrijd om naar toe te leven en we hadden nu juist nog maar net een Klassieker afgesloten.


Straks beginnen we op Ajax te lijken, daar ''zegt'' men dat de Klassieker ook iets minder speelt als bij ons, God behoede me dat dat nooit gaat gebeuren.
 

inhethoekje

Active member
Die grensrechter kan lullen wat hij wilt maar dat hij deze bal niet zag is natuurlijk gelul waar een paard spontaan van gaat hinniken.

Hij staat er godverdikemme bovenop, je ziet hem zelfs nar de bal kijken.

Ik zeg: ''Ajaxsupporter"', ken niet anders, dit is zo duidelijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Straks beginnen we op Ajax te lijken, daar ''zegt'' men dat de Klassieker ook iets minder speelt als bij ons, God behoede me dat dat nooit gaat gebeuren.

Het viel mij op dat op de laatste training bij Ajax meer supporters leken te zitten dan bij de laatste training van Feyenoord. Misschien komt dat ook doordat Vak 410 wat gretiger is na hun vakantie. Ook las ik iets dat er bij Feyenoord supporters pissig waren over een vuurwerkverbod of zoiets. Zou het dan in Amsterdam toch meer leven?

Die grensrechter kan lullen wat hij wilt maar dat hij deze bal niet zag is natuurlijk gelul waar een paard spontaan van gaat hinniken.

Hij staat er godverdikemme bovenop, je ziet hem zelfs nar de bal kijken.

Ik zeg: ''Ajaxsupporter"', ken niet anders, dit is zo duidelijk.

Het ziet er iig heel gek uit.
 

gevegt

Well-known member
Die grensrechter kan lullen wat hij wilt maar dat hij deze bal niet zag is natuurlijk gelul waar een paard spontaan van gaat hinniken.

Hij staat er godverdikemme bovenop, je ziet hem zelfs nar de bal kijken.

Ik zeg: ''Ajaxsupporter"', ken niet anders, dit is zo duidelijk.
:duim:
 

Fabian

Active member
Straks beginnen we op Ajax te lijken, daar ''zegt'' men dat de Klassieker ook iets minder speelt als bij ons, God behoede me dat dat nooit gaat gebeuren.

Nee, het leeft. Maar je ziet het al met de sfeeractie. Alles was ingezet op de bekerwedstrijd met die geweldige opening. Nu stond men met vlagjes te zwaaien.

Dat weiger ik overigens. Weg met die vlaggen.
 

inhethoekje

Active member
Nee, het leeft. Maar je ziet het al met de sfeeractie. Alles was ingezet op de bekerwedstrijd met die geweldige opening. Nu stond men met vlagjes te zwaaien.

Dat weiger ik overigens. Weg met die vlaggen.

Oei, nu raak je een gevoelige snaar, ik ben opgegroeid met vlaggen, het geeft mij altijd een weemoedig gevoel naar mijn jongensjaren, met de broers vlaggen achter de goal.

Niet die lullige kleine vlaggen maar gewoon flinke doeken, liefst met een zelf geverfde zwarte F in het midden, prachtig.

haha, liep je gewoon met een stok van 3 meter de Kuip binnen, niemand vond dat vreemd, vlag eroverheen schuiven en vlaggen maar, tot ergenis van volwassen mannen met sigaren die je de moord scholden omdat ze niks zagen.
 

Fabian

Active member
Die grote vlaggen, prima. Maar dit waren nog net niet die vlaggetjes die je bij een Happy Meal krijgt.
 

inhethoekje

Active member
Die grote vlaggen, prima. Maar dit waren nog net niet die vlaggetjes die je bij een Happy Meal krijgt.

Ach, het kan erger, vlaggetjes die bij een CL worden uitgedeeld en dat dan 50.000 man op het deuntje van Rieue probeert de maat te houden.

(Ja Ajacieden, wij hebben die vlaggetjes ook gehad in een CL wedstrijd.)
 

inhethoekje

Active member
Met die vlaggen voor je murf zie je de helft van de wedstrijd niet.

In mijn jeugd werd er bij belangrijke wedstrijden wat meer gelet op hoeveel grote vlaggen er naar binnen mochten omdat het dan stijf uitverkocht was, maar tegen bv MVV mocht je lekker los gaan met je vriendjes achter de goal, dan zaten er krap aan 35.000/45.000 dus ruimte zat op X.
 

inhethoekje

Active member
Heb zelfs nog een legerhelm gehad, rood wit geschilderd met een F erop.

Moet je nou opzetten, dan lachen ze je eerst vierkant in je gezicht uit en daarna pakken ze je op omdat ze denken dat je ontsnapt bent uit een gesticht.
 

gevegt

Well-known member
In mijn jeugd werd er bij belangrijke wedstrijden wat meer gelet op hoeveel grote vlaggen er naar binnen mochten omdat het dan stijf uitverkocht was, maar tegen bv MVV mocht je lekker los gaan met je vriendjes achter de goal, dan zaten er krap aan 35.000/45.000 dus ruimte zat op X.
Wij zijn twintig meter opgeschoven omdat die sfeermakers ons het zicht ontnamen.
Even voor de duidelijkheid, ik heb het over Bochum.
 

inhethoekje

Active member
Vroeger had je een vlagger van NEC, Indische jongen, die kwam met een vlag die was zo groot, die stond gewoon op uitnodiging op Vak S, vonden we zo mooi.
 
Bovenaan