De klassieker: Feyenoord - Ajax

fr-keff

Active member
$_84.JPG

Deze week weer volop beker voetbal. Maar alle aandacht is gericht op de wedstrijd van de woensdagavond. In een uitverkochte kuip neemt Feyenoord het op tegen de aartsrivaal Ajax. Beide clubs pakte tot nu toe in de competitie 25 punten en staan daarmee gedeeld aan de kop van de Eredivisie. Ajax staat alleen op doelsaldo op de eerste plaats. Feyenoord kreeg op eigen veld 5 tegen doelpunten. Net zoveel als Ajax in totaal na 10 Eredivisie wedstrijden. Alle vijf de wedstrijden in Rotterdam werden gewonnen van Utrecht, Vitesse, Willem II, PEC en AZ. Ajax wist alleen de uitwedstrijd bij FC Twente niet naar drie punten te trekken. Beide clubs gingen slechts eenmaal onderuit. Beide tegen de huidige kampioen PSV. Ajax in de Arena en Feyenoord op bezoek in Eindhoven. Vorig seizoen won Ajax met 0-1 in de kuip en bleef het 0-0 in de Arena.

In 2014 stonden beide teams voor het laatst tegen elkaar in de kwartfinale van de beker. Feyenoord kwam snel op 0-1 in de Arena maar verloor met 2-1. In de dubbele finale van 2010 won Ajax ook tweemaal van de rivaal. 2-0 in Amsterdam en een week later met 1-4 in Rotterdam. In 2003 lukte het Feyenoord voor het laatst om Ajax uit de beker te schoppen. In de kwartfinale schoot Van Hooijdonk de winnende 1-0 binnen.
 

Nik

Member
Ik heb kaarten voor GG, omdat er niks meer over was toen ik door het systeem kwam. Ik kom alleen nergens te weten of ze die glazen wand van het uitvak weghalen voor deze wedstrijd. Voor 1 wedstrijd is dat misschien teveel gevraagd, maar de eerstvolgende thuiswedstrijd daarna is ook Ajax, dus dan zouden ze dit toch voor 2 potjes kunnen weghalen ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik help het je hopen. Ik heb werkelijk geen idee. FF gebruiken ze flexibel als uitvak, dus ze hebben voldoende ervaring met het plaatsen en weghalen van die glazen wanden. Met de prijzen die ze voor beide wedstrijden berekenen moet het ook wel kunnen. Heb je ook kaarten voor de Klassieker op 8 november?
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
.

In 2014 stonden beide teams voor het laatst tegen elkaar in de kwartfinale van de beker. Feyenoord kwam snel op 0-1 in de Arena maar verloor met 2-1.

Met 3-1, Serero scoorde vlak voor tijd ook nog.

Ongeacht de uitslag een pracht affiche, de koplopers tegen elkaar in een bekerklassieker, prachtig en zin in! Kan alle kanten op, maar ik denk toch dat we gaan winnen, 1-2 voor het moeilijk verslaanbare Ajax van de Boer.
 

Batigoal

Well-known member
Mooi duel, kan wat mij betreft alle kanten op. Hoe beladen ook, belangrijker vind ik dat we de beide competitieduels tegen Feyenoord winnen aangezien ik ze daarin dit jaar als een directe concurrent zie. Dan mag een andere club wel weer de beker winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit keer keept Ajax neem ik aan gewoon met Cillessen i.p.v. met de tweede doelman zoals in 2014?

Feyenoord haar opstelling zal geen verrassingen kennen:

Vermeer; Karsdorp (Nieuwkoop), Van Beek, Van der Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Gustafsson, Vejinovic; Kuyt, Kramer, Elia.

Van Hanegem legt uit wat de zwakke punten zijn bij Feyenoord:

http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportco...l-nog-niet-opdoemen-dat-is-nog-te-vroeg.dhtml

Mooi duel, kan wat mij betreft alle kanten op. Hoe beladen ook, belangrijker vind ik dat we de beide competitieduels tegen Feyenoord winnen aangezien ik ze daarin dit jaar als een directe concurrent zie. Dan mag een andere club wel weer de beker winnen.

Zal bij Feyenoord ook wel zo zijn, maar dit is natuurlijk een behoorlijke prestige strijd. Verder spelen wij ook nog eens in eigen Kuip. Daarnaast is de beker het enige voor Feyenoord naast de competitie. Mochten we er nu uit vliegen, dan hebben we alleen voor de competitie nog twee potjes doordeweeks.

Ik vrees een beetje een deceptie. Verdedigend geven we veel te veel weg en Ajax is meestal wel effectief in de afronding tijdens Klassiekers. Aanvallend hadden we tegelijkertijd tegen AZ wel wat kansen nodig.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Mooi duel, kan wat mij betreft alle kanten op. Hoe beladen ook, belangrijker vind ik dat we de beide competitieduels tegen Feyenoord winnen aangezien ik ze daarin dit jaar als een directe concurrent zie. Dan mag een andere club wel weer de beker winnen.

Tuurlijk, competitie is belangrijker, maar dat is over anderhalve week pas. Nu eerst de eerste prestigeslag winnen. Zien we op 8-11 wel weer verder.
 

Nik

Member
Ik help het je hopen. Ik heb werkelijk geen idee. FF gebruiken ze flexibel als uitvak, dus ze hebben voldoende ervaring met het plaatsen en weghalen van die glazen wanden. Met de prijzen die ze voor beide wedstrijden berekenen moet het ook wel kunnen. Heb je ook kaarten voor de Klassieker op 8 november?

Ja, maar dan niet voor GG gelukkig :)
 

Batigoal

Well-known member
Dit keer keept Ajax neem ik aan gewoon met Cillessen i.p.v. met de tweede doelman zoals in 2014?

Ben ik ook benieuwd naar. Houdt De Boer vast aan zijn gewoonte om in de beker andere namen te laten meedoen of zet hij omdat het Feyenoord is nu wel de sterkste elf op het veld? Boer is duidelijk een heel stuk minder gebleken dan Cillessen, dus dat zou Feyenoord in de kaart spelen.

Tuurlijk, competitie is belangrijker, maar dat is over anderhalve week pas. Nu eerst de eerste prestigeslag winnen. Zien we op 8-11 wel weer verder.

Dat is waar, ik zou ook zeker een kater overhouden mochten we nu uitgeschakeld worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gezien het verschil tussen Cillessen en Boer verwacht ik ook niet dat De Boer voor Boer gaat kiezen. Het feit dat hij Tete mede met het oog op de Klassieker niet liet beginnen in Istanbul is wellicht al een indicatie dat De Boer deze pot serieuzer neemt dan 1,5 jaar geleden.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb kaarten voor GG, omdat er niks meer over was toen ik door het systeem kwam. Ik kom alleen nergens te weten of ze die glazen wand van het uitvak weghalen voor deze wedstrijd. Voor 1 wedstrijd is dat misschien teveel gevraagd, maar de eerstvolgende thuiswedstrijd daarna is ook Ajax, dus dan zouden ze dit toch voor 2 potjes kunnen weghalen ?
Zo hoog is die glazen wand niet. Tenzij je op de onderste paar rijen zit heb je er totaal geen last van. ik had prima zicht gisteren vanuit GG.
 

Abubakari

Well-known member
Dan mag Boer zaterdag wel tegen Roda JC keepen.

Al verwacht ik dat Boer woensdag gaat keepen, dat is de afspraak nu eenmaal. Vorige keer keepte Vermeer volgens mij ook ipv Cillessen. Zag alles wat Feyenoord is op dit forum opeens volop kansen omdat die prutser keepte. Een driekwart jaar later vonden ze Vermeer opeens beter dan Cillessen.;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toen kon hij er ook geen kut van. Nu is het natuurlijk een topkeeper.
 

fr-keff

Active member
Jasper durft niet meer in de kuip te komen? :) Hebben ze hem niet verteld dat Toornstra en Kazim niet meedoen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gezien de statistieken in Klassiekers denk ik dat Ajax sowieso graag naar De Kuip gaat.
 
Bovenaan