De klassieker: Feyenoord - Ajax

De Wolf

Well-known member
Wat een gemopper op de scheids over een onterecht doelpunt. Jammer, ik mopper op de aanval van Feyenoord.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een gemopper op de scheids over een onterecht doelpunt. Jammer, ik mopper op de aanval van Feyenoord.

Zaten die mensen ook te mopperen op de winnende in de beker toen Feyenoord om niks een vrije trap kreeg en Kuijt Veltman ondersteboven trok?
Soms zit het mee (en tegen de kleintjes vaker mee dan tegen) en soms zit het tegen.
 

De Wolf

Well-known member
Zaten die mensen ook te mopperen op de winnende in de beker toen Feyenoord om niks een vrije trap kreeg en Kuijt Veltman ondersteboven trok?
Soms zit het mee (en tegen de kleintjes vaker mee dan tegen) en soms zit het tegen.

Het is klote, maar ja ook Ajax heeft die wedstrijd kansen zat gehad en verzuimd te scoren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat een gemopper op de scheids over een onterecht doelpunt. Jammer, ik mopper op de aanval van Feyenoord.

Valt toch wel mee dat gemopper? Verder kon Nijhuis er vrij weinig aan doen dat zijn grensrechter het verkeerd ziet. Feyenoord had overigens gewoon door moeten gaan en die bal weer moeten onderscheppen. Handje in de lucht steken helpt niet. Dat doen pupillen.

Zaten die mensen ook te mopperen op de winnende in de beker toen Feyenoord om niks een vrije trap kreeg en Kuijt Veltman ondersteboven trok?
Soms zit het mee (en tegen de kleintjes vaker mee dan tegen) en soms zit het tegen.

C2633064A09D493585C2E33C3DFB8E87.jpg
 

Jozsef

New member
Wat een gemopper op de scheids over een onterecht doelpunt. Jammer, ik mopper op de aanval van Feyenoord.

Quote's graag. Ik las hier namelijk weinig gemopper. Zoals Abu al zei, soms zit 't mee, soms tegen. Laatste 2 wedstrijden word je wel genaaid. Dure punten, die we vast wel weer ergens terugkrijgen.
Ik maak me inderdaad meer zorgen over onze spitsen. Kramer kan 't tegen de kleintjes, maar een beetje tegenstand en hij is onzichtbaar. Kazim, in alles nog minder en heeft echt geen torinstinct.
Blijft over Achahbar. Ik zou 't gewoon proberen als ik Gio was. Wel beginnen met Kramer, kan scoren uit het niets en trekt slim gaten maar zo gauw als dat tegenzit gelijk wisselen. Kazim verpatsen in de winterstop.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij verzorgen Karsdorp en Kongolo meer bruikbare voorzetten dan Kuyt en Elia. Maar daar had Aad weer een mooie theorie bij. Het schijnt het moderne voetbal te zijn dat de buitenspelers tegen de zestien aan staan en de backs voor de voorzetten zorgen. Karsdorp en Kongolo zijn er iig atletisch genoeg voor.
 

inhethoekje

Active member
Welk eiland is dat dan, die doorsteekbal die Vilhena gaf op Elia had Kramer moeten zijn maar die liep weer ergens op het veld klavertjes vier te zoeken.
(en die vindt je er niet want onze terreinknecht is de beste van Europa)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet te hard roepen Hoek. Voor je het weet slaat Madrid toe. Die hadden ook al eens de terreinknecht van Arsenal opgehaald.
 

gevegt

Well-known member
Volgens mij verzorgen Karsdorp en Kongolo meer bruikbare voorzetten dan Kuyt en Elia. Maar daar had Aad weer een mooie theorie bij. Het schijnt het moderne voetbal te zijn dat de buitenspelers tegen de zestien aan staan en de backs voor de voorzetten zorgen. Karsdorp en Kongolo zijn er iig atletisch genoeg voor.
Modern? Dat deden ze in de jaren '70 ook al.
Hij krijgt dus niets over de flanken. Waarom is hij eigenlijk gehaald?
 

Maasveld

Well-known member
Beide grensrechters geven het voordeel van de twijfel aan de aanvallende partij. Kuyt stond randje buitenspel bij de 1-0, maar mag terecht doorgaan. De bal bij Younes was net over de lijn, maar Younes mocht onterecht wel doorgaan. Verder hadden beide ploegen rood kunnen hebben. Als er al iemand zou mogen klagen over de arbitrage dan is het Feyenoord.

Ik vond het een vrij matige pot. Feyenoord was in de 1ste helft duidelijk de bovenliggende partij, zonder zelf indruk te maken. Het spel van Ajax was, mede door de opstelling, niet om aan te gluren. Totaal geen stootkracht voorin, totaal geen creativiteit op het middenveld, dan wordt het moeilijk om kansen te cre?eren, laat staan het net te vinden.

Tweede helft een ander spelbeeld. Door de wissel Bazoer-Milik kreeg Ajax meer grip op de wedstrijd, al kwam dat doordat Klaassen op het middenveld kwam te spelen en niet omdat Milik erin kwam. Ik kan me geen slechtere Ajax-spits voor de geest halen als je puur lijkt naar het voetballende gedeelte. Ajax was echter ook weer niet zo denderend dat de 1-1 niet uit kon blijven. Het doelpunt kwam toch enigszins uit de lucht vallen. Feyenoord was even van slag, maar naarmate het einde vorderde kregen ze toch weer de overheid en enkele goede kansen. Op basis daarvan had Feyenoord de winst wel verdiend denk ik. Vooral Karsdorp vond ik sterk spelen, wordt verdedigend ook steeds sterker. Als hij zich zo blijft doorontwikkelen hoeven we ons op de komende 10 jaar niet druk te maken over de rechtsbackpositie.
 

erka

Well-known member
Quote's graag. Ik las hier namelijk weinig gemopper. Zoals Abu al zei, soms zit 't mee, soms tegen. Laatste 2 wedstrijden word je wel genaaid. Dure punten, die we vast wel weer ergens terugkrijgen.
Ik maak me inderdaad meer zorgen over onze spitsen. Kramer kan 't tegen de kleintjes, maar een beetje tegenstand en hij is onzichtbaar. Kazim, in alles nog minder en heeft echt geen torinstinct.
Blijft over Achahbar. Ik zou 't gewoon proberen als ik Gio was. Wel beginnen met Kramer, kan scoren uit het niets en trekt slim gaten maar zo gauw als dat tegenzit gelijk wisselen. Kazim verpatsen in de winterstop.

Toch knap dat je nu al kunt zeggen dat 'Kramer het alleen tegen de kleintjes kan'. Vorig jaar scoorde Kramer bij ADO nog de 1-1 tegen Ajax en de winnende tegen Vitesse bijvoorbeeld. Ik snap jouw kritiek ook helemaal niet. Kramer is een echte spits, geen meevoetballende zombie zoals bij veel andere eredivisieclubs. Ik zou juist heel blij zijn met Kramer en hem vooral niet wisselen als het even niet lukt. Met die stijl waren topspitsen uit het verleden nooit groot geworden want echt, ook iemand als Huntelaar heeft periodes dat hij niet scoort.
 

inhethoekje

Active member
Hoe kan je nou het voordeel van de twijfel hebben als je terecht mag doorgaan.

Leg dat eens even uit.

Kuyt stond geen buitenspel dus geen voordeel van de twijfel bij de scheids en grensrechter , de Ajax bal was duidelijk over de zijlijn dus kan je nooit het voordeel van de twijfel geven want de bal was tenslotte over de zijlijn.
Ik ben geen advocaat maar zou ik het zijn en met dit soort verhalen in de rechtbank komen stuurt de rechter me weer naar de schoolbanken.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe kan je nou het voordeel van de twijfel hebben als je terecht mag doorgaan.

Leg dat eens even uit.

Een grensrechter behoort te zien of het buitenspel is. Bij twijfel behoort hij in het voordeel van de aanvallende partij te beslissen. Met uit of achter heb je alleen de regel dat indien je niet weet voor wie het is, het voordeel voor de verdedigende partij is. Verder is uit gewoon uit en achter is achter.
 

inhethoekje

Active member
Een grensrechter behoort te zien of het buitenspel is. Bij twijfel behoort hij in het voordeel van de aanvallende partij te beslissen. Met uit of achter heb je alleen de regel dat indien je niet weet voor wie het is, het voordeel voor de verdedigende partij is. Verder is uit gewoon uit en achter is achter.


De scheids liet gedecideerd door voetballen bij onze goal, en terecht want als hij Kuyt had teruggefloten voor buitenspel was dat belachelijk geweest.
Ik zie dan ook niet in waarom de scheids daar het voordeel van de twijfel gaf want dat bleek nergens naar.
 

inhethoekje

Active member
En als de grensrechter , duidelijk te zien op een foto, ziet dat de bal over de zijlijn is dan moet hij vlaggen, dat heeft niks met voordeel van de twijfel te maken want de bal is duidelijk uit en uit, is nu eenmaal de spelregel, betekent inworp.
Doen we dat niet dan kunnen we volgende keer gewoon door voetballen in de gracht want dan heeft een zijlijn geen nut.

Dat Karsdorp appeleert dat snap ik ook, maar niet dat hij stopt met Younes achtervolgen, eerst de bal afpakken en daarna vragen of de grens soms blind is.
Nu krijgt hij geel als het kwaad al is geschiedt.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Kramer wordt amper bediend.
NOS liet vrijdag of zaterdag al zien dat Feyenoord by far de ploeg was die de meeste voorzetten heeft gegeven in de Eredivisie. 21 voorzetten per wedstrijd gemiddeld in totaal 237. Gemiddeld 1 op de 5 voorzetten komen aan en van de 237 voorzetten gingen er 4 in. Nu zal er genoeg troep tussen hebben gezeten, maar daar zou Kramer ook wel meer uit moeten kunnen halen.
 

Maasveld

Well-known member
Hoe kan je nou het voordeel van de twijfel hebben als je terecht mag doorgaan.

Leg dat eens even uit.

Kuyt stond geen buitenspel dus geen voordeel van de twijfel bij de scheids en grensrechter , de Ajax bal was duidelijk over de zijlijn dus kan je nooit het voordeel van de twijfel geven want de bal was tenslotte over de zijlijn.
Ik ben geen advocaat maar zou ik het zijn en met dit soort verhalen in de rechtbank komen stuurt de rechter me weer naar de schoolbanken.

Het was een grensgeval. Kuyt stond, zo bleek uit de herhaling, op 1 lijn met Tete. Ik kan me zo voorstellen dat een grens in zo'n geval twijfelt over wel of geen buitenspel. En als je het niet zeker weet laat je doorspelen.

Verder was bij Younes de bolling van de bal net over de zijlijn. Wij zagen het op tv natuurlijk wel duidelijk, maar ik kan me goed voorstellen dat een grensrechter twijfelt. En als je het niet zeker weet laat je doorspelen.

Ik zeg verder ook niet voor niets dat, als er al geklaagd zou mogen worden op de arbitrage, Feyenoord daar het meest recht op zou mogen hebben. De grens had het moeten zien, maar schijnbaar was hij niet zeker van zijn zaak en in dat opzicht is het billijk dat hij door liet spelen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan