De klassieker: Feyenoord - Ajax

Fabian

Active member
En dat gebeurt dus niet zo veel. Kramer staat gewoon op een eiland.

Nou, dat valt wel mee. Hij kreeg bijvoorbeeld een goede bal van Vejinovic. Die nam hij slap aan waardoor hij verzuimt om in kansrijke positie te komen. De bal werd met kinderlijk gemak van hem afgesnoept. Dat was gewoon een erg slechte actie.

Ook verloor hij bijna iedere kopduel van Veltman die een kop kleiner is. Daarnaast liep hij te vaak buitenspel. Daarmee verspeel je al heel wat mogelijkheden voor Feyenoord en hemzelf.

Het ligt toch ook wel aan Kramer zelf.
 

Jozsef

New member
De klassieker: Feyenoord - Ajax

Toch knap dat je nu al kunt zeggen dat 'Kramer het alleen tegen de kleintjes kan'. Vorig jaar scoorde Kramer bij ADO nog de 1-1 tegen Ajax en de winnende tegen Vitesse bijvoorbeeld. Ik snap jouw kritiek ook helemaal niet. Kramer is een echte spits, geen meevoetballende zombie zoals bij veel andere eredivisieclubs. Ik zou juist heel blij zijn met Kramer en hem vooral niet wisselen als het even niet lukt. Met die stijl waren topspitsen uit het verleden nooit groot geworden want echt, ook iemand als Huntelaar heeft periodes dat hij niet scoort.

Ik ben Pelle en Guidetti gewend. Dan mag ik toch wel klagen, of niet? Gijp zei het zijuist erg treffend bij Rijnmond. Zet Pelle in dit team en je wordt kampioen.
Ik zie overigens echt wel de meerwaarde van Kramer. Ik zei toch ook, altijd met Kramer beginnen. Maar het blijft natuurlijk behelpen, het is gewoon geen top.

Ik was voorstander van zijn komst. Te Vrede of Kramer, die keus was erg makkelijk. Helaas was een echte topspits niet haalbaar.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het meest ergerlijke aan Kramer vind ik die nonchalante houding. Dat hij beperkt is, dat weet iedereen. Maar als je dan de bedonderd bent om fatsoenlijk een duel aan te gaan, elke wedstrijd een keer of vijf zeer onnodig buitenspel loopt en gewoon blijft staan kijken als je de bal verliest dan wordt het wel heel pover. Een Pelle vergeef je het nog wel als hij een keeer niet meedoet in het afjagen. Die wint met zijn spel wedstrijden voor je. Kramer mag elke dag heel erg blij zijn dat hij met zijn 'kwaliteiten' bij Feyenoord speelt en moet zich het snot voor de ogen werken. Zeker in een Klassieker.
 

inhethoekje

Active member
Voor iedereen begint te lachen, kijk eens naar zijn 2e goal afgelopen weekend.

Verovert de bal op zijn eigen helft, struikelt daarbij,blijft even liggen, krabbelt overeind,sluit aan en tikt hem binnen.

Zie ik Kramer of Kazim nog niet doen.
 

SanMark.

Well-known member
Het meest ergerlijke aan Kramer vind ik die nonchalante houding. Dat hij beperkt is, dat weet iedereen. Maar als je dan de bedonderd bent om fatsoenlijk een duel aan te gaan, elke wedstrijd een keer of vijf zeer onnodig buitenspel loopt en gewoon blijft staan kijken als je de bal verliest dan wordt het wel heel pover. Een Pelle vergeef je het nog wel als hij een keeer niet meedoet in het afjagen. Die wint met zijn spel wedstrijden voor je. Kramer mag elke dag heel erg blij zijn dat hij met zijn 'kwaliteiten' bij Feyenoord speelt en moet zich het snot voor de ogen werken. Zeker in een Klassieker.

Dat zijn dingen die al bekend zijn vanaf vorig jaar bij het grote publiek en waarschijnlijk bij insiders al iets wat jaren bekend is.

Hij heeft nu 2 interviews gegeven aan de VI en beide gingen over zijn houding en dat hij daar niet de behoefte aan had om er wat aan te veranderen.
 

gevegt

Well-known member
Dat zijn dingen die al bekend zijn vanaf vorig jaar bij het grote publiek en waarschijnlijk bij insiders al iets wat jaren bekend is.

Hij heeft nu 2 interviews gegeven aan de VI en beide gingen over zijn houding en dat hij daar niet de behoefte aan had om er wat aan te veranderen.
Dat heeft hij toen toch al bij ADO verteld?
Volgens mij was dat ook een reden voor Feyenoord om hem niet te halen, maar onder de druk van het Legioen zijn ze bezweken.
 

inhethoekje

Active member
Kramer is 4 keer afgewezen door de mensen binnen Feyenoord die zeggen er een beetje kijk op te hebben, na het debacle tegen Olympiakos en Southampton is men uiteindelijk overstag gegaan omdat men lichtelijk in paniek raakte.

Nu begon Kramer best goed maar zoals hij de laatste tijd speelt is echt belachelijk, dat heeft niks met vorm te maken maar puur met aanleg.

Ik denk dat hij bij nader inzien tekort komt, dat is geen schande, wij hebben al zoveel spelers gehad waar we meer van dachten als dat bleek dus deze kan er ook nog wel bij.
 

SanMark.

Well-known member
Dat heeft hij toen toch al bij ADO verteld?
Volgens mij was dat ook een reden voor Feyenoord om hem niet te halen, maar onder de druk van het Legioen zijn ze bezweken.

Waar zeg ik dan dat hij die twee interviews heeft gegeven in zijn Feyenoord tijd ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat heeft hij toen toch al bij ADO verteld?
Volgens mij was dat ook een reden voor Feyenoord om hem niet te halen, maar onder de druk van het Legioen zijn ze bezweken.

Het was niet zozeer de roep om Kramer, maar Kuyt en Kazim bakte er werkelijk niets van in de voorbereiding en dus ontstond er sowieso veel druk. Eigenlijk haalde alleen Karsdorp, Vejinovic en Vilhena een goed niveau gedurende de gehele voorbereiding. Van Beek was ook steeds niet fit, Kongolo uit vorm en Nelom was Nelom. Toen ontstond er paniek en kwamen er opeens Van der Heijden, Botteghin en Kramer.

Ik snap alleen niet dat Achahbar volgens Van Bronckhorst de beste spits van Feyenoord was om hem vervolgens slechts een klein half uurtje tegen VVV te gunnen in de spits in het serieuze deel van de voorbereiding. Waar hij vervolgens een uitstekende goal maakte die niet werd geteld, omdat de scheidsrechter alsnog een vrije trap aan Feyenoord gaf. In de voorbereiding was het vooral Kazim en soms Kuyt.
 
Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
De voorbereiding stond geheel in het teken van Kuyt en het zoeken naar zijn beste plek in het team.
Alles daarnaast werd niet echt serieus opgepakt, ik denk dat de TD daar tekort is geschoten, de focus lag teveel op Kuyt, maar we hadden op dat moment niet de fitte spelers om er het team omheen te bouwen.
Nu begint de puzzel in elkaar te vallen omdat iedereen fit is en blijkt dus dat spelers als Kramer er eigenlijk niet in thuis horen.

Overigens had ik gisteren Immers op de bank gezet als vervanger voor een vermoeide Vilhena of El Hamadi in de 2e helft.

Het is wat Gijp net zegt, in de 2e helft stond Klaassen op zijn vertrouwde plek en werd ons middenveld meer uit elkaar gespeeld en konden ze het niet meer belopen, met Immers had je dat kunnen ondervangen rond de 70e minuut en daardoor weer een speler gehad die op het middenveld weer de stofzuigerrol had opgepakt en ook nog voor de goal had kunnen komen.
Met Immers had Klaassen ook anders moeten gaan spelen.

Immers was onze speler om alsnog met 2-1 te winnen.

En zo is het en niet anders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je bedoelt toch hopelijk niet dat Immers dan degene zou zijn die persoonlijk de 2-1 erin zou pissen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat zijn dingen die al bekend zijn vanaf vorig jaar bij het grote publiek en waarschijnlijk bij insiders al iets wat jaren bekend is.

Hij heeft nu 2 interviews gegeven aan de VI en beide gingen over zijn houding en dat hij daar niet de behoefte aan had om er wat aan te veranderen.

Dat klopt en die interviews irriteerde me ook mateloos. Ik had ergens wel de hoop dat er door het spelen bij zijn droomclub wel wat zou gaan veranderen. Maar helaas, het lijkt er niet op. Ondanks een fantastische start, want dat heb ik ook gezien.

Het is een feit dat Feyenoord dit seizoen met Uth in de spits had kunnen spelen. Dat zou al zo veel schelen.
 
Bovenaan