De klassieker: Feyenoord - Ajax

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoor Perez nu zeggen dat de bekerwedstrijd beter was. Ik had het idee dat het voetbal van beide kanten vandaag toch een stuk beter was.
 

Fabian

Active member
Ik heb het ook gemist. Hij gaf Veltman nog een duw, maar dat lijk mij eerlijk gezegd niet wereldschokkend. Ik heb niet een echt een klassiek Kazim Torren momentje gezien.

Dat is het dus. Over die bal over de lijn kun je wat zeggen. Maar kom dan niet met zo'n zwakke reactie over Kazim waar geen waarheid in schuilt. De Boer mocht blij zijn dat die jongen erin kwam.
 

gevegt

Well-known member
Op de keper beschouwd had Feyenoord vanmiddag moeten winnen. Meer kansen en over de wedstrijd heen, het betere van het spel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is het dus. Over die bal over de lijn kun je wat zeggen. Maar kom dan niet met zo'n zwakke reactie over Kazim waar geen waarheid in schuilt. De Boer mocht blij zijn dat die jongen erin kwam.

Waar geen waarheid in schuilt wil ik niet zeggen. Ik heb de beelden niet gezien. Het lijkt mij alleen onwaarschijnlijk.

Op de keper beschouwd had Feyenoord vanmiddag moeten winnen. Meer kansen en over de wedstrijd heen, het betere van het spel.

Dat was ook het gevoel bij mij. Twee punten verloren. Al vond ik Ajax de tweede helft een groot deel wel assertiever/beter. Als je zo'n schijtgoal weer tegen krijgt, dan baal je. Dan heb ik het niet over een uit bal, maar over de ruimte die Klaassen kreeg en dat hij er dan weer via via in gaat. Dat die bal uit was, dat is lullig maar daarna moet je doorgaan.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Kan mij wel vinden in wat ze bij Foxsports zeiden over de dat scheidsrechters consequent moeten zijn. Niet dat er bij topwedstrijden en in Europa meer mag. Terwijl als je een week later tegen Heracles of de Graafschap speelt elk mannelijk duel wordt afgefloten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kan mij wel vinden in wat ze bij Foxsports zeiden over de dat scheidsrechters consequent moeten zijn. Niet dat er bij topwedstrijden en in Europa meer mag. Terwijl als je een week later tegen Heracles of de Graafschap speelt elk mannelijk duel wordt afgefloten.

Wat mij betreft dan deze lijn. Op deze manier komt er meer snelheid in een wedstrijd. Je krijgt meer duels te zien. Uiteindelijk moet men hardheid ontwikkelen om Europees en in interlands er te staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
El Ahmadi had wel rood kunnen krijgen...

Die mag dan wel een keer gaan oppassen. Hij heeft toch vaak van dit soort momenten. Het is goed dat je in dit soort wedstrijden de grens zoekt, maar die kan je niet beter structureel overgaan.

Rick Karsdorp in Metro zei:
Rick Karsdorp stond er met zijn neus bovenop. De rechtsback zag dat de bal over de lijn was. "Ik stond gelijk met mijn hand omhoog, want ik wist honderd procent zeker dat-ie volop uit was. Maar ik had natuurlijk gewoon door moeten gaan en mijn tegenstander tegen moeten houden", blikt hij terug tegenover Metro.

Tsja, dat is wel een beetje een pupillen fout.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Klaassen trouwens vanmiddag net als tegen Roda JC weer positief aanwezig. Hopelijk heeft hij de ergste dip nu achter de rug.
 

inhethoekje

Active member
Ongelukkig gelijkspel, vond ons over de 90 minuten net iets beter en hadden meer recht op de winst.
Maar ja, zo werkt het niet.

Kramer is echt een drama, die zou bij een gemiddelde Topklasser in de rust gewisseld worden en daarna door de trainer naar het 2e worden gestuurd.
Kazim miste een opgelegde kans maar door zijn inbreng begon het geloof in een goede afloop wel weer in het team te komen, vond na de 1-1 nl dat Feyenoord een beetje van slag was, maar dat is ook weer typisch Feyenoord terwijl dat nergens voor nodig is, maar met deze generatie spelers moet je je zegeningen tellen en blij zijn dat sommigen elkaar de bal soms in de voeten kunnen spelen zonder eerst te struikelen.

Al met al een leuke pot, spannend tot de laatste seconde.
 

inhethoekje

Active member
O ja, goede speler die Bazoer maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die jongen graag de Boetius rol wilt vervullen bij Ajax, hij ligt nl graag op de grond en als ik soms zijn reactie zie dan lijkt het wel of er een been is afgeschopt.

Hij moet nog een echte kerel worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de eerste twintig minuten tien keer op de grond liggen. Zulke klootzakken zijn onze Feyenoorders nou ook weer niet. Ik dacht dat Bazoer fysiek sterk genoeg was.
 

inhethoekje

Active member
Ik denk dat Bazoer iets te graag wil, die smijt zo met zijn krachten ,terwijl dat lichaam dat helemaal nog niet aankan, dat hij bij het minste of geringste moord en brand schreeuwt als hij een keer tegen een been of lichaam aanloopt.

Zijn hoofd wil meer als zijn lichaam nu al aankan zeg maar.

Maar hij komt er wel, dat is zeker.
 

gevegt

Well-known member
Uit de Telegraaf:
Ajax-trainer Frank de Boer vond 1-1 een terechte uitslag in de Klassieker tegen Feyenoord, maar hij vond wel dat twee Feyenoorders vroegtijdig van het veld moesten worden gestuurd. "Hun overtredingen waren niet op twee handen te tellen."

De Boer doelt op invaller Colin Kazim-Richards en Karim el Ahmadi, zegt hij tegen Fox Sports. "Kijk maar eens hoeveel overtredingen Kazim heeft gemaakt in de 25 minuten dat hij speelde. Turf het maar eens. Dat kun je niet op twee handen bijhouden. Volgens mij had Feyenoord twee rode kaarten moeten krijgen. Kazim en El Ahmadi."

Het blijft opvallend. Nooit de schuld bij je zelf zoeken en de tegenstander naar beneden drukken.
 
Bovenaan