Eef de Kip
Well-known member
Ik heb niet de indruk dat zonder Kaag de energieprijzen weer betaalbaar worden.
Lijkt me wel, energieprijzen zullen dan in heel Europa weer naar een laag niveau dalen.Ik heb niet de indruk dat zonder Kaag de energieprijzen weer betaalbaar worden.
O dat zeker. Maar de stakers roepen alleen regionale stakingen uit, de ns maakt er dan vervolgens zelf een grote puinhoop van.Ze zullen niet onterecht staken. Die mensen kennen er ook niets aan doe dat de NS zo schandalig veel geld vraagt voor de service.
Wodt dus minstens tot december.Door de kortsluiting in de hoogspanningskabels in Flevoland is er een enorme hoeveelheid hoogspanning door reguliere apparatuur gegaan. Ook zijn er bizarre beelden beschikbaar inmiddels.
Spoor en bovenleiding tussen Lelystad en Dronten is eigenlijk totaal kaput. Alles doorgebrand. Stremming gaat weken duren.
En het is allemaal ook weer duurder geworden ook. Dat gaat geruisloos, maar ik merk het wel echt. Ik snap het ook gewoon niet. Tuurlijk, personeelstekort is wel een ding wat je niet gemakkelijk oplost. Maar voor mijn gevoel laten we hier in Nederland al jaren kansen liggen om reizen met OV aantrekkelijker te maken. Mede daarom heb ik ook een beetje moeite met de schijn dat het kabinet zo begaan is met het milieu. Als er nou bij uitstek een manier is om minder CO2 uit te stoten dan is het wel om het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren, in plaats van lekker met z'n allen aansluiten in de file. Maar nee, wij leven in een land waarin aansluiten in de file nog altijd een stuk aangenamer is dan reizen met het OV. Onbegrijpelijk.De lol raakt er wel een beetje van af als het OV zo onberekenbaar blijft. Paar keer met een vriend afgesproken dit jaar die met OV moest komen en iedere keer viel er een trein uit door personeelstekort waardoor hij een half uur later aankwam. Zelf een keer de trein gepakt en hetzelfde verhaal. Belangrijk dat ze een schema maken en die na kunnen komen. Ik snap ook nooit waarom ze altijd zulke korte treintoestellen inzetten. Ook vroeger al als er minder treinen reden vanwege werkzaamheden. Dan waren de treinstellen die wel reden eerder korter dan langer.