gevegt
Well-known member
Gewoon even een tikkie sturen. Dan kan ze nog lekker een avondje zuipen!Hele avond geen treinreizen meer; dochter Scout staat vast in Amsterdam.
Gewoon even een tikkie sturen. Dan kan ze nog lekker een avondje zuipen!Hele avond geen treinreizen meer; dochter Scout staat vast in Amsterdam.
papa Scout mag na een middagje HSC niet meer rijden. Dochter Scout heeft een hotelletje gevonden.Dat wordt nog een ritje voor papa Scout?
Moeder Scout ligt al plat?papa Scout mag na een middagje HSC niet meer rijden. Dochter Scout heeft een hotelletje gevonden.
Ik idd ook niet. Als ze de veiligheid niet kunnen garanderen, dan kan er wel met 40 km/u gereden worden, dat doen ze bv ook als ze niet zeker weten of een overweg dicht is, of als een 'permissief' zijn lang rood blijft geven zonder logische reden. Dan gaat men rijden op zicht.Ik snap trouwens niet dat NS geen pendeltreinen kan inzetten.
Wat is de oorzaak van de storing?Ik idd ook niet. Als ze de veiligheid niet kunnen garanderen, dan kan er wel met 40 km/u gereden worden, dat doen ze bv ook als ze niet zeker weten of een overweg dicht is, of als een 'permissief' zijn lang rood blijft geven zonder logische reden. Dan gaat men rijden op zicht.
Die zijn niet van de NS, en hebben blijkbaar geen last van de storing...Wat is de oorzaak van de storing?
Overigens, de lokale treinen rijden wel.
Als je de oorzaak niet weet, lijkt het mij zeer onverstandig om toch te gaan rijden. Je weet immers niet wat er nog meer fout kan gaan.Die zijn niet van de NS, en hebben blijkbaar geen last van de storing...
Geen idee wat de oorzaak was, zal wel ergens een systeemfout zijn. De wissels konden wel gewoon bediend worden begreep ik, dus dan kan je (niet snel, maar denk dat menig reiziger vandaag een spreekwoordelijke moord gedaan had voor een trein die 30-40 km/u reed, maar wel op plek van bestemming aankwam) in principe rijden.
Wat is de oorzaak van de storing?
Overigens, de lokale treinen rijden wel.
Heel verstandig dus dat ze niet rijden.Planning- en personeelssysteem van de NS lag plat. Seinen, wissels, bovenleiding, overwegen doen het gewoon. Aangezien regionale spoorlijnen niet door NS gedaan worden maar door bv. Arriva hadden die daar mooi geen last van.
Heel verstandig dus dat ze niet rijden.
Kortom, ik heb weer eens gelijk.Vroeger was bij dit soort situaties de gewoonte bij NS om regionaal iedereen te verzamelen en kijken wat nog wel kon rijden. Handmatig. Een jaar of 10 geleden is dat verboden en wegbezuinigd ten gunste van centrale bijsturing. Nu moet alles via hoofdkantoor Utrecht, ook als personeel+trein in pak m beet Zwolle prima naar pak m beet Leeuwarden kan rijden.
Dit wist ik trouwens ook niet maar las ik vanavond. Treinen plannen lijkt me heel erg moeilijk, zeker als je alles centraal wil doen en vervolgens de computer uitvalt.
Gek genoeg is precies dit wel wat gebeurt bij bepaalde storingen. Dan rijden ze gewoon ‘op zicht’, wat betekent dat ze snel moeten kunnen stoppen (vandaar ook dat ze dan Max 40 km/u mogen rijden)Als je de oorzaak niet weet, lijkt het mij zeer onverstandig om toch te gaan rijden. Je weet immers niet wat er nog meer fout kan gaan.
Als de NS zou doen wat jij voorstelt en het gaat op een paar overgangen mis omdat er mensen zijn die een overgang oversteken omdat de bomen te lang dicht zijn,
Was toch al langer bekend? Van vroeger spreekwoordelijk elk emplacement zijn eigen seinhuis naar alles regionaal is al een hele tijd aan de gang. Het beroemde centraliseren.Vroeger was bij dit soort situaties de gewoonte bij NS om regionaal iedereen te verzamelen en kijken wat nog wel kon rijden. Handmatig. Een jaar of 10 geleden is dat verboden en wegbezuinigd ten gunste van centrale bijsturing. Nu moet alles via hoofdkantoor Utrecht, ook als personeel+trein in pak m beet Zwolle prima naar pak m beet Leeuwarden kan rijden.
Dit wist ik trouwens ook niet maar las ik vanavond. Treinen plannen lijkt me heel erg moeilijk, zeker als je alles centraal wil doen en vervolgens de computer uitvalt.
Wel echt een succes om iedereen weer het OV in te krijgen. Uitgeklede dienstregelingen en stakingen.
Staking, blaadjes of ijs. Altijd wat bij de ns