De hel van het openbaar vervoer

zwammy

Well-known member
Nou vooruit. De D66 dan met hun klimaat minister en agenda doordrammers. Wanneer er dan politiek bedreven gaat worden zoals in de landen om ons heen die wel inwoners compenseert. Ook zo het fijn zijn dat wanneer in Groningen de gaskraan word open gedraaid het dan gaat zoals in Noorwegen, dus dat vooral de Noren profiteren. Maar goed, dat zal een utopie zijn
 

erka

Well-known member
Nog veel belangrijker dan wie er profiteert: als de overheid nou eens eerst voor de Groningers echt goede, ruimhartige schaderegelingen zonder rompslomp regelt en onveilige woningen echt snel aanpakt en wederom zonder bureaucratie. Ik ben ervan overtuigd dat er dan genoeg Groningers zijn die niet tegen gaswinning zijn.
Punt is alleen, de afgelopen 60 jaar hebben wel aangetoond dat de Nederlandse overheid daar totaal niet toe in staat is.
 

JMD

Well-known member
Ze zullen niet onterecht staken. Die mensen kennen er ook niets aan doe dat de NS zo schandalig veel geld vraagt voor de service.
O dat zeker. Maar de stakers roepen alleen regionale stakingen uit, de ns maakt er dan vervolgens zelf een grote puinhoop van.
 

stc

Well-known member
De bonden en werknemers hebben goede punten (primair en secundair)om te staken. Echter, ik begrijp ook de kant van de NS.

Apc kan misschien een probleem worden. Als de NS dit (gedeeltelijk) accepteert dan vraag ik mij af of de werknemers ook geld inleveren als er deflatie is.

Daarnaast hoe langer er geen nieuwe CAO is en er gestaakt wordt, neemt de steun voor de bonden, personeel en NS steeds verder af.
 
Laatst bewerkt:

stc

Well-known member
Ik ben benieuwd of de gesprekken van morgen tussen de vakbonden en NS iets gaan opleveren. Het gevoel zegt dat ze niet dichter bij elkaar komen en komende tijd nog meer gaan staken.
 

JMD

Well-known member
Door de kortsluiting in de hoogspanningskabels in Flevoland is er een enorme hoeveelheid hoogspanning door reguliere apparatuur gegaan. Ook zijn er bizarre beelden beschikbaar inmiddels.
Spoor en bovenleiding tussen Lelystad en Dronten is eigenlijk totaal kaput. Alles doorgebrand. Stremming gaat weken duren.
Wodt dus minstens tot december.
 

Jef400

Well-known member
Ik denk dat het nog wel eens langer kan gaan duren. Dit is de meest optimistische planning in het zwarte scenario wat volledige vervanging heet.
 

Pascallovic

Well-known member

Het eerste briljante advies is al binnen. Zal Koolmees vast bedacht hebben voor hij daadwerkelijk begint. Maandag en vrijdag is de helft afwezig want in deeltijdland Nederland is een lang weekend heilig. Op de woensdag zijn de kinderen vroeg uit school, dus is de helft er ook niet. Blijven er 2 potentiële vergaderdagen over als je iedereen erbij wilt hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Grootste problemen met de trein is tegenwoordig het tekort aan personeel. Dus als je het personeel in ieder geval op de dinsdag en de donderdag inzet, dan vallen er misschien wat minder treinen op die dag uit en is men meer genegen om weer het OV te nemen.
 

erka

Well-known member
Gewoon minder maar langere treinen laten rijden, net zoals vroeger en net zoals in bijvoorbeeld Zwitserland waar dubbeldekkers van 12 rijtuigen lang rijden op de drukke IC-trajecten. Of denk ik dan te simpel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wilde vorige week ergens een mailtje sturen naar de RET omdat de metro's tegenwoordig weer echt niet normaal overvol zijn in de spits en ze bij de RET nog op de vakantiedienstregeling rijden. Lees: geen extra metro's in de spits. Maar toen zag ik een bericht dat ze juist noodgedwongen minder metro's in gaan zetten vanwege personeelstekort. :rolleyes:
 

Pascallovic

Well-known member
De NS weigert ook gewoon te rijden zonder personeelstekort. Bij Ajax - Go Ahead (was ook evenement in Ziggodome die avond) dat ze doelbewust al het treinverkeer rond de Arena (Bijlmer, Amstel, Duivendrecht, Zuid/WTC) eruit gooien vanaf 16.00 uur. Daarvoor konden ze rijden, de ochtend er na konden ze rijden. Echter uit angst dat het druk zou worden gooiden ze alles er maar uit. Want ja er waren ook wat werkzaamheden op de route Utrecht. Er had iets kunnen rijden, maar dat weigerden ze te doen. Oh ja en mijn treinroute naar huis (woon in West-Friesland tegenwoordig), reed vanwege personeelstekort ook maar de helft van de dienstregeling. Wedstrijd rond 22.00 uur klaar en pas om 23.20 uur dat ik de trein op Centraal kon pakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De lol raakt er wel een beetje van af als het OV zo onberekenbaar blijft. Paar keer met een vriend afgesproken dit jaar die met OV moest komen en iedere keer viel er een trein uit door personeelstekort waardoor hij een half uur later aankwam. Zelf een keer de trein gepakt en hetzelfde verhaal. Belangrijk dat ze een schema maken en die na kunnen komen. Ik snap ook nooit waarom ze altijd zulke korte treintoestellen inzetten. Ook vroeger al als er minder treinen reden vanwege werkzaamheden. Dan waren de treinstellen die wel reden eerder korter dan langer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De lol raakt er wel een beetje van af als het OV zo onberekenbaar blijft. Paar keer met een vriend afgesproken dit jaar die met OV moest komen en iedere keer viel er een trein uit door personeelstekort waardoor hij een half uur later aankwam. Zelf een keer de trein gepakt en hetzelfde verhaal. Belangrijk dat ze een schema maken en die na kunnen komen. Ik snap ook nooit waarom ze altijd zulke korte treintoestellen inzetten. Ook vroeger al als er minder treinen reden vanwege werkzaamheden. Dan waren de treinstellen die wel reden eerder korter dan langer.
En het is allemaal ook weer duurder geworden ook. Dat gaat geruisloos, maar ik merk het wel echt. Ik snap het ook gewoon niet. Tuurlijk, personeelstekort is wel een ding wat je niet gemakkelijk oplost. Maar voor mijn gevoel laten we hier in Nederland al jaren kansen liggen om reizen met OV aantrekkelijker te maken. Mede daarom heb ik ook een beetje moeite met de schijn dat het kabinet zo begaan is met het milieu. Als er nou bij uitstek een manier is om minder CO2 uit te stoten dan is het wel om het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren, in plaats van lekker met z'n allen aansluiten in de file. Maar nee, wij leven in een land waarin aansluiten in de file nog altijd een stuk aangenamer is dan reizen met het OV. Onbegrijpelijk.
 
Bovenaan