De hel van het openbaar vervoer

Jef400

Well-known member
En dan denk je dat dit het enige is. Maar treinrukkers en vechtpartijen zijn op die lijn en op het Hoornse station ook geen zeldzaamheid helaas.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En dan denk je dat dit het enige is. Maar treinrukkers en vechtpartijen zijn op die lijn en op het Hoornse station ook geen zeldzaamheid helaas.

Die treinrukker is opgepakt en die MMA conducteur geeft juist een gevoel van veiligheid.
 

Jef400

Well-known member
Die vechtpartijen blijven helaas niet beperkt tot die MMA conducteur. Dan had ik het ook niet zo genoemd natuurlijk ;-). Hopelijk kan ik er over anderhalf tot twee jaar verandering in brengen als ik ben afgestudeerd en straks hopelijk zelf hoofdconducteur ben.
 

Pascallovic

Well-known member
Moet tegenwoordig ook regelmatig via Hoorn. Ik vind het op zich niet de meest vervelende lijn qua betrouwbaarheid. De incidenten heb ik gelukkig ook nog niet zelf meegemaakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die vechtpartijen blijven helaas niet beperkt tot die MMA conducteur. Dan had ik het ook niet zo genoemd natuurlijk ;-). Hopelijk kan ik er over anderhalf tot twee jaar verandering in brengen als ik ben afgestudeerd en straks hopelijk zelf hoofdconducteur ben.

Ah dan heb ik dat 'gemist'. Sinds corona nog maar een keer in de trein gezeten op en neer van Sloterdijk naar Alkmaar. Daarvoor eigenlijk ook weinig meer. In de jaren dat ik wel intensief gebruik maakte van de trein nog nooit problemen gehad in Hoorn.
 

Jef400

Well-known member
Ik wel, enkele vechtpartijen in de trein. 's avonds laat redelijk wat onguur volk, zeker op late tijdstippen op doordeweekse avonden. Al hoop ik natuurlijk wel dat de overlast steeds verder afneemt en vriendelijke forumlieden als Max en Pascallovic gun ik natuurlijk helemaal geen ellende toe.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wel, enkele vechtpartijen in de trein. 's avonds laat redelijk wat onguur volk, zeker op late tijdstippen op doordeweekse avonden. Al hoop ik natuurlijk wel dat de overlast steeds verder afneemt en vriendelijke forumlieden als Max en Pascallovic gun ik natuurlijk helemaal geen ellende toe.

Hmm dat is vervelend. Maar goed, ik zou met name forens worden, dus dan blijf je weg van de late tijdstippen doordeweeks. In de zaterdag is het de laatste jaren toch al de gewoonte om met vrienden al in de middag te beginnen met zuipen en af te taaien voordat OV ongezelliger wordt.
 

erka

Well-known member
Voor de toeristen natuurlijk. Die overigens ook gewoon met de reguliere hoogfrequente buslijnen van Schiphol naar Amsterdam hadden gekund.
 

stc

Well-known member
Ik denk eerlijk gezegd dat binnenkort nog geen akkoord is tussen NS en vakbonden. Blijven beide bij hun standpunten. Dus ik denk vanaf volgende week weer landelijke stakingen. Als de vakbonden iedereen wil laten zien dat ze het menens is, dan zouden ze aanstaand weekend moeten gaan staken. Dan tref je ook de GP van Zandvoort keihard.

Ben ook benieuwd als de stakingen landelijk gaan worden, of de publieke opinie tegen de machinisten/conducteurs gaan keren. Ook ben ik benieuwd of er dan nog meer mensen uit de trein wegblijven, waardoor de NS het nog moeilijker gaat krijgen en uiteindelijk weer bij de staat moet aankloppen en/of faillissement moet gaan aanvragen.
 

erka

Well-known member
Door de kortsluiting in de hoogspanningskabels in Flevoland is er een enorme hoeveelheid hoogspanning door reguliere apparatuur gegaan. Ook zijn er bizarre beelden beschikbaar inmiddels.
Spoor en bovenleiding tussen Lelystad en Dronten is eigenlijk totaal kaput. Alles doorgebrand. Stremming gaat weken duren.
 

JMD

Well-known member
Door de kortsluiting in de hoogspanningskabels in Flevoland is er een enorme hoeveelheid hoogspanning door reguliere apparatuur gegaan. Ook zijn er bizarre beelden beschikbaar inmiddels.
Spoor en bovenleiding tussen Lelystad en Dronten is eigenlijk totaal kaput. Alles doorgebrand. Stremming gaat weken duren.
Ja, zag de beelden ook. Niet verbazingwekkend dat dat herstel zo lang gaat duren gezien wat er gebeurde.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ook vrijdag wordt het complete treinverkeer er weer uitgegooid...
Hoho, alleen de NS... ;)

Het blijft toch een incompetente zooi daar, als er regionaal gestaakt wordt rijdt in heel NL geen NS-trein... Dus ook de stoptrein Maastricht - Eindhoven rijdt niet omdat de regio Amsterdam staakt...
Dat je de dienstregeling aanpast bij staking snap ik, maar hoe moeilijk is het om dan pendeltreinen in te stellen tot de plek waar gestaakt wordt?
 

erka

Well-known member
De volgende keer dat de concessie aan NS gegund wordt moet de voorwaarde erin dat ze per landsdeel moeten blijven rijden als er geen storing/staking is in het betreffende landsdeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

stc

Well-known member
Theoretisch gezien kan de NS wel een nooddienstregeling in elkaar draaien en uitvoeren. Wat de echte reden is om dit niet te doen zal ik niet te weten komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

zwammy

Well-known member
Ze zullen niet onterecht staken. Die mensen kennen er ook niets aan doe dat de NS zo schandalig veel geld vraagt voor de service.
 

erka

Well-known member
Ze zullen niet onterecht staken. Die mensen kennen er ook niets aan doe dat de NS zo schandalig veel geld vraagt voor de service.

Eens. Ik steun de staking. Het moest maar eens gedaan zijn met alles zo goedkoop mogelijk doen. Zie ook Schiphol, zorg, politie etc. Wat mij betreft mag er wel even flink gestaakt worden hier en daar.
 

Maasveld

Well-known member
Eens. Ik steun de staking. Het moest maar eens gedaan zijn met alles zo goedkoop mogelijk doen. Zie ook Schiphol, zorg, politie etc. Wat mij betreft mag er wel even flink gestaakt worden hier en daar.
Gelukkig zijn de supermarkten en energiebedrijven de stakingen al voor geweest.
 

zwammy

Well-known member
Ach, dat zijn idd de leuke bedrijven. Boeren en mensen uitknijpen en dan snel de andere kant op kijken. Jammer dat we niet veel meer lokaal gekocht mag worden, als er 1 branche om mag vallen en schade pakken zijn het de supermarkten, hup boeren.

Energie zal wel hersteld worden als kaag eindelijk van haar bezem is afgeschoten
 
Bovenaan