De hel van het openbaar vervoer

Batigoal

Well-known member
Lage Zwaluwe herinner ik me vooral als station waarvan ik ter hoogte van regelmatig vertraging had met de trein vanwege botsing tussen trein en persoon.
 

ALenstra

Well-known member
Haha, klinkt bekend. Heb er meerdere keren meegemaakt dat de trein plotseling remde en een tijd stil stond. En altijd bij dat tochtgat!
 

JMD

Well-known member
1,5 miljard voor het doortrekken van de NZ-lijn naar Schiphol en Hoofddorp... Wordt nog een heel gepuzzel naar het traject lijkt me.
Zouden ze nog wat geld overhebben voor het doortrekken van de NZ-lijn naar Nieuw Vennep en Hillegom?? :)


Verder nog geld voor de 'Oude Lijn' tussen Delft en Schiedam, zou die na jaren dan eindelijk 4-sporig worden?? Is al meer dan 20 jaar de bottleneck in het stuk Leiden - Rotterdam. Eerst liep de bottleneck van Den Haag tot Rotterdam, nu van Rijswijk tot Rotterdam, men is bezig met viersporigheid tot Delft Zuid...
 

Eef de Kip

Well-known member
1,5 miljard voor het doortrekken van de NZ-lijn naar Schiphol en Hoofddorp... Wordt nog een heel gepuzzel naar het traject lijkt me.
Zouden ze nog wat geld overhebben voor het doortrekken van de NZ-lijn naar Nieuw Vennep en Hillegom?? :)
Mijn god, dat stuk in Amsterdam daar hebben ze al tig jaar over gedaan, dat zal dus niet voor 2040 af zijn. Hoewel er nu wel een stuk bovengronds kan lijkt me.

Verder nog geld voor de 'Oude Lijn' tussen Delft en Schiedam, zou die na jaren dan eindelijk 4-sporig worden?? Is al meer dan 20 jaar de bottleneck in het stuk Leiden - Rotterdam. Eerst liep de bottleneck van Den Haag tot Rotterdam, nu van Rijswijk tot Rotterdam, men is bezig met viersporigheid tot Delft Zuid...

Ik ben er al een tijdje niet meer geweest maar in Delft ligt het toch grotendeels onder de grond? Is daar dan überhaupt ruimte om dat spoor te verdubbelen of ligt er onder de grond al dubbel spoor?
 

JMD

Well-known member
Mijn god, dat stuk in Amsterdam daar hebben ze al tig jaar over gedaan, dat zal dus niet voor 2040 af zijn. Hoewel er nu wel een stuk bovengronds kan lijkt me.
Probeer maar eens ruimte te vinden tussen Amsterdam zuid en Schiphol plaza....
en vanwege het vliegveld zal je ook niet onbeperkt de hoogte in mogen...
 
Bovenaan