Dat zal, maar wat Joost zegt is helemaal waar. De treinen aan het einde van het traject in Zeeland zijn makkelijk op te vangen en bovendien zelden vol. Zo'n test kun je gewoon niet op de meeste trajecten doen, zonder direct allerlei knooppunten of drukke trajecten af te sluiten. Enige andere trace waar ik aan zit te denken is Heerhugowaard-Den Helder. Maar dat is enkelspoor volgens mij.
Wel benieuwd hoe ze dat met goederentreinen naar Vlissingen gaan doen. Daar rijdt nog behoorlijk wat.
Zelden volle treinen ja, maar zelfs al zitten ze maar half vol praat je alsnog over 300 man/vrouw...
Die mensen ervaren nu ook erg veel vertraging omdat er vaak storingen zijn. Dan is dit een investering die het uiteindelijk wel waard gaat zijn.
Als dit op een ander traject was getest had de Zeelandlijn daar uiteindelijk ook profijt van gehad. STerker nog: omdat ze proefkonijn zijn is de kans juist groot dat ze na die 9 maanden meer storingen hebben (zie ook het artikel.
En ik verbaas me ook over de lengte qua tijdsduur... Een maandje is nog te doen, plan je het in de zomer, weinig mensen er last van. Maar nu, 9 maanden. En dit soort prijecten lopen vaak uit, dus je zit zo aan een jaar...
En dan vervolgens dat men dan weer klaagt dat te veel mensen de auto nemen...
Die overstap is inderdaad juist. Het enige wat ik wel hoop is dat reizigers van Vlissingen naar Goes rechtstreeks gebracht worden en dat bussen niet ook nog via Middelburg rijden, maar daar wordt ongetwijfeld over gedacht.
MAg ik hopen idd...
En idd, hoe gaat het met het goederenvervoer.
En ja, ik snap wel dat dit een makkelijk traject is om te kiezen, maar had je niet beter een traject kunnen kiezen dat makkelijk via NS opvangbaar is (vooral qua capaciteit)? Dat je bv op de route eromheen meer treinen laat rijden.