De hel van het openbaar vervoer

Joost

Well-known member
Ik snap de keuze voor Zeeland wel. Je moet dit systeem blijkbaar uitgebreid testen en dat kan je het beste doen op een uiteinde van een traject. In Zeeland heb je ook nog op hetzelfde traject een snelweg liggen waar vrijwel nooit file staat. Je kunt vrij eenvoudig en zonder veel tijdverlies bussen deze dienstregeling laten opvangen, het scheelt 1 minuut. Het station in Vlissingen ligt ook nog eens op een heel onhandige plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
2029 pas, het is niet dat ze het niet wisten
Het gaat ook niet om 2029, maar dat je mensen gedurende bijna een jaar van het spoorwegnet afsluit, waaronder een provinciehoofdstad.

En het gaat er niet om dat het qua tijd (station tot station) ongeveer hetzelfde is (want dat is idd zo), maar het is wel voor veel mensen een extra overstap, plus dat er grote kans is dat je volle bussen hebt en dus extra lang moet wachten op de volgende. In een intercitystel (dubbeldeks) passen zo 400-500 mensen, in een bus een stuk of 70 (dubbeldeks).
 

erka

Well-known member
Het gaat ook niet om 2029, maar dat je mensen gedurende bijna een jaar van het spoorwegnet afsluit, waaronder een provinciehoofdstad.

En het gaat er niet om dat het qua tijd (station tot station) ongeveer hetzelfde is (want dat is idd zo), maar het is wel voor veel mensen een extra overstap, plus dat er grote kans is dat je volle bussen hebt en dus extra lang moet wachten op de volgende. In een intercitystel (dubbeldeks) passen zo 400-500 mensen, in een bus een stuk of 70 (dubbeldeks).

Dat zal, maar wat Joost zegt is helemaal waar. De treinen aan het einde van het traject in Zeeland zijn makkelijk op te vangen en bovendien zelden vol. Zo'n test kun je gewoon niet op de meeste trajecten doen, zonder direct allerlei knooppunten of drukke trajecten af te sluiten. Enige andere trace waar ik aan zit te denken is Heerhugowaard-Den Helder. Maar dat is enkelspoor volgens mij.

Wel benieuwd hoe ze dat met goederentreinen naar Vlissingen gaan doen. Daar rijdt nog behoorlijk wat.
 

Joost

Well-known member
Het gaat ook niet om 2029, maar dat je mensen gedurende bijna een jaar van het spoorwegnet afsluit, waaronder een provinciehoofdstad.

En het gaat er niet om dat het qua tijd (station tot station) ongeveer hetzelfde is (want dat is idd zo), maar het is wel voor veel mensen een extra overstap, plus dat er grote kans is dat je volle bussen hebt en dus extra lang moet wachten op de volgende. In een intercitystel (dubbeldeks) passen zo 400-500 mensen, in een bus een stuk of 70 (dubbeldeks).
Die mensen ervaren nu ook erg veel vertraging omdat er vaak storingen zijn. Dan is dit een investering die het uiteindelijk wel waard gaat zijn. Die overstap is inderdaad juist. Het enige wat ik wel hoop is dat reizigers van Vlissingen naar Goes rechtstreeks gebracht worden en dat bussen niet ook nog via Middelburg rijden, maar daar wordt ongetwijfeld over gedacht.
 
Bovenaan