De hel van het openbaar vervoer

Jef400

Well-known member
Wil je je fiets van het station ophalen. Kom je een lint tegen. Schietpartij op het station hier😂
 

JMD

Well-known member
ProRail gaat weer lekker... 2 weken druk bezig zijn met een aantal sporen bij Schiphol en dan vergeten dat daarna eerst nog 'roest gereden' moet worden...
 

erka

Well-known member
ProRail gaat weer lekker... 2 weken druk bezig zijn met een aantal sporen bij Schiphol en dan vergeten dat daarna eerst nog 'roest gereden' moet worden...

Alles uitbesteden aan onderaannemers...bij Prorail zitten alleen maar managers.

Roestrijden doen we ook nog maar sinds 1839 in Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De EU heeft officieel de Lelylijn op de kaart gezet als nieuwe spoorverbinding in het Europese spoornetwerk. Oke, mooi.
De EU wil dat het uiterlijk in 2050 gerealiseerd is... Zeg dan niks... Kom op zeg... Dat is 26 jaar. :)
 

erka

Well-known member
De EU heeft officieel de Lelylijn op de kaart gezet als nieuwe spoorverbinding in het Europese spoornetwerk. Oke, mooi.
De EU wil dat het uiterlijk in 2050 gerealiseerd is... Zeg dan niks... Kom op zeg... Dat is 26 jaar. :)

Voordat een spoorlijn er ligt ben je al snel voorbij 2040 hoor. Reken maar rustig 20 jaar voor zulke spoorlijnen met alle procedures en aanbestedingen.
 

JMD

Well-known member
Hanzelijn was er in 6 jaar... Van eerste spade tot einde. Oke, rekenen we plannen mee (maar er ligt al een idee) dan kan het echt wel in 10 jaar als je nu begint.
 

erka

Well-known member
Hanzelijn was er in 6 jaar... Van eerste spade tot einde. Oke, rekenen we plannen mee (maar er ligt al een idee) dan kan het echt wel in 10 jaar als je nu begint.

Is ook een veel korter stuk he. Overigens duurde dat van start tot finish ook 20 jaar: kwam begin jaren 90 in het MIRT en werd in 2012 geopend.
Betuweroute kwam in 1988 in de plannen en werd uiteindelijk in 2007 geopend. Dit soort projecten duurt gewoon erg lang in de procedure en aanlooptijd. De aanleg zelf gaat meestal sneller.

Het punt is dat veel overheden vaak veel te optimistisch zijn met planningen.
 

gevegt

Well-known member
Is ook een veel korter stuk he. Overigens duurde dat van start tot finish ook 20 jaar: kwam begin jaren 90 in het MIRT en werd in 2012 geopend.
Betuweroute kwam in 1988 in de plannen en werd uiteindelijk in 2007 geopend. Dit soort projecten duurt gewoon erg lang in de procedure en aanlooptijd. De aanleg zelf gaat meestal sneller.

Het punt is dat veel overheden vaak veel te optimistisch zijn met planningen.
Komt bij dat Jan en Alleman tegenwoordig bezwaarschriften indienen om er zelf beter van te worden. Alleen die procedures kunnen al vijf jaar duren.
 
Bovenaan