Alle perrons zijn toch open? En het aantal passagiers zal eerder minder zijn dan meer (doordat er geen aanvoer vanuit Den Haag is) lijkt me... En van Den Haag rijden wel alle treinen naar Utrecht/Rotterdam, daar zou je dan zo'n zelfde chaos hebben, en die stations zijn qua oppervlakte echt minder ruim dan Leiden.Omdat Leiden Centraal niet de capaciteit heeft om de mensenstroom te verwerken op de andere perrons en er dus daar (levens)gevaarlijke situaties ontstaan.
Alleen gaan die passagiers richting Den Haag en verder dus wel de perrons op. De bussen 43 en 45 zitten vol dus gaan ze omreizen. Of via Woerden of via Schiphol Rotterdam maar die capaciteit is er niet. Je zit ook met een logistieke opgave he. Je gaat nooit zoveel materieel als normaal op Leiden krijgen. Buiten de infrastructurele beperkingen op de andere trajecten. Ik snap het wel. Net zoals de emoties bij de reizigers die nu gestrand zijn.Alle perrons zijn toch open? En het aantal passagiers zal eerder minder zijn dan meer (doordat er geen aanvoer vanuit Den Haag is) lijkt me... En van Den Haag rijden wel alle treinen naar Utrecht/Rotterdam, daar zou je dan zo'n zelfde chaos hebben, en die stations zijn qua oppervlakte echt minder ruim dan Leiden.
En verder is Leiden 1 van de grootste stations van Nederland (ik meen 6e ofzo qua verwerkte passagiers) dus als zij dat niet op kunnen vangen, wie dan wel?
En die problemen zijn er niet in Den Haag dan? Daar speelt precies hetzelfde als jij aangeeft vwb Leiden...Alleen gaan die passagiers richting Den Haag en verder dus wel de perrons op. De bussen 43 en 45 zitten vol dus gaan ze omreizen. Of via Woerden of via Schiphol Rotterdam maar die capaciteit is er niet. Je zit ook met een logistieke opgave he. Je gaat nooit zoveel materieel als normaal op Leiden krijgen. Buiten de infrastructurele beperkingen op de andere trajecten. Ik snap het wel. Net zoals de emoties bij de reizigers die nu gestrand zijn.
Den Haag heb je veel meer verbindingen dan Leiden ook veel meer perrons. Kijk Leiden lijkt groot, maar in wezen zijn het maar 3 perrons. Buiten dat je in Leiden ook nog eens veel studentenverkeer hebt. Zeker in de spits. Als de perrons dan vollopen moeten ze dicht omdat er anders mensen het spoor opgaan. Daarom heropenen ze ook pas over een paar uur op dat station. Het is niet alleen Leiden zelf. Maar ook passagiers uit de andere richtingen die de stromen moeten kruizen hé. Den Haag heb je nu perrons over die je kunt gebruiken mocht het te druk worden. Leiden niet..En die problemen zijn er niet in Den Haag dan? Daar speelt precies hetzelfde als jij aangeeft vwb Leiden...
Maar naar Utrecht en Rotterdam rijdt het daar wel gewoon.
Den Haag meer verbindingen dan Leiden? Van Leiden kan je naar Lammenschans/Alphen, Den Haag, Haarlem en Schiphol. Vanuit Den Haag naar Rotterdam, Utrecht en Leiden. Zijn toch echt minder in Leiden. Verder is Leiden een veel groter station (ook qua vervoersstromen die ze verwerken) dan de stations van Den Haag. En ja, je hebt gelijk dat Den Haag CS meer perrons heeft, maar die op Leiden zijn wel veel langer en breder dan die op Den Haag.Den Haag heb je veel meer verbindingen dan Leiden ook veel meer perrons. Kijk Leiden lijkt groot, maar in wezen zijn het maar 3 perrons. Buiten dat je in Leiden ook nog eens veel studentenverkeer hebt. Zeker in de spits. Als de perrons dan vollopen moeten ze dicht omdat er anders mensen het spoor opgaan. Daarom heropenen ze ook pas over een paar uur op dat station. Het is niet alleen Leiden zelf. Maar ook passagiers uit de andere richtingen die de stromen moeten kruizen hé. Den Haag heb je nu perrons over die je kunt gebruiken mocht het te druk worden. Leiden niet..
Als dit in de spits was gebeurd, was het aantal slachtoffers niet te overzien geweest.
Vast niet, maar een ongeluk kan altijd gebeuren. Nu zaten er 'slechts' 60 mensen in de trein.Werken ze aan het spoor tijdens de spits?
Vast niet, maar een ongeluk kan altijd gebeuren. Nu zaten er 'slechts' 60 mensen in de trein.
Ja, dat weet ik (Leiden - Den Haag heb ik jarenlang dagelijks gereden met de trein toen ik nog in Delft werkte). Dat zou ik meer snappen dan 'drukte', want daar moet een station op voorbereid zijn, er ligt wel vaker iets plat rond Leiden.@JMD tussen Leiden en Den Haag is nog wel een ander belangrijk verschil. In Den Haag zijn veel opstelsporen en mogelijkheden om te keren. In Leiden haast niet. Daarom kon het in Den Haag veel sneller hervat worden.
Nee, maar ik dacht dat er automatisch altijd een belletje naar de verkeersleiding ging bij een ongeluk?Want een machinist in shock denkt daar rationeel aan.
Lang niet altijdNee, maar ik dacht dat er automatisch altijd een belletje naar de verkeersleiding ging bij een ongeluk?