De hel van het openbaar vervoer

Lennard95

New member
Altijd leuk zo'n gepland onderhoud op traject Den haag HS - Schiedam op zondag :eek:mg: Dus nu met de metro naar Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Altijd leuk zo'n gepland onderhoud op traject Den haag HS - Schiedam op zondag :eek:mg: Dus nu met de metro naar Feyenoord.

Ah dat wordt dus met de Fyra naar Rotterdam. Ik neem aan dat die dan weer eens toeslagvrij is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zal vast weer niet, Trouwens met de metro vanaf Laan van NOI naar cs had ik ook tegen Excelsior vorig jaar, drama was dat .

Vrijwel altijd met werkzaamheden wel. Maar dat is wel het verneukeratieve, ik heb een weekend abonnement waardoor trein gratis is en dan zou je voor de metro moeten gaan dokken omdat de NS niet rijdt of dus een toeslag.
 

fr-keff

Active member
Ah dat wordt dus met de Fyra naar Rotterdam. Ik neem aan dat die dan weer eens toeslagvrij is.

Gaat die wel dan? De IC naar Brussel begint nu pas vanaf Rotterdam CS en zal dus niet rijden vanaf Amsterdam CS, Schiphol en Den Haag HS.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gaat die wel dan? De IC naar Brussel begint nu pas vanaf Rotterdam CS en zal dus niet rijden vanaf Amsterdam CS, Schiphol en Den Haag HS.

Je hebt gewoon standaard een IC Direct tussen Amsterdam CS en Rotterdam CS (en al het gaat Breda). Voor Plopsaland moet je inderdaad overstappen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mijn vrouw doet een poging om van Rotterdam naar huis te komen. 18.30 uur op het treinstation. Trein stuk, advies de trein naar Amsterdam nemen. Dus een uur vertraging. In Amsterdam lang wachten op logische aansluting naar Enschede. Uiteindelijk in Amersfoort gekomen om over te stappen, maar dat kan niet want de trein zit vol, weer een half uurtje vertraging. Zojuist ingestapt voor ritje Amersfoort - Enschede. Verwachte eindtijd 23.15 uur.
Totaal 4 uur en 45 minuten; de trein is aardig op weg. :sad:

Vervelende is nog dat ik haar van het station op moet halen.
 

Ska P 187

Well-known member
Je snapt het niet. Het Is een geestelijke ziekte, die mensen zijn alle besef kwijt.

Dat laatste zeker, maar van de andere kant: ik heb ook weinig respect voor mensen die geen andere uitweg zien en zichzelf dan maar voor de trein gooien. En de machinist een trauma bezorgen. Ik heb als kind ooit eens iemand van 12 hoog zien springen (gelukkig van heeeeel ver weg). Maar dat vergeet je al nooit meer.

Er zijn zoveel andere mogelijkheden. Waarom een machinist meenemen in je ellende? Kogel door de kop, pillen, polsen doorsnijden, jezelf ophangen, weet ik veel. Maar voor de trein is wel zo makkelijk.

Ik wou m eigenlijk plaatsen zonder wat toe te voegen, maar dat ging niet
Dickface.
 

gevegt

Well-known member
Mijn vrouw doet een poging om van Rotterdam naar huis te komen. 18.30 uur op het treinstation. Trein stuk, advies de trein naar Amsterdam nemen. Dus een uur vertraging. In Amsterdam lang wachten op logische aansluting naar Enschede. Uiteindelijk in Amersfoort gekomen om over te stappen, maar dat kan niet want de trein zit vol, weer een half uurtje vertraging. Zojuist ingestapt voor ritje Amersfoort - Enschede. Verwachte eindtijd 23.15 uur.
Totaal 4 uur en 45 minuten; de trein is aardig op weg. :sad:

Vervelende is nog dat ik haar van het station op moet halen.

Als ze al zo lang onderweg is, kan ze dat laatste stukje ook wel lopen.
 

JMD

Well-known member
Mijn vrouw doet een poging om van Rotterdam naar huis te komen. 18.30 uur op het treinstation. Trein stuk, advies de trein naar Amsterdam nemen. Dus een uur vertraging. In Amsterdam lang wachten op logische aansluting naar Enschede. Uiteindelijk in Amersfoort gekomen om over te stappen, maar dat kan niet want de trein zit vol, weer een half uurtje vertraging. Zojuist ingestapt voor ritje Amersfoort - Enschede. Verwachte eindtijd 23.15 uur.
Totaal 4 uur en 45 minuten; de trein is aardig op weg. :sad:

Vervelende is nog dat ik haar van het station op moet halen.

Vandaag met de trein vanuit Parijs naar Schiphol, 2 uur 59 minuten. Geen probleem... Dus je kan beter naar Parijs dan Enschede... :) Die HSL blijft heerlijk. Heen had ik iets vertraging omdat de HSL Amsterdam - Rotterdam dicht was, dus moesten we via Leiden - Den Haag etc.. Scheelde 20 minuten. Viel me nog mee. Uiteindelijk kwamen we 15 minuten te laat aan in Parijs.
 

Mario

Well-known member
Vandaag met de trein vanuit Parijs naar Schiphol, 2 uur 59 minuten. Geen probleem... Dus je kan beter naar Parijs dan Enschede... :) Die HSL blijft heerlijk. Heen had ik iets vertraging omdat de HSL Amsterdam - Rotterdam dicht was, dus moesten we via Leiden - Den Haag etc.. Scheelde 20 minuten. Viel me nog mee. Uiteindelijk kwamen we 15 minuten te laat aan in Parijs.

Het is voor mij de snelste van manier om van Rotterdam naar Parijs te komen. In Frankrijk ook met de TGV gereden naar het zuiden, ook goed te doen. In 2012 heb ik zelfs ooit de zomerthalys genomen, van Aix-en-Provence naar Rotterdam ... 6 uurtjes.
 

ALenstra

Well-known member
De Duitse onderneming Flixbus wil vanuit Eindhoven bussen laten rijden naar Groningen en Enschede. Flixbus staat vooral bekend om lange afstands bussen met lage prijzen als je lang van te voren boekt.
 
Bovenaan