De hel van het openbaar vervoer

Hankie

Well-known member
Nou wat een Ellende, een uur wachten omdat er twee klootzakjes waren die geen andere uitweg zagen als zichzelf voor de trein gooien. Dat die twee eikels niet even rekening houden met de dagbesteding van Jamel zeg, ik neem aan dat de familie voor de schade op gaat draaien.

Denk na voordat je wat post gast.

Nee waarom andere mensen (die je niet kent) meenemen in je ellende. Pleeg op een andere manier zelfmoord en geef conducteurs geen levenlang trauma.
 

Marinos

Well-known member
Je snapt het niet. Het Is een geestelijke ziekte, die mensen zijn alle besef kwijt.

En er zit ook nog wel even een verschil tussen een machinist die iemand ziet springen en een Jamel die een uur moet wachten.
 

erka

Well-known member
Dat laatste zeker, maar van de andere kant: ik heb ook weinig respect voor mensen die geen andere uitweg zien en zichzelf dan maar voor de trein gooien. En de machinist een trauma bezorgen. Ik heb als kind ooit eens iemand van 12 hoog zien springen (gelukkig van heeeeel ver weg). Maar dat vergeet je al nooit meer.

Er zijn zoveel andere mogelijkheden. Waarom een machinist meenemen in je ellende? Kogel door de kop, pillen, polsen doorsnijden, jezelf ophangen, weet ik veel. Maar voor de trein is wel zo makkelijk.
 

Hankie

Well-known member
Je snapt het niet. Het Is een geestelijke ziekte, die mensen zijn alle besef kwijt.

En er zit ook nog wel even een verschil tussen een machinist die iemand ziet springen en een Jamel die een uur moet wachten.

Ik weet genoeg over geestelijke ziektes om daarover mee te praten. Maar waarom andere mensen ermee belasten.
 

erka

Well-known member
Dat besef is er helemaal niet meer bij die mensen. Dat is het nou juist.

Dat geloof ik niet zo 1-2-3. Er zijn genoeg mensen die zelfmoord willen plegen die er lang over nadenken. Dat komt juist niet van de ene op de andere dag. En dus ook nadenken over de manier waarop.
 

Mario

Well-known member
Dat geloof ik niet zo 1-2-3. Er zijn genoeg mensen die zelfmoord willen plegen die er lang over nadenken. Dat komt juist niet van de ene op de andere dag. En dus ook nadenken over de manier waarop.

Je staat ook niet toevallig langs het spoor als je van plan bent om eruit te stappen.
 

Marinos

Well-known member
Ze denken wel na over er uit stappen maar zien de gevolgen niet. Als ze die wel zouden zien zouden ze het niet doen om hun nabestaanden geen pijn te doen. Die machinist komt dan echt wel onderaan het lijstje.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou wat een Ellende, een uur wachten omdat er twee klootzakjes waren die geen andere uitweg zagen als zichzelf voor de trein gooien. Dat die twee eikels niet even rekening houden met de dagbesteding van Jamel zeg, ik neem aan dat de familie voor de schade op gaat draaien.

Denk na voordat je wat post gast.

Oh ja, krijgen we dit weer.

Alsof ik als iemand die jarenlang cli?nt geweest is in de psychiatrie en inmiddels werkzaam als ervaringsdeskundig docent op een opleiding voor ervaringsdeskundigen in de GGZ, niet weet hoe mensen tot wanhoop gedreven kunnen worden.

Ook leuk om te lezen dat ik blijkbaar niet mag balen van het feit dat ik uiteindelijk ruim twee uur in de kou heb staan wachten en daardoor niet meer naar het ziekenhuis kon om een vriendin te bezoeken. En niet alleen ik, maar ik stond met een vrouw die haar afspraak met de fysio moest afzeggen. En een man die bijna geen tijd meer had om de verjaardag van zijn kleinkind te bezoeken, omdat die tegen de tijd dat opa eraan kwam al bijna naar bed moest.

We stonden daar met een mannetje of 20 te wachten op een bus die zou komen, maar niet kwam. Dat is irritant en falen van de NS. En heeft voor ieder individu die daar staat gevolgen. Dat neem ik die twee mensen die helaas geen andere uitweg meer zagen niet kwalijk, maar de NS.

Misschien voortaan eerst vragen stellen als je iets niet begrijpt, in plaats van gelijk te oordelen gast.
 

Marinos

Well-known member
Dan moet je het anders neerzetten want nu stond het er alsof je het die gene die er uit stapte kwalijk nam en niet de NS.

Daar viel ik over.
 

Maasveld

Well-known member
Er zijn zoveel andere mogelijkheden. Waarom een machinist meenemen in je ellende? Kogel door de kop, pillen, polsen doorsnijden, jezelf ophangen, weet ik veel. Maar voor de trein is wel zo makkelijk.
Een pistool is way moeilijk aan te komen en bij de rest ligt het slagingspercentage wat lager.

Ik kan me er eigenlijk helemaal niets bij voorstellen. Maar als iemand het helemaal gehad heeft met alles en iedereen, kan ik me indenken dat diegene, niet meer aan derden kan/wil denken en een uitweg kiest die niet al te ingewikkeld is en waar de kans van slagen groot is. Helaas voldoet het voor de trein springen aan beide and criteria.
 
Bovenaan