De hel van het openbaar vervoer

Eresd?g?

Banned
Het grote probleem voor de NS is dat er in 2016 treinen zijn besteld maar deze worden niet tijdig geleverd. Dat heeft vertraging opgelopen. Nu worden er een flink aantal hondenkoppen afgeschreven dus zitten ze tijdelijk met een periode met te weinig materiaal. Maar dat iets afgeschreven wordt wil niet zeggen dat het niet meer gebruikt kan worden. Het heeft misschien wat meer onderhoud en inspectie nodig maar kan nog wel gewoon ingezet worden. Probleem grotendeels opgelost.
 

erka

Well-known member
Ze kan er sowieso niet zoveel aan doen, maar is wel politiek verantwoordelijk. Zo werkt dat nou eenmaal.
 

JMD

Well-known member
Het grote probleem voor de NS is dat er in 2016 treinen zijn besteld maar deze worden niet tijdig geleverd. Dat heeft vertraging opgelopen. Nu worden er een flink aantal hondenkoppen afgeschreven dus zitten ze tijdelijk met een periode met te weinig materiaal. Maar dat iets afgeschreven wordt wil niet zeggen dat het niet meer gebruikt kan worden. Het heeft misschien wat meer onderhoud en inspectie nodig maar kan nog wel gewoon ingezet worden. Probleem grotendeels opgelost.

Klopt.

En soms zijn die oude treinen beter dan de nieuwe. Dat bleek wel in de winter van 2010, toen de nieuwe treinen en-masse stilstonden wegens kortsluitingen ( de treinen waren niet getest in winterse omstandigheden....), maar de oude (DDM/DDAR en Plan V) het gewoon deden.
 

fr-keff

Active member
Plan V hoeft van mij niet te rijden als het niet nodig is... In de zomer om te stikken en in de winter vries je zowat vast aan de banken.
 

Joost

Well-known member
Tussen Maastricht en Luik rijdt ook nog altijd een boemeltje dat nog uit WO II stamt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat hele NS moeten ze opdoeken. Waarom zijn er bij Arriva minder problemen?

Omdat de Arriva minder dan 5% van de treinen heeft rijden van het totaal aantal treinen van de NS en over het algemeen in de rustigere regio's.
 

De Wolf

Well-known member
Ze pakken het wel beter aan dan de NS. Rij dan nog even door met plan V tot je nieuwe treinstellen hebt.
 

JMD

Well-known member
Dat hele NS moeten ze opdoeken. Waarom zijn er bij Arriva minder problemen?

Omdat Arriva 1 trein per kwartier heeft rijden en de NS op de meeste trajecten in de Randstad minimaal 12 treinen per uur per richting (op sommige trajecten wel 24 per uur), met dan ook nog een onderverdeling in stop- en sneltreinen. Arriva heeft vaak alleen boemeltjes, is toch ietsje makkelijker plannen.

Deze kaart geeft het verschil goed weer: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jezus, de problemen van de NS vergelijken met die van de Arriva.

Onder het mom van dat de gemeente Amsterdam ook een hoop leren wat betreft het organiseren van evenementen van de gemeente Sexbierum met hun plaatselijke braderie.
 

gevegt

Well-known member
Toch vind ik dat de NS aardig naast de pot pist qua logistiek mbt het vervangen van de oude treinstellen.
 

De Wolf

Well-known member
Jezus, de problemen van de NS vergelijken met die van de Arriva.

Ik denk dat er weinig van de NS over zou blijven wanneer je alles openbaar aanbesteed. Krijg je Arriva tussen Amsterdam en Utrecht en ik weet zeker dat het een stuk beter wordt op die lijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat er weinig van de NS over zou blijven wanneer je alles openbaar aanbesteed. Krijg je Arriva tussen Amsterdam en Utrecht en ik weet zeker dat het een stuk beter wordt op die lijn.

Hoe vaak heb je dat traject eigenlijk al genomen?
 
Bovenaan