De hel van het openbaar vervoer

Joost

Well-known member
Woensdag samen met 4 collega's voor het werk naar Den Haag. We willen met de trein, maar nu blijkt dat dit 51,20 per persoon kost!! Alle mogelijke voordeelkaarten en acties bekeken, maar alles is pas vanaf 9 uur... Wij moeten om 6.43 al vertrekken. Iemand enig idee of dit nog ergens goedkoper kan?

Met de auto gaan.

Ik had ook laatst gedacht dat te doen en kwam op zulke tarieven uit. Dat nodigt niet echt uit om de trein te nemen.

Misschien dat je hier iets mee kunt:
http://www.treinreiziger.nl/reizen/...agkaart_treinreiziger.nl_vanaf_13_euro-147067
 

JMD

Well-known member
Maar wat een waardeloos station is dat geworden. Als je daar met de trein stil staat op station Delft, dan heb je geen bereik met je telefoon. Gezien de ervaringen met de NS is dat niet heel handig.

Vind het een schitterend station. Bereik van mijn telefoon heb ik niet bekeken...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Met de auto gaan.

Ik had ook laatst gedacht dat te doen en kwam op zulke tarieven uit. Dat nodigt niet echt uit om de trein te nemen.

Misschien dat je hier iets mee kunt:
http://www.treinreiziger.nl/reizen/...agkaart_treinreiziger.nl_vanaf_13_euro-147067

Dat willen we juist niet, omdat we in de trein nog makkelijk dingen kunnen doornemen en uitwerken.

Ik heb met de NS gebeld en we hebben nu een NS groepsretour voor 57 euro voor alleen de terugweg en iedereen een los ticket voor een enkele reis heen. Dit scheelt ons zo'n 70 euro en we hebben er nu ook nog koffie en een broodje bij.
 
Laatst bewerkt:

fr-keff

Active member
Los kaartje? NS heeft liever iedereen met een OV kaart. Zou best met OV kaart willen reizen voor de korte stukjes maar dan ben je verplicht minimaal 10 euro op je kaart te hebben staan. In de bus kun je gewoon altijd inchecken of je nu 1,00 of 10,00 euro op je kaart hebt staan.

Maar een los kaartje uit de machine is tegenwoordig al een euro extra duurder. Als je een reis maakt per los kaartje kun je beter een e-ticket nemen en hem thuis uitprinten. Veel handiger.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Los kaartje? NS heeft liever iedereen met een OV kaart. Zou best met OV kaart willen reizen voor de korte stukjes maar dan ben je verplicht minimaal 10 euro op je kaart te hebben staan. In de bus kun je gewoon altijd inchecken of je nu 1,00 of 10,00 euro op je kaart hebt staan.

Maar een los kaartje uit de machine is tegenwoordig al een euro extra duurder. Als je een reis maakt per los kaartje kun je beter een e-ticket nemen en hem thuis uitprinten. Veel handiger.

Ik bedoel een los kaartje via een E-ticket inderdaad.
 

fr-keff

Active member
Ik bedoel een los kaartje via een E-ticket inderdaad.

Dan nog is het zeker duur. Ik reis alleen met aanbiedingen en dagkaarten. Pas 3 retourtjes gekocht voor 33 euro. 11 euro per dag dus. Eentje al gebruikt voor Alphen - Roosendaal dat normaal al 30 euro voor een retourtje is.

Met zulke aanbiedingen kan je bijvoorbeeld al voor 19 euro naar Antwerpen. 11 euro retour op het NS netwerk en dan nog een retourtje Roosendaal - Antwerpen voor 7,60.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wij halen ook standaard de AH/Kruidvat/Blokker kaartjes, dat zijn vaak dagkaarten voor ongeveer 15 euro.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dure hobby inderdaad dat treinreizen. Dat gaat helemaal nergens meer over.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan nog is het zeker duur. Ik reis alleen met aanbiedingen en dagkaarten. Pas 3 retourtjes gekocht voor 33 euro. 11 euro per dag dus. Eentje al gebruikt voor Alphen - Roosendaal dat normaal al 30 euro voor een retourtje is.

Met zulke aanbiedingen kan je bijvoorbeeld al voor 19 euro naar Antwerpen. 11 euro retour op het NS netwerk en dan nog een retourtje Roosendaal - Antwerpen voor 7,60.

Dat weet ik, alleen is dat nu dus geen optie ivm de tijd.
 

JMD

Well-known member
Los kaartje? NS heeft liever iedereen met een OV kaart. Zou best met OV kaart willen reizen voor de korte stukjes maar dan ben je verplicht minimaal 10 euro op je kaart te hebben staan. In de bus kun je gewoon altijd inchecken of je nu 1,00 of 10,00 euro op je kaart hebt staan.
Is niet waar. Je moet in de bus minimaal 4 euro op je kaart hebben staan.
 

fr-keff

Active member
Al dagen op zoek naar goedkopere treintickets binnen Frankrijk maar lastig te vinden. Stuit telkens op de TVG die gewoon bijna niet te betalen is... Zijn er in Frankrijk niet van die regiokaarten zoals in Duitsland en Belgie?
 
G

Gast

Guest
Ik kan bij Arriva gewoon inchecken met 2 euro. Er komt dan wel -6 te staan maar bij het uitchecken komt dat gewoon terug.

Bij de NS moet je minimaal 10 euro. Bij Arriva kon ik ook met minder dan 4 euro inchecken, bij Veolia (wat we eerst hadden) moest je dan wel weer meer dan 4 euro hebben. Verschilt per bedrijf geloof ik..
 

ALenstra

Well-known member
Al dagen op zoek naar goedkopere treintickets binnen Frankrijk maar lastig te vinden. Stuit telkens op de TVG die gewoon bijna niet te betalen is... Zijn er in Frankrijk niet van die regiokaarten zoals in Duitsland en Belgie?
Nee, die zijn er vrijwel niet. Voor goedkope tgv tickets moet je 3 maanden van te voren boeken. Je kan ook op idtgv boeken, daar kan je al 4 tot 6 maanden van te voren boeken. Maar de goedkope tickets verdwijnen al heel snel op de eerste boekingsdag. Heb zelf vorig jaar bij idtgv voor 30 euro een 1e klasse ticket kunnen scoren van Biarritz naar Parijs.
 
G

Gast

Guest
Fr-Keff je kan ook met de intercity gaan. Ben je wel langer onderweg maar het is wel goedkoper meen ik.
 

ALenstra

Well-known member
Probleem is alleen dat de SNCF de IC's in hoog tempo aan het afschaffen is. Ze willen iedereen de TGV in krijgen.
 
Bovenaan