De hel van het openbaar vervoer

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar is Lille dat ook waard? Voor dezelfde prijs kan je door heel Duitsland (22 euro) vanaf Venlo. Koblenz stond hoog op het lijstje maar de reistijd is net niet optimaal genoeg. Ik wil toch altijd wel minimaal 4 uur ergens kunnen lopen.

Ik hoor de laatste paar jaar van verschillende kanten dat Lille wel bezoekwaardig is. Volgens mij hebben ze daar in de afgelopen 20 jaar wel wat veranderd aangezien ik me van heeeel lang geleden nog kan herinneren dat het een typische grijze Noordfranse stad was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja maar is Lille dat ook waard? Voor dezelfde prijs kan je door heel Duitsland (22 euro) vanaf Venlo. Koblenz stond hoog op het lijstje maar de reistijd is net niet optimaal genoeg. Ik wil toch altijd wel minimaal 4 uur ergens kunnen lopen.

Voor een cursus gingen we naar Lille. Daar kun je wel makkelijk vier uur rondlopen. Jammer dat er Fransen wonen.
 

Shayman

New member
Als ik al het gezeik zo al lees dan zou ik lekker voor het autootje gaan in elk geval. Dat gezeik en maar hopen dat dat kreng redelijk op tijd binnen komt daar krijg ik al plaatsvervangende koppijn van.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoals ik het al lees, dan lijkt het er al bijna op alsof je iets illegaals gaat doen.
 

Shayman

New member
Zoals ik het al lees, dan lijkt het er al bijna op alsof je iets illegaals gaat doen.
In de tijd dat ik nog afhankelijk was van OV was "legaal" niet iets wat ik achter elke dag kon afvinken inderdaad maar ik heb zo'n schijthekel aan treinen en bussen! Dat gewacht en dan uit dankbaarheid mogen plaatsnemen tussen schreeuwende pubers en klojo's die meuren naar veel te goedkope eau de toilette of aftershave... Gatverdamme, we hebben toentertijd zelfs met een groepje een afgeragde Ascona gekocht om samen naar de studie te kunnen reizen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

Ik pak tegenwoordig eigenlijk alleen nog het OV voor mijn vrijetijdsbesteding indien ik Amsterdam uit moet. Voor werk hoeft het gelukkig niet. Als je dan weer eens in de spits in de volle IC belandt waarbij je ondanks de hoofdprijs te betalen geen zitplaats hebt, dan voel je je echt gezegend dat je die ellende niet meer dagelijks hebt. Ik heb overigens geen moeite met de trein pakken, maar ik vind het wel zonder korting te duur en als je dan ook al zitplaats hebt, dan is de lol er wel van af.
 

fr-keff

Active member
Keff, boek lekker die TGV, wij lappen dat geld wel bij elkaar hier. Geen gezeik!

Nu nog een TGV boeken? Dan betaal je helemaal de jackpot denk ik! We schuiven Frankrijk voorlopig maar op de lange baan. In 2016 willen we sowieso een interrail kaart kopen waarmee je een x-aantal dagen (bijv 10 reisdagen in 22 kalenderdagen) door geheel Europa mag reizen. Dat klinkt als een goed plan, eens goed uitzoeken en geld bij elkaar sparen. Die 10 dagen kost al €280.
 

JMD

Well-known member
Keff, Lille is leuk om te doen. Ben er in 2011 geweest.

Mooie Franse stad met veel Vlaamse invloeden. Verder is Euralille wel geinig om te zien, en (als Nederlands tintje) het is ontworpen door Rem Koolhaas.
Het metrostation van Lille Europe is een zeer grote aanrader vanwege de mooie muurschildering.

Verder is een dagkaart van de metro iets van 5 euro, dus je kan dan ook snel je verplaatsen indien nodig.
 

erka

Well-known member
Nu nog een TGV boeken? Dan betaal je helemaal de jackpot denk ik! We schuiven Frankrijk voorlopig maar op de lange baan. In 2016 willen we sowieso een interrail kaart kopen waarmee je een x-aantal dagen (bijv 10 reisdagen in 22 kalenderdagen) door geheel Europa mag reizen. Dat klinkt als een goed plan, eens goed uitzoeken en geld bij elkaar sparen. Die 10 dagen kost al €280.

Dat is een goed idee. Interrail is elke euro waard. Vooral als je in West-Europa blijft. Als je ook in Oost-Europa wil reizen zijn losse kaartjes vaak goedkoper :) En kijk goed wat je precies wil doen. Je hebt ook van die 1 country passes, maar dan kun je soms zelfs beter losse kaarten kopen, ook in Frankrijk.

Ik heb diverse keren geinterraild. De eerste keer echt bizar veel km afgelegd om alles maar te willen zien en de 2e en 3e keer rustiger aan gedaan.
 
Laatst bewerkt:

fr-keff

Active member
Oost Europa spreekt mij niet direct aan en zeker niet de eerste keer. Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Itali?, Spanje, Frankrijk en terug zou een optie kunnen zijn.
 

gevegt

Well-known member
Minder treinen ivm de hitte.
Ik vind het eigenlijk best grappig. Vooral voor al die mensen die naar Utrecht gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bussen daar kun je niet altijd van op aan. Volgen nooit echt een dienstregeling. Als de klok terug gaat moet je helemaal busvervoer vermijden. In Amsterdam meegemaakt dat er geen bus meer ging, terwijl bussen gewoon ieder uur horen te rijden.
 

erka

Well-known member
Op de HSL is betonrot, er zit maar een garantie voor vijf jaar op en het is niet bestand tegen vorst.

Verder wil de NS graag dat scholen hun hele bedrijfsvoering omgooien, want er zijn te weinig treinen.

Mansveld, kom er maar weer in!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op de HSL is betonrot, er zit maar een garantie voor vijf jaar op en het is niet bestand tegen vorst.

Verder wil de NS graag dat scholen hun hele bedrijfsvoering omgooien, want er zijn te weinig treinen.

Mansveld, kom er maar weer in!

Mijn hemel wat een rommeltje.
 

JMD

Well-known member
Ik las het stuk over verzoek aan scholen. Te bizar voor woorden. Terwijl de oplossing zo simpel is...
Wat is de oplossing dan??

Ben geen fan van Mansveld, maar aan die betonrot kan zij niks doen, dat is het gevolg van een beslissing van 10-15 jaar terug. Ik las dat de verkeerde betonsoort is gekozen, zal wel uit kostenbesparing geweest zijn.

Over 2 weken dender ik over de HSL Zuid naar Parijs, hoop dat ie het houdt...
 
Bovenaan