De hel van het openbaar vervoer

gevegt

Well-known member
Nein, maar het OV in Duitsland is zeker top.

Niet mee eens. Het is totaal ruk, vergeleken met Nederland.
Treinen rijden steeds minder op tijd en vooral de lokale treinen zien er uit alsof het nog steeds oorlog is. ( qua treinen in Duitsland zouden ze eens moeten leren van het verleden. )
 

erka

Well-known member
Nederlandse OV is stuk beter dan het Duitse. Vroeger niet, maar Duitsland is knetterhard achteruit gekacheld. Het is daar echt een wonder als je reis zoals gepland verloopt tegenwoordig.

Zwitserland daarentegen het paradijs op aarde als je veel met OV reist.
 

Joost

Well-known member
Geen treinverkeer van en naar Amsterdam wegens een storing op de verkeersleidingspost.
Ook Woerden ligt helemaal plat.

Beide storingen zouden tot de rest van de dag duren.

Ik vraag me altijd af waarom lokale storingen in de Randstad het landelijke nieuws moeten halen.
 

JMD

Well-known member
Achterstallig onderhoud, verkeerde investeringen in treinen en ambtenarij.
Verkeerde treinen gekocht, bedoel je dat? Net zoals de NS de Fyra had aangeschaft?

Ik vraag me altijd af waarom lokale storingen in de Randstad het landelijke nieuws moeten halen.
Omdat als Schiphol en Amsterdam plat ligt er flink wat mensen door getroffen zijn. Gisteravond tegen middernacht stond de complete afslag Schiphol nog muurvast, om even een idee te schetsen.
Als jullie carnaval vieren haalt dat ook het landelijke nieuws, daar vraag ik me dan altijd van af waarom dat op het landelijke nieuws moet.
Zo heeft iedereen zijn eigen mening.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heerlen - Sittard lag er ook uit, stond nergens vermeld. Oorzaak was een springer
 

zwammy

Well-known member
Zolang al het gribus ook alleen maar denkt dat hier alleen een randstad is vind ik dat helemaal prima.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heerlen - Sittard lag er ook uit, stond nergens vermeld. Oorzaak was een springer

Heerhugowaard - Obdam ligt er om dezelfde reden ook regelmatig uit en dat haalt ook niet het nieuws. Het aantal Nederlanders dat er last van heeft is beperkt, er stranden weinig tot geen mensen en springers zijn niet uitzonderlijk.

Zo?n storing in Amsterdam wakkert wel weer de calimero gevoelens in de Oostelijke Mijnstreek aan. Hopelijk heeft dat geen effect op het treinverkeer tussen Heerlen en Sittard.
 

Joost

Well-known member
Heerhugowaard - Obdam ligt er om dezelfde reden ook regelmatig uit en dat haalt ook niet het nieuws. Het aantal Nederlanders dat er last van heeft is beperkt, er stranden weinig tot geen mensen en springers zijn niet uitzonderlijk.

Zo’n storing in Amsterdam wakkert wel weer de calimero gevoelens in de Oostelijke Mijnstreek aan. Hopelijk heeft dat geen effect op het treinverkeer tussen Heerlen en Sittard.

Helemaal niet, het verwondert me alleen. Wanneer Schiphol niet per trein bereikbaar is, is dat belangrijk nieuws. Maar is het lokaal in de randstad hoeft het echt niet op teletekst.
 

JFK

Well-known member
Helemaal niet, het verwondert me alleen. Wanneer Schiphol niet per trein bereikbaar is, is dat belangrijk nieuws. Maar is het lokaal in de randstad hoeft het echt niet op teletekst.

Nogmaals Joost, hou eens op.
 
Bovenaan