De Bewegers

Jozsef

New member
Vanochtend even snel een 10k gelopen voor de Paasbrunch. Pfff, soms kost een uurtje lopen geen enkele moeite maar vandaag leek ik wel een bejaarde zo stram was ik. Pas de laatste paar km's waren de spieren en gewrichten er klaar voor. Misschien toch de "kou" vergeleken met vorige week?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Probeer Venlo eens, wordt door deelnemers uit binnen- en buitenland altijd geroemd om de sfeer, al is het wel een halve marathon

Voor een halve marathon ga ik in principe niet al te ver reizen, dus Venlo is geen waarschijnlijke bestemming. Maar ik hou hem in gedachte.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Komende 2 jaar NK, wellicht een leuke toevoeging.

Ben ik op zich niet gevoelig voor. Al ben ik gevraagd om mee te helpen met het NK Cross in Amsterdam te organiseren. In die zin vind ik het NK dan wel weer een interessant element.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Dik PR gelopen gisteren. Ik heb een 5 km gelopen om te testen in hoeverre ik in staat ben om de snelheid op de baan om te zetten in snelheid in een wegwedstrijd. Dat is vrij aardig gelukt. 19:13 klokte ik. Het blijft toch een lastige afstand waar je vanaf het begin echt scherp moet zijn dat je het juiste tempo pakt. Dat lukte gisteren vrij aardig. Kilometers drie en vier waren ietsje zwaarder, maar kilometers een, twee en vijf gingen vrij goed. Blijft 's avonds lastig met eten, maar daar had ik gisteren relatief weinig last van. Daarnaast nog de derde plaats gepakt. Mijn tweede prijs, maar de eerste keer dat ik het doorhad en op een podium terecht kwam. Mijn vader deed als sponsor de uitreiking, dus dat maakte het extra bijzonder.

Ik kan nu denk ik van het 40 minuten trainingsschema doorschuiven naar het 39 minuten trainingsschema. Op termijn moet die heilige grens van 40 minuten op de tien kilometer toch te slechten zijn. Het moet voor dit jaar in principe wel snel gebeuren of niet, want ik schakel eind volgende maand in principe over op marathon modus. Ook daar helpt de tijd van gisteren wel weer bij om tijden te kunnen bijstellen.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Pas 2 ritjes gereden na de winterstop, maar de halve marathon komt weer in zicht. Voor nu was 40 km (3 tracks) wel even genoeg. Wel weer kicken, terug op de UHR.
Voor een ieder die 't eens wilt proberen, hier ligt het MTB walhalla van Nederland. Wel even vignet halen, maar daar krijg je veel perfect onderhouden (4 en 5 *) tracks voor terug.

http://www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl/

Nu weekendje uitrusten in Zeeland. :rumcolaa:

ImeptQOh.png
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Viel spass. Ik zit inmiddels al over de helft van de kilometers van vorig jaar. Nog 3,5 maand tot de marathon kilometers vreten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb zo'n vijftig km hardgelopen deze week. Met de warmte valt het wel mee zolang je niet volle bak gaat.
 

Maasveld

Well-known member
Vandaag doe ik weer mee aan de stormloop hier in Venlo. Gisteren was de sprintwedstrijd, hierbij is helaas iemand om het leven gekomen. Bij de megaglijbaan is er iemand bovenop haar gekomen, waarna ze niet meer boven kwam. Omdat de duikers niks konden zien in het Maaswater, heeft het dik 5 minuten geduurd voor ze werd gevonden. Meteen gereanimeerd natuurlijk en overgebracht naar het ziekenhuis, maar gisteravond is ze helaas overleden. Vandaag gaat het wel door (was ook de wens van de familie), maar zonder de glijbaan en zonder het wedstrijdelement.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had het al gelezen. Erg triest verhaal.

Zelf bijna de derde volledige trainingsweek voor de marathon erop zitten. Al behoorlijk wat kilometers op de teller en nog heel veel meer te gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Altijd triest dit soort verhalen. Helaas gebeurt het toch nog te vaak. Ook bij gewone wedstrijden.

Hoe bedoel je dat? Als je dit als hardloopwedstrijd ziet, dan zie je normaal gesproken vooral gevallen waar het hart ermee stopt. Botsingen zie je volgens mij bij hardloopwedstrijden zelden tot nooit en voor zover ik weet niet met dodelijke afloop.
 
Bovenaan