@dewaan: hoe is jouw strijd afgelopen?
Ik zou inderdaad naar een fatsoenlijke hardloopzaak gaan. Kunnen ze je loop analyseren en daarbij adviseren over de meest geschikte schoen voor jou.
Thanks (iedereen), ga ik daar zaterdag even langs. Wellicht hebben ze ook survival schoenen liggen.Ik hoor tegenwoordig ook goede verhalen over RunnersWorld Hoorn, dus daar kan je gerust langs. Zelf ga ik vanaf dat ik hardloop naar Zaandam. Mijn vader koopt daar ook al een jaar of 20 zijn hardloopschoenen bij RunnersWorld Zaandam.
Thanks (iedereen), ga ik daar zaterdag even langs. Wellicht hebben ze ook survival schoenen liggen.
Ik heb Rotterdam inderdaad gelopen en het was inderdaad precies die dag heel warm. Op 90% van het parkoers is er g??n schaduw, dus dat was in combinatie met veel beton en asfalt wel pittig. Ik heb veel water gebruikt onderweg, maar desondanks schoten mijn beide hamstrings en kuiten na 33 km in de parkeerstand. Dan kan je even niet of nauwelijks nog bewegen, als het volledig in de kramp geschoten is. Dus het laatste gedeelte had weinig meer met hardlopen te maken, het was rekken/strekken/wandelen/dribbelen.http://www.ad.nl/rotterdam/arts-over-warm-weer-bij-marathon-vergeet-die-snelle-tijd~a9a508f7/
Klopt helemaal, de omslag is te groot.
Ging onze TeeZee nou ook lopen zondag?
4:15-4:20, maar dat zat er na 15 km al niet meer in.Ondanks je in Nederland denk ik geen gezelligere marathon kunt lopen, raad ik je toch aan om een najaarsmarathon te lopen. Zelf doe ik dat ook, maar ik zoek het dan zelf wel over de grens. Ik heb erg genoten van de Dingle marathon. Al moet je het daar meer hebben van een waanzinnig parcours dan het publiek langs de kant.
Wat was je streeftijd ook alweer? Vier uur?
4:15-4:20, maar dat zat er na 15 km al niet meer in.
Die Dingle Marathon kende ik nog niet. Ze hebben ook een halve zie ik. Ziet er erg mooi uit! Warm zal het niet zijn, maar het zal wel keihard waaien.
Ik heb Rotterdam inderdaad gelopen en het was inderdaad precies die dag heel warm. Op 90% van het parkoers is er g??n schaduw, dus dat was in combinatie met veel beton en asfalt wel pittig. Ik heb veel water gebruikt onderweg, maar desondanks schoten mijn beide hamstrings en kuiten na 33 km in de parkeerstand. Dan kan je even niet of nauwelijks nog bewegen, als het volledig in de kramp geschoten is. Dus het laatste gedeelte had weinig meer met hardlopen te maken, het was rekken/strekken/wandelen/dribbelen.
Ik heb 'm wel uitgelopen in een tijd waar ik niet trots op ben (4:49), maar een trainingsgenote brak op 41.3 km haar heup en kon niet finishen, dus dat relativeert de boel wel.
Overigens was het z??r overweldigend. Van Lee Towers tot aan finishen op de Coolsingel. Er werd geschat dat er 1 miljoen mensen langs de kant stonden, terwijl er maar 633.000 mensen in Rotterdam wonen. Dat was echt heel erg top. Het publiek was gezellig en had soms leuke humor. Alle afkomsten, religies en rangen en standen hadden gewoon een leuke dag en dan vraag je je af waarom dat niet altijd zo kan.
Ik zal de dag nooit meer vergeten, maar ik denk niet dat ik het nog een keer probeer. Zoals Max al zegt, het geeft wel een katterig gevoel na alle trainingsmaanden dat het precies op die dag zonovergoten kutweer was.