De Bewegers

de waan

Well-known member
Had zoveel waarschuwingen gehad voor te snel starten, dat ik achteraf gezien juist iets te voorzichtig begonnen ben. Maar goed, in de laatste kilometer een zooitje zombies inhalen is beter, dan dat je zelf de zombie bent.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Had zoveel waarschuwingen gehad voor te snel starten, dat ik achteraf gezien juist iets te voorzichtig begonnen ben. Maar goed, in de laatste kilometer een zooitje zombies inhalen is beter, dan dat je zelf de zombie bent.

Blijft toch altijd lastig inschatten. Maar het loopt inderdaad lekkerder als je mensen opraapt.
 

Jozsef

New member
Linkerrijtje. Ik ben blij man.

Afstand Centraal Beheer Acht van Apeldoorn (8 km)
Categorie Man
Totaal plaats 2398 / 5320
Categorie plaats 1737 / 2816
Snelheid 10,423 km/uur
4 kilometer 25:02
6 kilometer 34:31
Bruto tijd 49:04
Netto tijd 46:03

Laatste 2 blokken van 2 km aardig versneld. Er zit dus nog meer in het de waan vat. :duim:

Zelf behoorlijk aan het trainen voor de CPC. Doordeweeks pittige intervals en tempolopen, en elke zondag een km voor de duurloop erbij.
Gisterochtend dus de 15 km duurloop. Vanuit Capelle richting het Kralingse bos(5km), de plas rond (exact 5km), en weer terug naar huis (5km).
Rustig duurtempo, en wat was het perfect loopweer. Waterig zonnetje, graad of 5 en amper wind. Genieten! Erg druk ook rond de plas met veel lopers.

Heb wel twijfels over mijn doel: Mijn 1e halve marathon binnen de 2 uur lopen. Gemiddeld dus 5.44min/km. En dat 2 uur lang volhouden. (???)
PR op de 10 km is 52:02 en dat is 5.12min/km. Tempo moet dus een halve minuut omlaag, daarvan uitgaande zou het moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:

TeeZee

Active member
Well done Waan. Je hebt de smaak te pakken zie ik.

Heb wel twijfels over mijn doel: Mijn 1e halve marathon binnen de 2 uur lopen. Gemiddeld dus 5.44min/km. En dat 2 uur lang volhouden. (???)
PR op de 10 km is 52:02 en dat is 5.12min/km. Tempo moet dus een halve minuut omlaag, daarvan uitgaande zou het moeten kunnen.
Het is iets sneller dan 5:41/km zelfs. En dan moet je niet letterlijk afgaan op je GPS-horloge, want dat is minder nauwkeurig dan je zou denken (zeker in bebouwde omgevingen waar de CPC plaatsvindt).

Ik ga de CPC ook lopen, als onderdeel van mijn voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Tot nu toe gaat het vrij aardig, weken van 60 km zijn nu normaal. Maar ik verveel me soms wel tijdens die lange einden.
 

Jozsef

New member
Pfff, ik vind 25 km in de week al veel. Normaal is dat 15 km. En dat ga ik ook zo houden na die halve marathon. In principe eenmalig, gewoon voor de ervaring.
Pacemaker gaf idd 5.41 min/km aan. Dan ga ik dus weg op 5.45. Tweede gedeelte is meestal wat beter bij mij. Ben wat dat betreft een oude diesel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Past ook wel bij je leeftijd. Op een bepaalde leeftijd word je vanzelf meer een diesel.

Ik loop al weken aan te kloten. Zo nu en dan tegen het grieperige aan en iedere keer een rommelende maag. Iedere keer papbenen. Vanavond eindelijk weer eens lekker hardgelopen. Niet genoeg gedaan om zondag Schoorl lekker te lopen. Dat wordt weer een marteltocht. Ik moet mij eigenlijk niet meer inschrijven voor die loop. De vorige twee keren ging ook niet goed.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Gisteren om half 4 (sneeuw was eindelijk weggedooid) ruim 3 rondjes rond de Kralingse Plas gelopen. 16 km totaal dus.
Kwam geen einde aan. Wel dit keer op halve marathontempo gelopen (test) en dat viel niet mee. Kwam uiteindelijk uit op 5.47 min/km.

Dat wordt nog wat. Nog 4 weken!

dftHnORe.jpg
 

Maasveld

Well-known member
Eindelijk mijn rentree in dit topic. Heb weer flink liggen klooien met mijn achillespees, al zat de pijn afgelopen zomer meer richting de hiel. Na wat shockwave behandelingen en rustig herstel ben ik weer volop aan het sporten. Gisteren 11,2k gelopen in 59 minuten en vandaag gelukkig geen reactie. Over 2,5 week is de Venloop, kijken of ik de 50 minuten kan halen op de 10k. Het is in ieder geval lekker om weer eens pijnvrij te lopen!
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Ik zit een maandje verder wel weer redelijk in de flow. Schoorl werd hem niet, maar het was ook geen marteltocht. Wel 1,5 minuut langzamer dan vorig jaar.

Daarna definitief de knop omgegooid en bijna de 150 km aangetikt in februari. Sinds een paar weken gaan de trainingen eigenlijk wel weer lekker. Afgelopen zondag de Bosloop gedaan tijdens het NK Cross. 45:33 op de 10 km. Erg constant gelopen en gezien er zes beklimmingen van de heuvel in zitten en stukjes door gras en modder en het parcours duidelijk langer was, was ik eigenlijk wel content. Daarnaast was de zware trainingsarbeid van de afgelopen weken ook zeker niet volledig verwerkt. Omgerekend naar een normale wegwedstrijd is het in principe wel voldoende voor een tijd van binnen de 44 minuten.

Ondertussen train ik gestaag door op de 40 minuten regel (10 km in 40 minuten). Dat is elke dinsdag en donderdag erg aanpoten. Afgelopen dinsdag trok ik de 3 x 1.600 meter in 5 km tempo stevig door, maar wat was dat afzien. Achteraf bleek het tempo nog net iets te langzaam en kwam het neer op het 5 km tempo op de 41 minuten lijn. Op zich niet heel erg gezien ik zondag dus nog de Bosloop had gelopen en er op de training weinig steun was van mensen die een vergelijkbaar tempo liepen.

Gisteren nog even het rondje van 11 km proef gelopen die ik vrijdag moet pacen. Geen overbodige luxe gezien ik de weg in dat deel van Amsterdam slecht ken. Ik was ook een klein stukje verkeerd gelopen. Mooi op een heel rustig herstelloop tempo gedaan.

Vanavond staat er 10 tot 15 x 300 meter in 1.500 meter tempo op het programma. Dat wordt dus stevig doorlopen, maar gelukkig niet zolang als dinsdag en dus veel minder zwaar. Vrijdag dus 11 km pacen in een tempo van 11 km/uur. Zaterdag en zondag hele dag voetbal kijken en bier zuipen, dus dan wordt er niet hardgelopen.

Deze maand wordt het verder vooral training. Half april heb ik een trail van 28 km staan en de week erna de eerste etappe (ik geloof een kilometer of 11) op de 60 van Texel. In mei en juni ga ik diverse 10 kilometertjes lopen en wie weet dat ik wel in een PR vorm kom. Daarnaast in juni een halve marathon. Verder staat vanaf tweede helft mei tot half september mijn hardlopen vooral in het tekenen van trainen voor de marathon van Kilkenny.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Kijk, dat is het betere werk. Weer wordt ook aantrekkelijk om te lopen, ik ben die winter ook wel zat nu.
En Maasveld, succes! Niets zo vervelend als loopblessure's. Doe wel rustig aan.

Zelf na een gedisciplineerde winter redelijk veel kilometers in de benen voor as zondag CPC. Elke zondag dit jaar +1 km erbij duurloop tot 2 weken terug 19 km loop, doordeweeks intervallen en tempolopen.
Afgelopen zondag maar 10 km duurtempo gelopen, dinsdag nog effe 5 km tempo maar vanaf nu rust. Morgenmiddag naar Duinrell en dan zondagmiddag met OV naar Malieveld.
Ik ga alles op alles zetten om m'n 1e halve te lopen binnen de 2 uur. Helaas afgelopen week/weekend aan de tramadol en codeine gezeten wegens "gelaatspijn". Heb ik weer...
Weet niet of iemand weet wat dat inhoudt, zeg maar even 5x erger dan kiespijn. Komt met golven op, en ebt weer weg. Sinds gisteren Godzijdank geen last meer en medicijnenvrij.

De dood of de Gladiolen! Kapot gaan we sowiezo op die afstand. Hopelijk zijn de benen goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ga je met een pacer meelopen? Zal er vast wel een zijn voor de twee uur. Met dit parcours is een pacer prima.
 

Jozsef

New member
Yep. Half uur voor start verzamelen bij pacer 2.00.00.
Ik laat 'm niet los, koste wat kost. Hopelijk wel goede doorstroming.

Twijfel nog welke kleding.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb afgelopen zondag in korte broek gelopen, dus dat moet zondag ook wel kunnen. Zondag liep ik met lang thermoshirt en t-shirt eroverheen. Dat zou kunnen, maar het kan ook te warm zijn. Ik weet niet of je het snel warm hebt.

Ik heb het vandaag bij 10 x 300m gelaten. Mijn benen werden nogal zwaar. Wel keurig alles binnen de 3:15-3:30 min/km. Morgen 11 km pacen, dus de beentjes maar even rust gunnen.
 

Maasveld

Well-known member
Wordt zondag toch wel goed weer? Het moet bij mij wel heel koud zijn wil ik een lange broek aantrekken. Korte broek loopt gewoon veel lekkerder. Succes Jozsef!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben een koukleum en als ik niet in vorm ben neig ik mij warmer te kleden.
 

Jozsef

New member
Nou, weer een ervaring rijker. En wat voor ?en: Start was dus om half 3, m'n telefoon gaf 17 graden aan. (!!) Pacers gaven al aan: Vergeet niet te drinken onderweg! Na 1 km (trage doorstroming, alles liep vast) linksaf richting Vredespaleis en ja hoor, hoge bebouwing en vol de zon erop. Geen zuchtje wind en ik begon al na 2 km te zweten. En goed ook.
Die zon bleef erop tot km 9. Veel schaduw opgezocht maar 't was teveel gevraagd, ik liep nog wel op schema maar zat gevoelsmatig al hoger in m'n hartslag dan normaal. Tot km 15 aan het elastiek van de pacers. Eigenlijk ging 't niet meer maar langs de boulevard kreeg ik even iets meer puf. Stond ook wat meer wind daar, en de zon in de rug.
Het was ijdele hoop, bij het Circustheater (km17) kwam hij dan eindelijk: De man met de hamer. En niet zo zuinig ook. De pacers verdwenen dan ook langzaam uit m'n zichtsveld. Mentaal wilde ik versnellen, maar alles in m'n lichaam schreeuwde om te stoppen. Of in ieder geval wandelen, iets wat veel lopers inmiddels ook al deden. Dat was toch mijn eer te na.
Als een zombie heb ik toch nog redelijk tempo kunnen houden, al weet ik werkelijk niets meer van die laatste 3 km. Alles deed pijn! Alleen de finish weet ik nog wel, en het grasveld waar ik na afloop een half uur uitgeteld heb gelegen.
Ik wist niet dat een mens zo diep kon gaan. Niet gek, want al mijn trainingskm's heb ik gelopen ruim onder de 10 graden. Heb ook altijd moeite met lopen op 1e warme dag. Best jammer, want de CPC is als loop zijnde echt gaaf, maar het blijft bij deze ene halve. Dit nooit meer.

vXFNdBGa.png
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Zo te zien hebben de pacers (wij noemen ze hier overigens pezers) je gesloopt. Die 2de 5 kilometer zijn veel te hard gegaan. De 1ste 5 kilometer heb je anderhalve minuut op schema 2 uur verloren, dat moet je dan in 3x 30 seconden terugwinnen. Nu hebben ze in 5 kilometer 2 minuten terug gepakt. Jammer dat je de 2 uur niet hebt gehaald, maar evengoed een mooie prestatie!
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Achterin is het gewoon te druk geweest als ik het zo hoor. Met de halve marathon van Amsterdam anderhalf jaar zag ik ook de pacers volkomen in de verdrukking zitten. Dan is het lastig om te schakelen. Een pacer van mijn groep had overigens 18 seconden te snel gelopen als pacer. Vrij secuur.

Sowieso was het niet het weer voor PR's als ik kijk wat anderen hebben gelopen, dan is het niet gek dat Jozsef niet aan zijn tijd is gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan