De Bewegers

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben vrijdag de 1.000 hardloop kilometers gepasseerd voor dit jaar. 2,5 maand eerder dan vorig jaar.
 

Jozsef

New member
Gruwelijk. En wel mooi natuurlijk, een paar jaar terug liep je amper meer.

Nu het weer langzaam slechter wordt ga ik me maar eens langzaam voorbereiden op de Bruggenloop. Ik ga voor een dik PR.
 
Laatst bewerkt:

TeeZee

Active member
Gruwelijk. En wel mooi natuurlijk, een paar jaar terug liep je amper meer.

Nu het weer langzaam slechter wordt ga ik me maar eens langzaam voorbereiden op de Bruggenloop. Ik ga voor een dik PR.
Op welke tijd ga je weg? Ik doe dit jaar ook weer mee. Vorig jaar kon niet door 2 maanden gedwongen rust na een operatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Welkom terug! Wat voor een operatie heb je gehad?

Voor mij dit jaar geen PR. Ik zit nog steeds niet echt terug in een normaal trainingsritme. Bruggenloop wordt gewoon lekker lopen en genieten.
 

TeeZee

Active member
Welkom terug! Wat voor een operatie heb je gehad?
Een tandvleestransplantatie. Dan schrapen ze vlees weg uit je gehemelte en dat naaien ze (in mijn geval dan) vast bij je ondertanden. Omdat het nog al kleine bloedvaatjes zijn mag je je dan 2 maanden niet inspannen vanwege stijgende bloeddruk (eigenlijk verbaast het me dat ik wel mocht autorijden). De eerste twee weken mocht ik alleen vloeibaar eten, sindsdien heb ik ook geen soep meer aangeraakt. En ook niet praten, dat was nog het lastigst.

Voor mij dit jaar geen PR. Ik zit nog steeds niet echt terug in een normaal trainingsritme. Bruggenloop wordt gewoon lekker lopen en genieten.
Ik heb afgelopen weekend een HM gelopen op een tempo dat hoger lag dan tijdens mijn snelste 15 km ooit. Dus ik ga wel weg op een PR.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een tandvleestransplantatie. Dan schrapen ze vlees weg uit je gehemelte en dat naaien ze (in mijn geval dan) vast bij je ondertanden. Omdat het nog al kleine bloedvaatjes zijn mag je je dan 2 maanden niet inspannen vanwege stijgende bloeddruk (eigenlijk verbaast het me dat ik wel mocht autorijden). De eerste twee weken mocht ik alleen vloeibaar eten, sindsdien heb ik ook geen soep meer aangeraakt. En ook niet praten, dat was nog het lastigst.

Ik heb afgelopen weekend een HM gelopen op een tempo dat hoger lag dan tijdens mijn snelste 15 km ooit. Dus ik ga wel weg op een PR.

Oef dat is nogal ingrijpende operatie.

Klinkt voor jou iig veelbelovend. Al een tijd in gedachte die je gaat aanvallen?
 

TeeZee

Active member
Oef dat is nogal ingrijpende operatie.

Klinkt voor jou iig veelbelovend. Al een tijd in gedachte die je gaat aanvallen?
Ik was al bang dat je naar een tijd ging vragen. Ik ben een vrij ongetalenteerde hardloper met een beroerde motoriek. Ik hoop in de buurt van 1:15/1:16 te komen. Tijdens de HM kwam ik door in 1:17, als dat 15 km-punt goed lag althans.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik was al bang dat je naar een tijd ging vragen. Ik ben een vrij ongetalenteerde hardloper met een beroerde motoriek. Ik hoop in de buurt van 1:15/1:16 te komen. Tijdens de HM kwam ik door in 1:17, als dat 15 km-punt goed lag althans.

Is toch prima? Iedereen presteert naar zijn of haar kunnen. Ik loop de 15 km ook niet in het uur. Vorig jaar bij de Bruggenloop mijn PR van 1.03 nog aangescherpt naar 1.02:10. In die periode liep ik vanaf de zomer vrij veel 10 km's. Nu begin september een marathon gelopen en daarna toch wat kwaaltjes gehad. Dus de snelheid zit er nog niet helemaal in.
 

Jozsef

New member
Op welke tijd ga je weg? Ik doe dit jaar ook weer mee. Vorig jaar kon niet door 2 maanden gedwongen rust na een operatie.

Allereerst goed om je weer te zien hier. :duim:

Mijn PR staat op 1.26 nog wat. Maar toen schoot het op km 4 al in m'n kuit. Tussen de 1.20 en 1.25 is dus het doel, afhankelijk van de (gebrekkige) voorbereiding die nu komen gaat.
De laatste maanden namelijk meer gebiked dan gelopen. Fietsbenen zijn opperbest. En momenteel ook wat last van m'n linkervoet, die ik momenteel helaas even rust moet gunnen.
Komt van een beste klapper vorige week op de Heuvelrug. Downhill eraf, en dan kan je lelijk vallen. Zat vast in de pedalen, linkervoet sloeg helemaal dubbel. Toch doorgereden, maar nu spijt van.

Bruggenloop blijft een leuk evenement. Succes!
 

TeeZee

Active member
Allereerst goed om je weer te zien hier. :duim:
Bruggenloop blijft een leuk evenement. Succes!
Zeker! Het wordt mijn vierde editie na 2012, 2013 en 2014. Ik start in het vak 1:15-1:20. Eindtijd zal vooral afhangen van de hoeveelheid wind.
 

Jozsef

New member
Nou, daar gaan we. :duim: Zojuist ingeschreven voor (m'n eerste) halve marathon: 12 maart, CPC.

Leuk doel voor de wintertrainingen. Geschatte eindtijd van 2 uur ingevuld, dit gaat puur om de ervaring van zo'n afstand lopen.
 

Jozsef

New member
Ben ook wel benieuwd, hoor goede verhalen. Uitlopen lukt sowieso, conditie is prima momenteel.
Sport 3x per week ivm Bruggenloop. Zondag laatste MTB rit gereden op de 3 tracks rond Oosterhout.
Bike geniet nu van een welverdiende winterslaap. Vanaf nu dus alleen nog maar lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik blijf een halve marathon toch een pokke eind vinden ten opzichte van een 15 km. Het blijft toch altijd zoeken naar de juiste indeling.

Ik wilde weer wat gaan opbouwen, maar de Engeland trip heeft natuurlijk niet geholpen. Verder voelde ik mij dinsdag niet echt fit, dus de training overgeslagen. De donderdag training is met files nauwelijks haalbaar. Dus van het weekend maar weer een of twee keer lopen. De Bruggenloop wordt dus een kwestie van genieten van de sfeer en het parcours en hopelijk een aanvaardbare tijd.
 

Jozsef

New member
Ook leuk, toch? Ik ga wel voor een PR, ondanks die voetblessure waardoor ik een paar weken niet kon lopen.
Nu amper last meer, sla zelden een training over, dus als de weersomstandigheden goed zijn komt dat PR wel goed denk ik.
Halve marathon... Tja, heb geen idee. Wil weg op 5.50 min/km. Ik loop atijd wel redelijk vlak.
 

Jozsef

New member
Zo, dat was de Bruggenloop. Goed tempo gelopen, zowaar een dik PR van 1.23.07. Drie minuten eraf dus. Eerste 2 blokken van 5 km in 27.35 en 27.36 weer akelig vlak, derde blok was zwaarder in 27.56.
Dan viel wel tegen, dat ik 't tempo niet kon volhouden. Ergens wel logisch, ik liep natuurlijk dik onder m'n PR. Toch zeker niet ontevreden, na de wedstrijd ook weer snel hersteld ondanks het kapotgaan.
Ook leuk: Vlak voor de start een enthousiaste speaker die de ruststand doorgeeft van AZ - Feyenoord. Dat werd door veel lopers gewaardeerd. :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Netjes Jozsef! Bij mij ging het gisteren echt niet. Ik kon de warmte niet kwijt en kon geen lekker ritme pakken. De beste meters waren nog op de Van Brienenoord brug. Daar stond een zeer welkom windje. Mijn ena langzaamste 15 km ooit. 1.09:51. Bijna 8 minuten langzamer dan vorig jaar. Vorig jaar was ik wel in bloedvorm. Op zich ook niet heel gek. De laatste tijd hooguit een keer per week hardgelopen. Daarnaast op alle fronten vrij druk gehad. Verder een kerstetentje en overnachtiging in Friesland die er ook wel in heeft gehakt. Na de jaarwisseling de boel maar weer oppakken. Vanaf februari werk ik weer in Amsterdam, dus dan kan ik in principe twee keer per week bij de vereniging gaan trainen. Nu lukt dat met al die files niet.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Ik had 't juist weer wat koud onderweg. Bewust ook maar ??n laag waardoor het voor en na de wedstrijd stervenskoud was. Gelukkig stond de auto dichtbij.
Goed, donderdag alweer een trage duurloop gedaan van 8 km als herstel, nu rustig het jaar uit en in 2017 volop (3x per week) aan de bak voor de halve marathon in maart.

Blijft een mooie loop, ondanks de 3 dagen spierpijn van het doodgaan.

kAk5YX22.jpg
 
Bovenaan