De Bewegers
Zoals ik zondag al zei, PR's moet je tijdens wedstrijden lopen.
2,5 week naar mijn marathon gaat het met mij fysiek nog steeds wel prima. Al moet ik zeggen dat mijn lichaam wel meer slaap nodig lijkt te hebben dan anders. De afgelopen 2,5 week nog maar vier keer gelopen. Sowieso moet je een week niks doen. Verder waren drie van de vier runs vrij rustig. De afgelopen dinsdag training echter wel weer hard getraind. Zes achthonderdjes waarvan steeds de eerste 400m in 10 km tempo en de laatste 400m in 5 km tempo gingen erg goed. Op souplesse liep ik ze eigenlijk nog onder het 40 minuten schema op de 10 km. In de laatste 800m daarnaast ook even flink aangezet om te kijken of ik ook echt weer tempo kon maken. Dat bleek ook echt het geval. Ik lijk nog steeds aardig de inhoud van de marathon te hebben en ook best wel weer snelheid te kunnen maken.
Misschien dat ik zondag voor Feyenoord nog even een halve marathon wedstrijd ga meedoen. Het lijkt nu een ideaal en interessant moment om een halve marathon te lopen en een PR neer te zetten. Normaal gesproken is bij mij het beste er wel af na 15 km en dat zou nu anders kunnen zijn. Maar het nadeel is dat Feyenoord ook nog moet spelen en de NS flink wat werkzaamheden heeft. Het zou tijdstechnisch wat aan de krappe kant kunnen zijn.