De Bewegers

Jozsef

New member
Hoe bedoel je dat? Als je dit als hardloopwedstrijd ziet, dan zie je normaal gesproken vooral gevallen waar het hart ermee stopt. Botsingen zie je volgens mij bij hardloopwedstrijden zelden tot nooit en voor zover ik weet niet met dodelijke afloop.

Sterfgevallen. Met welke oorzaak dan ook. Organisatorisch amper te voorkomen.
 

Jozsef

New member
Zelf aardig wat kilometers aan het vreten op de mtb. 2 weken terug al bakkie doen bij moeders in Maasland (60 km), vorige week 3 tracks gereden in de bossen bij Oosterhout en gisteren aardig lopen stoempen in de polder. (60 km, ruim 24 gemiddeld)
6fa816289887bbc242b589cad0d3354b.png

Lopen doen we maar even 1x per week, en dat merk je gelijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Je hebt bij dit soort evenementen er genoeg overijverige types tussen zitten die niet op of om kijken en gewoon doorgaan als ze op iemand geknald zijn.

Dat zijn dan vaak ook nog de types die nou niet bepaald vooraan lopen en om de prijzen meedoen.

Sterfgevallen. Met welke oorzaak dan ook. Organisatorisch amper te voorkomen.

In dit geval met dit soort races kun je uiteraard wel risico delen van het parcours inschatten. Dit kun je natuurlijk wel verzinnen met de door Pascallovic bedoelde types.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In tegenstelling tot wat in de media wordt vermeld, is het duikteam volgens ooggetuigen direct in actie gekomen.

http://www.ad.nl/binnenland/man-ove...art-met-henaacute-enaacute-r-nummer~ad473799/

Geen verwijten ook van de man. Het is kennelijk het risico van de sport.

Zelf ondertussen een hotel geboekt op een paar honderd meter van de start van de marathon van Kilkenny. Dat is wel makkelijk. Wel een beetje duur geintje, maar dat is nou eenmaal zo. Ondertussen weer vrolijk verder met mijn marathon schema. Vandaag tik ik de honderd kilometer aan in deze maand. Het week totaal loopt rustig op van 50 in de eerste week, naar 55 vorige week en 59 deze week.
 

Jozsef

New member
Vorige week ook al een halve marathon gereden in Midden-Delfland, vandaag "iets" meer hoogtemeters gepakt op de beruchte (klimmen tot 15%), maar machtig mooie route Posbank.
Veel segment-PR's gereden, track lag er na die fikse bui van gisteravond dan ook super bij. Schepte zelfs nog bijna een fors wild zwijn. Kortom: Weer een heerlijke dag gehad. :duim:

BlVufRli.png
 
Laatst bewerkt:

Wigboldus

Well-known member
Ik heb sinds enkele weken ook maar weer de fiets gepakt. Langzaam qua kilometers en snelheid opbouwen. vanuit huis soms een rondje Salland, richting Giethoorn of de Veluwe op.

QFN2RGWe.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker bezig heren. Ik ben ook nog druk bezig met kilometers maken. Inmiddels ook wel wat andere routes op afstandmeten aan het uitzetten om het minder eentonig te maken. Vandaag mijn rustdag. Morgen een halve marathon bij een wedstrijd. Zal nog even bedenken welk tempo ik wil gaan lopen. Marathon tempo of langzamer.

Ik liep woensdag tegen oververhitting aan, dus ik ben blij dat het weer wat koeler is.

In de laatste dertig dagen 238 km hardgelopen. Mijn maand record van 205 km gaat zondag verbroken worden.
 

Jozsef

New member
Pfff, die afstanden rij ik op de bike. :oops: Knap, vooral in die hitte. Maar die halve vandaag was in prima omstandigheden, toch?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Ideale hardloopomstandigheden inderdaad. Groot deel redelijk netjes rustig aan gelopen rond de 4:45 min/km. Vanaf 8 km kwam een ex-zwager bij mij lopen en de laatste 4 km gingen we toch even versnellen. Ik kwam uit op 1.37:46. Zat qua hartslag wel prima op duurvermogen. In die zin zit ik volgens mij wel redelijk op schema.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Net terug van de Veluwe. Rond Radio Kootwijk, Hoederloo rondje van 62.3 km weggetrapt.
Was blij dat ik terug bij de bus was. Ik word ?cht te oud voor die afstanden. Toch genoten!

e183b44cf1f1e0e063695f599d5cae8f.jpg
 

Ska P 187

Well-known member
Kan niet goed zien of jij ze er op hebt liggen, volgens mij niet, maar wat je hier nu veel ziet zijn die dikke tractor banden op ATB?s.
Waar is dat, behalve grip lijkt me, goed voor, weet jij het?
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Ik heb Continental X-King Racesports 29". Met lage rolweerstand. Wat jij bedoelt zijn Fat bikes. Idd hele dikke banden voor strandraces en (mul) zandbanen.
Gisteren tijdens de oversteek van het Kootwijkerzand (foto) had ik 'm wel willen hebben. Verder heb je ze op 95% van de XC tracks in NL echt niet nodig hoor.
 

Jozsef

New member
Vanmiddag MTB rookie Reinoud wegwijs gemaakt op Leersum en Amerongen. Beide 4-sterren tracks. Ruim 36 km op en af.
Ging er soms hard aan toe, maar hij heeft 't (respect!) overleefd. En ik ook trouwens, met die wieltjesplakker in m'n rug.

u0FhoD6t.png
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Mooi hoor. Hier sinds woensdagavond malaise. Last van mijn heup, dus de marathontraining staat nu stil. Gisteren langs de fysio geweest en het is een combinatie van overbelasting en de onderontwikkeling van mijn hamstring/bilspieren ten opzichte van mijn bovenbeen spieren. Wat oefeningen meegekregen en daarnaast de opdracht gekregen om toch eens het krachthonk te gaan bezoek. Dat gaan we dinsdag maar eens doen. Zodra de irritatie weg is, dan kan ik in principe gewoon weer de marathontraining hervatten. Al zal ik dan denk ik de training wel iets terugschroeven. Mocht het eind van de week nog niks zijn, dan g ik weer langs bij de fysio.
 

Reinoud

Well-known member
Vanmiddag MTB rookie Reinoud wegwijs gemaakt op Leersum en Amerongen. Beide 4-sterren tracks. Ruim 36 km op en af.
Ging er soms hard aan toe, maar hij heeft 't (respect!) overleefd. En ik ook trouwens, met die wieltjesplakker in m'n rug.

u0FhoD6t.png

Twee zeer toffe rondjes gedaan. Aardig pittige klimmetjes en veel achtbaanwerk. Zeer geslaagde middag waar we het geluk hadden dat het erg rustig was.

Balen Max! Hopelijk ga je er weinig hinder van ondervinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Afgelopen zaterdagmiddag de marathon in Ierland gelopen. Uiteindelijk in een tijd van 3.18:10, waarmee ik gezien het parcours en de voorbereiding dik tevreden mee was. Zelfs nog zevende geworden van de honderdvijftig.

In tegenstelling tot vorig jaar (3.32:29) was ik dit keer ruim op tijd begonnen met mijn voorbereiding. Doel was om op 3.10 weg te gaan en binnen de 3.15 te blijven. Vanaf 22 mei was het zes keer in de week voor soms vijf kilometer en vaak iets verder de deur uit. Dit liep eigenlijk vrij gesmeerd. In de zomermaanden heb je tenslotte veel daglicht. Tot 12 juli heupklachten begonnen op te spelen.

Een blessure consult in Amsterdam leverde de conclusie op dat de ontwikkeling hamstring/bilspieren achter bleef bij mijn heupspieren en dus oefeningen van thuis mee en daarnaast het krachthonk in met hulp van wat oefeningen van trainingsmaatje en van de trainster.

Toen dat na twee weken nog weinig resultaat had, toch maar naar Hoorn om er nogmaals te naar laten kijken. Bleek het behoorlijk scheef te staan in mijn rug. Dus de boel gekraakt en de week erop nogmaals gekraakt.

Eenmaal de rug gerecht moest ik nog wat vaccins halen voor China. Ondanks de minieme kans pakte ik ook nog een griepje mee.

De laatste weken toch weer flink kilometers gemaakt. Al was het niet meer de zes keer in de week, maar hooguit vier. Helaas begonnde heup toch de laatste anderhalve week weer licht te zeuren, dus maar weer extra goed de oefeningen gedaan.

Ging vervolgens het laatste weekend ook nog even mijn hardloophorloge stuk. Gelukkig kon ik via de hardloopzaak en mijn moeder nog fixen dat ik in Ierland niet zonder op pad hoefde.

De loop zelf bleek de laatste tegenvaller. In juni nog voorzichtig ge?nformeerd hoe zwaar het parcours is in vergelijking met de vorige marathon. A few hills, with nothing as hard as Dingle. There is a nice mixture of flat and inclines.' Bleek toch iets anders te liggen. Het hoogste punt van het parcours lag twee keer zo hoog en het aantal meters omhoog was ook meer. Na 14/15 kilometer begon toch echt een extreem lange klim met een lange steile afdaling. Het klimwerk en nog meer het daalwerk gaat al vrij vroeg in je benen zitten. Na een kilometer of 25/26 was het daardoor al behoorlijk werken. Toen had ik echter al lang en breed de drie Ieren die rondom mij liepen afgeschut. Toch redelijk nog tempo weten te houden. De laatste kilometer was loeizwaar. Die liep nog omhoog en ondertussen de hoge stoep op en af om je langs de achterblijvers van de 10 km, 21,1 km en 30 km te wurmen. De laatste paar honderd meter voor het kasteel langs richting finish gingen gelukkig omlaag, waardoor ik nog even een tempo onder de 3:30 min/km kon aantikken.

Al met al met een verstoorde voorbereiding en een zwaarder parcours dan vooraf ingeschat toch dik tevreden met mijn tijd. Dit jaar wel een stuk dieper moeten gaan en dat merk ik wel aan de benen.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Mijn pa loopt morgen in Keulen. Ik blijf het gekkenwerk vinden dat soort afstanden maar ieder z'n meuk natuurlijk.
 

TeeZee

Active member
Mijn pa loopt morgen in Keulen. Ik blijf het gekkenwerk vinden dat soort afstanden maar ieder z'n meuk natuurlijk.
Hoe ging het met hem? Het is inderdaad gekkenwerk.

@Max: supertijd.

Ik ben weer aan het opbouwen na een curieuze blessure die nog steeds niet helemaal begrepen wordt. Doel is de bruggenloop, maar in de buurt van de tijd van vorig jaar zal ik zeker niet komen.
 
Bovenaan