De Bewegers

Maasveld

Well-known member
Maandag en Dinsdag in de Eifel gefietst, wat een heerlijk gebied. Constant op en neer en dat op een uur en een kwartier rijden vanuit hier. Daar ga ik zeker vaker heen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is inderdaad helemaal prima. Met een uur zit ik of op de Veluwe of in de duinen. Ook leuk, maar niet hetzelfde.

Afgelopen twee zondagen weer hardgelopen. Wilde ik deze week ook twee keer ‘s morgens voor het werk doen, maar gezien de moeizame nachten is dat niet gelukt.
 

Eef de Kip

Well-known member
*schop*

Deze week de 5000 km gepasseerd met fietsen, mede dankzij thuiswerken (scheelt me zo'n 3 uur reistijd) en het mooie weer heb ik dit jaar het fietsen weer op kunnen pakken.
Voorgaande jaren kwam ik niet verder 1000 km en was het na het jaarlijkse gezamenlijke fietsuitje met de mannen in juni wel weer klaar maar nu gewoon doorgegaan met fietsen.
Afgelopen maandag nog een rondje Ringvaart en halverwege gewoon in het zonnetje een banaantje gegeten, niet normaal eigenlijk maar goed, ik vond het heerlijk.
Gisteren eigenlijk voor het eerst echt herfstweer en een rondje door de duinen gedaan. Waar ik in maart op een beklimminkje naar het grootste blad moest achter kon ik 'm nu gewoon doortrekken op een paar bladen kleiner. Oefening baart dus wel degelijk kunst.
 

U.G.

Well-known member
De lockdown en avondklok incl. de gesloten sportscholen bieden iig de ruimte tot alternatieve sportvormen : thuis sporten m.n.

Je kan als krachtsporter je spieren met calestenics op een hele andere manier uitdagen. Ben je beginner, dan kun je rustig werken aan fitheid en krachtopbouw...een kwartiertje is om te beginnen zat. Goed ook voor je geest in deze verwarrende tijden. Twee dumbells is meer dan genoeg, maar je kan ook zonder.

Het zijn niet de meest show off spiergroepen maar zeer belangrijk en toch meest onderschat zijn je rug, benen en onderarm ( voor grip ).

Miamiboy Chris Heria heeft een kalme uitstraling en superveelzijdige traininkjes.


Força !
 

U.G.

Well-known member
De lockdown heeft me toch mooi laten verdiepen in calesthenics, iets wat ik anders echt nooooit zou hebben gedaan.

Ik ga zeker wat onderdelen in mijn schema's opnemen. Ik vind Heria alleen qua benen niks, en hij roept soms ook nog weleens twijfelachtige dingen. Op youtube vind ik wat betreft anatomie ene Jeff ( Athlean X ) gewoon de beste. Heria is waanzinnig met pull ups en qua intensiteit is Igor Voitenko my boy.

En nu mis ik écht het ijzer !
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Dit is dus wat je iig nooit moet doen, als de sportscholen weer open gaan,.. volgend jaar ergens in het najaar ofzo.

 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb me een half jaar geleden in een onbewaakt ogenblik laten verleiden om de ijsselmeerchallenge te rijden.
Gisteren was het zover, met 2 vrienden de 203 km redelijk soepel volgemaakt. Gelukkig hadden we de laatste 20 km op de dijk Almere naar Lelystad vol de wind in de rug.
Lichaam voelt wel wat stroef aan nu 😴
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb me een half jaar geleden in een onbewaakt ogenblik laten verleiden om de ijsselmeerchallenge te rijden.
Gisteren was het zover, met 2 vrienden de 203 km redelijk soepel volgemaakt. Gelukkig hadden we de laatste 20 km op de dijk Almere naar Lelystad vol de wind in de rug.
Lichaam voelt wel wat stroef aan nu 😴
Dat is wel lekker ja, als je dan nog vol wind tegen hebt wordt het heel zwaar. Mooie prestatie!
 

Joost

Well-known member
Ik heb me een half jaar geleden in een onbewaakt ogenblik laten verleiden om de ijsselmeerchallenge te rijden.
Gisteren was het zover, met 2 vrienden de 203 km redelijk soepel volgemaakt. Gelukkig hadden we de laatste 20 km op de dijk Almere naar Lelystad vol de wind in de rug.
Lichaam voelt wel wat stroef aan nu 😴
Als je al 180km gehad hebt mag dat ook wel als beloning.
 

Joost

Well-known member
Sinds vorig jaar speel ik mee in de 35+ badmintoncompetitie. Ons eerste jaar was nogal stroef met 1 zege.
Gisteren begon de nieuwe competitie en na een bloedstollende wedstrijd waarin we 0-2 achter kwamen zegevierden we met 3-2. :cool:
 

Eef de Kip

Well-known member
Aangezien mijn Batavus nu toch wel een beetje van me af ging en ik de laatste paar jaar structureel op de 5K per jaar zit met fietsen heb ik besloten om me voor het eerst in mijn leven is flink te kietelen.
Ben gegaan voor de BIANCHI INFINITO XE DISC - 105 DI2 12SP (zwart).
Wat een fiets hoewel ik in deze prijsklasse natuurlijk wel meer fietsen had kunnen vinden waar je prima een rondje mee kunt fietsen.
Schakelen vind ik wel een feest en moest nog even wennen aan schijfremmen maar alles carbon is wel qua comfort een feestje, helemaal in vergelijking met m'n oude bak.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vandaag mijn eerste halve marathon ooit gelopen in Blairgowrie, Perthshire. Een zware route, niet bepaald vlak. Het voelt erg goed al ben ik wel wat stijf nu!

Niet slecht voor iemand van 42 van wie voor november vorig jaar de langste hardloop afstand zo'n 2km naar mijn plaatselijke treinstation was...
38a52b7e2ebca68bd92c42fd60e27d66.jpg
 
Bovenaan