Darten

Satyr

Administrator
Forumleiding
Q school kost je ongeveer 15.000 euro aan reis- en verblijfkosten in twee jaar. Kortom, je moet echt sponsors hebben, of zelf wat centen hebben. De Belgen en Nederlanders reizen (auto) vaak samen om de kosten te drukken
 

Pascallovic

Well-known member
Ze hebben 3 dagen na het WK van de BDO de geldprijzen bekend gemaakt. De winnaar krijgt 23.000 pond. 77% minder dan oorspronkelijk de bedoeling was. Moeten terug naar de jaren 80 voor zo'n laag bedrag voor de winnaar. Die Japanse Suzuki kreeg voor haar nederlaag in de 1e ronde van het PDC-WK 2.500 pond meer dan de verliezende halve finalisten op het BDO-WK bij de heren.:oops:
 

JMD

Well-known member
Ik had wel gelezen dat de kaartverkoop flink tegenviel, maar als je 77% vermindert qua prijzengeld dan de bedoeling was dan lijkt me er meer aan de hand dan alleen dat als probleem. Ook sponsoren weggelopen ofzo?
 

Joost

Well-known member
Ik had wel gelezen dat de kaartverkoop flink tegenviel, maar als je 77% vermindert qua prijzengeld dan de bedoeling was dan lijkt me er meer aan de hand dan alleen dat als probleem. Ook sponsoren weggelopen ofzo?

Geen sponsor wil zich nog met de BDO associeren. De BDO heeft ook een bureau (Sportotal) dat de commerciele belangen moest behartigen maar dat heeft alleen maar geld gekost in plaats van opgeleverd.
 

JMD

Well-known member
Geen sponsor wil zich nog met de BDO associeren. De BDO heeft ook een bureau (Sportotal) dat de commerciele belangen moest behartigen maar dat heeft alleen maar geld gekost in plaats van opgeleverd.
Aha. En waarom wil geen sponsor zich met de BDO associëren? Het niveau is flink lager dan bij de PDC, maar dan moet er toch nog wel een sponsor te vinden zijn??
 

Pascallovic

Well-known member
Aha. En waarom wil geen sponsor zich met de BDO associëren? Het niveau is flink lager dan bij de PDC, maar dan moet er toch nog wel een sponsor te vinden zijn??

Omdat het een grote puinzooi is. De Winmau World masters was een drama met herlotingen op de dag van het toernooi zelf, last minute veranderende inschrijvingseisen, wedstrijden die werden gewonnen door spelers die niet eens aanwezig waren en uitbetaling prijzengeld. Het niet betalen van rekeningen. Het bedrijf dat het camerawerk voor de Winmau World masters verzorgde is al naar de rechter gestapt omdat niet betaald is. Het vertrekken bij Lakeside wat nergens op slaat of waar geen logische uitleg voor wordt gegeven. De leiding van de BDO denkt serieus competitief te zijn met de PDC, terwijl dat onmogelijk is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Omdat het een grote puinzooi is. De Winmau World masters was een drama met herlotingen op de dag van het toernooi zelf, last minute veranderende inschrijvingseisen, wedstrijden die werden gewonnen door spelers die niet eens aanwezig waren en uitbetaling prijzengeld. Het niet betalen van rekeningen. Het bedrijf dat het camerawerk voor de Winmau World masters verzorgde is al naar de rechter gestapt omdat niet betaald is. Het vertrekken bij Lakeside wat nergens op slaat of waar geen logische uitleg voor wordt gegeven. De leiding van de BDO denkt serieus competitief te zijn met de PDC, terwijl dat onmogelijk is.

Toevallig kan ik daar wat meer over vertellen, Anca Zijlstra dart hier om de hoek en die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er een herloting is gedaan bij de heren. De voorzitter had al 'zijn' speler, want hij is ook voorzitter van een bepaald county', heel toevallig uit elkaar gehouden. Maar ook precies op de rand van een schema, ze zouden elkaar niet treffen tot de kwartfinale. Diverse andere spelers hebben het gezien en bevestigd, maar kregen letterlijk een middelvinger.

Anca en haar man hebben bezwaar aangetekend en de Nederlandse Dart Bond is samen met de Duitse en Australische bond naar de voorzitter gestapt om een herloting te eisen. Anders zouden ze opstappen en bleef er vrij weinig meer over. Er is toen een herloting geweest.

Bij de dames ging het mis, die voorzitter heeft alle dames uit de top-16 bij zich geroepen (behalve Anca...) en geëist dat ze akkoord gingen met de loting die gedaan was. Zouden ze achteraf klagen, dan zouden ze niet naar het WK mogen. Chantage dus. Anca heeft momenteel een aanklacht wegens matchfixing tegen hem openstaan bij de WDF en een wereldwijde bond, ik meen het IOC.

Maar goed, de WDF heeft nu alle toernooien overgenomen en de BDO is dood.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het schijnt dat Martin Adams de BDO flink heeft aangevallen, wat nogal wat is voor hun meest loyale speler over de laatste decennia. Hij heeft voorgesteld het zelf op te gaan lossen en ook met de PDC om de tafel te gaan zitten.
 

Pascallovic

Well-known member
Toevallig kan ik daar wat meer over vertellen, Anca Zijlstra dart hier om de hoek en die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er een herloting is gedaan bij de heren. De voorzitter had al 'zijn' speler, want hij is ook voorzitter van een bepaald county', heel toevallig uit elkaar gehouden. Maar ook precies op de rand van een schema, ze zouden elkaar niet treffen tot de kwartfinale. Diverse andere spelers hebben het gezien en bevestigd, maar kregen letterlijk een middelvinger.

Anca en haar man hebben bezwaar aangetekend en de Nederlandse Dart Bond is samen met de Duitse en Australische bond naar de voorzitter gestapt om een herloting te eisen. Anders zouden ze opstappen en bleef er vrij weinig meer over. Er is toen een herloting geweest.

Bij de dames ging het mis, die voorzitter heeft alle dames uit de top-16 bij zich geroepen (behalve Anca...) en geëist dat ze akkoord gingen met de loting die gedaan was. Zouden ze achteraf klagen, dan zouden ze niet naar het WK mogen. Chantage dus. Anca heeft momenteel een aanklacht wegens matchfixing tegen hem openstaan bij de WDF en een wereldwijde bond, ik meen het IOC.

Maar goed, de WDF heeft nu alle toernooien overgenomen en de BDO is dood.
Dat soort verhalen hoor jij dan weer uit eerste hand. Weer een bevestiging dat het een puinhoop is. Erg jammer dat het zo gaat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lisa Ashton staat in de finale op dag 2 van Q-school. Als ze die wint dan heeft ze een tourkaart. Maar normaal gesproken is een finaleplaats aan het einde van de rit al genoeg om op de eindranking genoeg punten te hebben. Eerste vrouw ooit die een tourkaart gaat winnen dus.
 

Pascallovic

Well-known member
Q-school is begonnen bij de PDC. Gisteren dag 1 waarin vooral de bekende namen toch relatief onzichtbaar waren. De tourcards gingen naar Gary Blades, Jason Lowe and Harald Leitinger.

Vandaag bij de European Q-school gaat de finale tussen Mike de Decker en Dennis Nilsson. Toch ook niet de gekende namen. Bij de UK Q-school valt vooral Lisa Ashton op die bij de laatste 4 staat. Gisteren kwam ze al bij de laatste 32. Als ze zo doorgaat gaat ze op basis van het klassement over 4 dagen makkelijk een tourcard grijpen. Een Fallon Sherrock en Suzuki zijn niet bijzonder ver gekomen vandaag en gisteren.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ashton heeft de Tourkaart wel, tenzij ze dood neervalt. Martijn Kleermaker idem, die werd gisteren 2e, vandaag kwam hij ook ver.

Normaal zijn 3 goede dagen genoeg, of een finale en één goede dag.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Satyr hoe zou jij je houden in daarin ?

Ik zou wel een potje kunnen winnen met een leuke loting, maar als ik vier dagen daar gooi, kom ik niet in de buurt van een tourcard.

Zoek Stefano Roso even op bij de deelnemers, die gooit bij mij in het team en we zijn wel gelijkwaardig.
 
Bovenaan