Darten

SanMark.

Well-known member
Ja, vandaag is bijvoorbeeld Superleague en dan heb ik wel zenuwen als ik zelf moet gooien.

Ja dat is natuurlijk ook wel logisch. Ik herken dat van mij ook wel van toen ik nog gooide. Het is lekker als je in een team gooit want dan kan je nog een steekje laten vallen , maar er komt ook extra druk bij omdat je voor nog 3 (of 4) anderen aan het gooien bent.
 

Pascallovic

Well-known member
Ashton heeft de Tourkaart wel, tenzij ze dood neervalt. Martijn Kleermaker idem, die werd gisteren 2e, vandaag kwam hij ook ver.

Normaal zijn 3 goede dagen genoeg, of een finale en één goede dag.
Moet zeggen dat het na dag 3 heel dichtbij elkaar zit voor de tourkaarten. Morgen een slechte dag en Kleermaker kan er zomaar naast grijpen. De top 7 van Europa krijgen een kaart en hij staat nog 4e. Ashton op plek 9, terwijl een plek in de top 12 nodig is. Daar kan een slechte dag ook nog roet in het eten te gooien.

Andy Hamilton na wat slechte BDO-jaren gaat ie toch weer een tourkaart bemachtigen via de order of merit. De tourkaarten van vandaag gingen naar Jeff Smith, Aaron Beeney en Karel Sedlacek. Die laatste versloeg Berry van Peer in de finale. Mooi dat die weer eens in beeld is. Weet iemand of ie al van zijn darteritis af is?

https://www.pdc.tv/qualifying-school-order-merit
 

Pascallovic

Well-known member
Laatste dag van Q-school zit erop en het werd toch nog spannend.

Scott Waites en Nick Kenny pakten op dat 4 de kaarten op het UK-toernooi. Via de order of Merit kwamen daar nog Adam Hunt, Ryan Murray, Peter Jacques, Damon Heta, Andy Hamilton, Alan Tabern, Wayne Jones, William Borland, Martin Atkins, Steve Brown, Darren Penhall, en Lisa Ashton bij. Ashton pakt op 1 leg de laatste tourkaart. Zij was vandaag vroeg uitgeschakeld en Steve Hine had matchdarts om op de order of Merit voorbij Ashton te gaan. Ook Wes Newton was dichtbij en loopt op 2 legs een tourcard mis. Lisa Ashton dus de eerste vrouw die een tourcard weet te bemachtigen. Een Suzuki en Sherrock zijn geen moment in de buurt van een rol van betekenis geweest.

Op de European Q-school wonb vandaag Steffen Siepmann de tourcard. Hij versloeg in de finale Wesley Harms, die op dat moment al wist dat hij een tourcard via de order of Merit zou krijgen. Los van Harms wisten Dirk van Duijvenbode, Derk Telnekes, Martijn Kleermaker, Daniel Larsson, Boris Krcmar en Krzysztof Kciuk ook nog een tourcard te bemachtigen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Steffen Siepmann won van Danny van Trijp. Harms kon van Trijp laten winnen als hij de finale had gehaald, dan hadden ze beide een tourcard gehad. Maar van Trijp verloor dus.

Ik had vandaag de 4e NDB ranking, won mijn eerste pot met 4-2 in een belachelijk goede wedstrijd. Alle legs onder de 18 pijlen uit en mijn tegenstander heeft 1 dubbel gemist, dat was bij 3-2, waarna ik 64 uitgooide voor de winst. 2e pot was iets minder, de tegenstander had gelukkig wat problemen met de dubbels in zijn eigen legs, waardoor ik aan 1 break genoeg had: 2-4.

De 3e wedstrijd was echt bizar! Ik heb letterlijk 1 pijl op een dubbel gehad, terwijl ik alleen maar 100/140 heb gegooid. Die jongen waar ik tegen gooide was fenomenaal. Gooit een 12 en 13 darter in zijn eigen legs en breekt mij met een een 11 en 12 darter. En dan sta ik dus 3-0 achter, sta na 9 pijlen op 65, waarna ik dikke bull, single 3, single 4 gooi en dan gooit hij 120 uit. Hij haalde uiteindelijk de laatste 8, waarin hij verloor van de winnaar van het toernooi.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zit even bij het prijzengeld te kijken van de ranking toernooien maar dat stelt ook niet veel voor.

Het is ook niet bedoeld om geld te winnen, maar voor kwalificatie voor het Nederlands team. En dan nog, €800 als je wint is echt niet slecht.
 

SanMark.

Well-known member
Het is de top van Nederland qua spelers, en ik vind de beloning dan wel zeer mager.

wat is de fee om mee te doen ?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is de top van Nederland qua spelers, en ik vind de beloning dan wel zeer mager.

wat is de fee om mee te doen ?

De echte top doet niet mee, sowieso mag je geen PDC speler zijn bij deze toernooien.

Gisteren was de top 8:
Luc Peters
Bart Jan Mulder
Jeroen Mioch
Ahmed Ahmaddy (miste T19 voor een 9 darter)
Michel vd Horst
Silko Visser
Lorenzo Pronk
Erik van Rijswijk (wint van mij)

Uit de top 10 van de stand missen Willem Mandigers, Dennie Olde Kater en Derk Telnekes ivm de Q-school of ziekte.

Visser (Open Roemenie), Peters (te veel om te noemen) en Ahmaddy (twee grote finales) hebben recent nog een toernooi gewonnen of de finale gehaald. vd Horst heeft Lakeside gespeeld in een verleden.

Luc Peters is dit jaar de beste en die gooit bijvoorbeeld tegen ons in de Superleague en wij gooien op het één na hoogste niveau. Luc kan natuurlijk makkelijk hoger, maar dat is wel het niveau zeg maar. Eredivisie en Overgangsklasse Superleague.

Inschrijving is 10 euro, die je vooraf betaald. Dat is omdat de loting op zaterdag online komt en je dan je geld kwijt bent als je niet komt als je een slechte loting hebt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En qua prijzengeld legt de NDB geld toe he. 800+400+2*200+4*75 = 1900. Gisteren waren er 109 man*10, is dus 1090 euro inkomsten.

Dames idem, 900 prijzengeld, met 70 deelneemsters.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gisteren in de Superleague bijna een 9 darter gegooid. 180, 180, triple 20 en toen een triple 7 :hsv: Wel goed weggezet en een 10 darter gegooid.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wauw goed man.

Heb je ooit als training de perfecte 9 al eens gegooid ?

Ik had tot gisteren nog nooit twee keer 180 achter elkaar gegooid. Nu dus 7 triple 20 op rij.

Ik gooi wel heel vaak 140, dat komt omdat ik rechtdoor gooi en in het midden sta. Er is vaak geen plek voor de derde pijl. Die schiet richting S20, of de T5/T1
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Laatste Premier League avond voor de play-offs vanavond. Maar wat Michael van Gerwen laat zien lijkt echt nergens op. Hij moest met 8-3 van Gurney winnen om niet van andere afhankelijk van anderen te zijn. Gurney staat 6-0 voor.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb twee lekkere dartweekjes gehad. Vorige week vrijdag en zondag een finale verloren, de zaterdag ertussen de finale gewonnen. Afgelopen zaterdag weer een finale verloren. Al met al ruim 400 euro gewonnen.

Vanavond en woensdag nog een toernooi en dan vanaf komende week richting de competitie werken. De 18e beginnen we hier.
 
Bovenaan