Bestaat niet meer
Well-known member
VAE 105 ao
Schotland - Canada bezig. Schotland won toss en verkoos te beginnen in het veld.
Canada komt tot 135/8
Ik blijf vragen...
* ALs 2 landen bij die kwalificatie in punten gelijk eindigen, waar kijken ze dan naar? Aangezien er volgens mij gestopt wordt zodra de 2e ploeg aan slag over het runaantal van de 1e ploeg is, lijkt me het saldoverschil niet eerlijk. Maar wat dan?
* Over The Ashes: Ik zie nu op TT het volgende staan:
Engeland --- Australi? 337/1 Dat betekent dus dat Australi? na 1 dag 337 runs heeft, terwijl ze maar 1 wicket verloren. Dat snap ik (denk ik). Maar dan:
Rogers 158 no
Smih 129 no
Nou denk ik dat dat 'no' betekent 'not out', maar hoe kan dat? Er slaat er toch maar 1 tegelijk? En die gaat toch net zolang door tot hij uit is? Hoe kunnen er 2 nou not out zijn?
En vergis ik me of is 337 voor 1 wicket een hele goede score?
Ze spelen 90 overs per dag, maximaal 5 dagen lang. Het kan zijn dat je in een dag de 90 niet haalt als er bv. tijd verloren gaat door regen, in dat geval wordt er op een vooraf afgesproken tijd gestopt.Oke, thanks.
Hoeveel overs spelen ze op een dag bij die Ashes? Staat dat niet vast dan? (omdat je aangeeft 'ze hebben al 90 overs gespeeld daar')
Het kan dus ook zijn dat zo'n match langer duurt dan gepland, of korter? Hoe lossen ze dat dan op? (als je bv voor 5 dagen kaarten verkocht hebt maar er zijn slechts 4 dagen spel (of juist 6))
Het regent in Edinburgh dus de toss is uitgesteld.
Het is wel te hopen dat Nederland v Canada wel gespeeld wordt want een gelijkspel zou heel zuur zijn.
Regen tegen Canada kostte Nederland een plaats op het 50-over WK begin dit jaar. In de World Cricket League Championship (volgens mij in 2013) was een wedstrijd uit tegen Canada verregend en werd een automatisch gelijkspel. Vooral in 50 overs wint Nederland 9 van de 10 keer van Canada. Door het missen van deze winst eindigde Nederland net achter Ierland op de 3e plaats, met winst was Nederland 2e geworden en automatisch naar het WK gegaan. Hierdoor moest Nederland naar het WK kwalificatietoernooi wat toen jammerlijk fout ging...